Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du?

Jeg mener at inne her på psykiatri forumet , om noen nevner fysiske eller kroppslige plager så er alle svarene som kommer «det er jo sånn ved… *sett inn psykiatrisk diagnose*, ikke noe vits å somatiserere» og lignende 

så jeg ble bare overrasket over svarene i denne tråden der folk mener motsatt

Anonymkode: d1d2f...17c

Jeg henger uhensiktsmessig mye på DOL og jeg sitter overhodet ikke igjen med det samme inntrykket som deg av «alle svarene som kommer».

Fortsetter under...

Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Jeg henger uhensiktsmessig mye på DOL og jeg sitter overhodet ikke igjen med det samme inntrykket som deg av «alle svarene som kommer».

Jeg jeg syns folk her mener alt skyldes psyken 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jeg syns folk her mener alt skyldes psyken 

Når man skriver på psykiatrisiden av forumet går man utifra at spørsmålene dreier seg om noe innen psyken.

Og ja fysiske symptomene og psykiske henger sammen. Det nekter ingen for. Spør på en annen side enn denne hvis du lurer på hvilken fysisk sykdom som kan ha ditten eller datten.

Anonymkode: 6d964...19f

Skrevet
Sokk skrev (3 timer siden):

Samme her. 

Jeg brukte nok forumet litt feil da jeg kom hit, men nå snart seks år senere bruker jeg ikke forumet på samme måte. 

Skrevet

Hva tenker dere om personer med ulike psykiske lidelser, som bruker ulike former for narkotiske stoffer? Hvor utbredt er dette i Norge?

Anonymkode: 5eb6e...761

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva tenker dere om personer med ulike psykiske lidelser, som bruker ulike former for narkotiske stoffer? Hvor utbredt er dette i Norge?

Anonymkode: 5eb6e...761

Er nok veldig utbredt. 

Er BP, dette hadde også en av mine foreldre og mest sannsynlig en besteforeldre. De ble periodedrankere. De var begge menn. Selv er jeg kvinne og har ikke rusproblemer. Liker ikke miste makt over egne avgjørelser. Drikker alkohol, men stopper når jeg føler jeg blir boblete i hode. 

I dag har vi såpass mye innsikt i diagnoser, at vi selv må stå for våre valg. 

Livey er ikke en dans på roser, det er tøft til tider. Og man må lære seg å tåle det.

Anonymkode: 6d964...19f

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (13 timer siden):

Samme her. 

Jeg brukte nok forumet litt feil da jeg kom hit, men nå snart seks år senere bruker jeg ikke forumet på samme måte. 

Hva er «riktig» og hva er «feil» bruk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg mener at inne her på psykiatri forumet , om noen nevner fysiske eller kroppslige plager så er alle svarene som kommer «det er jo sånn ved… *sett inn psykiatrisk diagnose*, ikke noe vits å somatiserere» og lignende 

så jeg ble bare overrasket over svarene i denne tråden der folk mener motsatt

Kan det ha noe med hva du er opptatt av og engasjerer deg i?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...