Gå til innhold

Uventet og voldsom reaksjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortalte om en morsom hendelse jeg hadde opplevd. Både jeg og psykologen begynte å le og plutselig var det som hjernen gikk over i fullstendig krisemodus. Fikk et slags anfall (panikkanfall?) der jeg gråt, hyperventilerte, ble trist, redd og kastet opp. Det kom helt uventet og føltes ut som det varte i 1 time (i realiteten var det sikkert ett par minutter kanskje?). Har aldri opplevd lignende før og klarer ikke se noe som kunne utløst dette eller hvorfor det skjedde. 

Ønsker gjerne å vite hva dere tenker om dette? Hva var det som skjedde? Kan det være jeg ble trigget av noe men ikke innser det?

Anonymkode: 5f6e0...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa psykologen? Hva trodde han at det var? Han må jo ha hatt en formening om det siden det skjedde i timen hans. 

Anonymkode: ee796...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd at noe lignende. I ettertid har jeg skjønt at psykologen sa noe som underbevisstheten min oppfattet. Han spurte meg om hva galt jeg hadde gjort som fortjente et så miserabelt liv (ikke de ordene, men nesten), og jeg fikk en veldig brå reaksjon på det, uten at jeg kunne forklare hvorfor. Psykologen fortsatte bare å snakke, og jeg visste ikke om han oppfattet reaksjonen min, han bare fortsatte å snakke, som om han både oppfattet det, og snakket om reaksjonen, og som om han bare fortsatte å snakke om det vi var i gang med å snakke om. Veldig, veldig rar opplevelse. Jeg tror han oppfattet reaksjonen, for timen etter spurte han om det samme. Jeg hadde da svaret klart etter å ha gjort koblingen i halvsøvne. 

Jeg har også kastet opp etter terapitimer, uten å skjønne hvorfor. 

Anonymkode: 6cd0c...a85

Stormwind
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg fortalte om en morsom hendelse jeg hadde opplevd. Både jeg og psykologen begynte å le og plutselig var det som hjernen gikk over i fullstendig krisemodus. Fikk et slags anfall (panikkanfall?) der jeg gråt, hyperventilerte, ble trist, redd og kastet opp. Det kom helt uventet og føltes ut som det varte i 1 time (i realiteten var det sikkert ett par minutter kanskje?). Har aldri opplevd lignende før og klarer ikke se noe som kunne utløst dette eller hvorfor det skjedde. 

Ønsker gjerne å vite hva dere tenker om dette? Hva var det som skjedde? Kan det være jeg ble trigget av noe men ikke innser det?

Anonymkode: 5f6e0...4b1

Jeg tror at det du forteller her handler om å tillate seg å le og spøke litt, sånn som dere gjorde du og psykologen. 

Kanskje i tidligere relasjoner til mennesker som har stått deg nær, så har det ikke vært lov til dette. 

Den reaksjonen du fikk kan ha vært en slags skyld-reaksjon. Du gjorde noe som hjernen din tidligere har erfart at ikke var lov. 

AnonymBruker
Skrevet

Pratet dere ikke om det etterpå?

Anonymkode: cbed8...619

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...