AnonymBruker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Vanskelighet med å tolke sosiale koder Tolke ting bokstavlig Forstår ikke ironi eller sarkasme Overfølsomhet (lyd, mat o.l) Rigiditet Særinteresse Stimming Maskering Anonymkode: 22810...b4c 0 Siter
psykedeliker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Mener du selv at du er på autismespekteret uten disse symptomene? I så fall hvorfor? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai psykedeliker skrev (1 time siden): Mener du selv at du er på autismespekteret uten disse symptomene? I så fall hvorfor? Har fått diagnosen, men lurer på om den er feil. Anonymkode: 22810...b4c 0 Siter
psykedeliker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har fått diagnosen, men lurer på om den er feil. Du velger selv om du vil anerkjenne diagnosen eller ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Er du brukeren som oppretter ørten tråder her inne? I så fall synes jeg det virker som om en diagnose på autismespekteret passer. Symptomene du beskriver osv passer godt med autisme. Kanskje ikke den stereotypiske varianten, men det er mange måter å ha autisme på. Anonymkode: 01923...465 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Nei da har du ikke autisme!!!!!!!!! Det er som å ha dysleksi uten å ha vansker med å lese Eller å ha utmattelsesybdrim men du 3r aldri sliten. Les deg opp på diagnosen så der du hva som er hoveproblematikken Anonymkode: 8b8ed...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Hvordan endte du opp med diagnosen egentlig? Var det dps som satte den? Jugde du med spørsmåla??? Anonymkode: 8b8ed...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan endte du opp med diagnosen egentlig? Var det dps som satte den? Jugde du med spørsmåla??? Anonymkode: 8b8ed...c8a DPS satte den ja. Jeg løy ikke, forsøkte svare så ærlig som mulig. Anonymkode: 22810...b4c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Har 6 av de punktene, er ikke på spekteret. Og hvis jeg var, har det liten betydning da jeg fungerer greit nok i livet. Anonymkode: 8c38d...951 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (46 minutter siden): DPS satte den ja. Jeg løy ikke, forsøkte svare så ærlig som mulig. Anonymkode: 22810...b4c Hvilke symptomer har du da? Som ble utg punkt fpr diagnosen? Anonymkode: aac47...e86 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilke symptomer har du da? Som ble utg punkt fpr diagnosen? Anonymkode: aac47...e86 Depresjoner, mye angst, tilbaketrekking, vansker med jobb, vansker i sosialt samspill, få/ingen interesser, ADL utfordringer i perioder er det som står i epikrisen i alle fall. Anonymkode: 22810...b4c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke symptomer har du da? Som ble utg punkt fpr diagnosen? Anonymkode: aac47...e86 Hva med deg selv? Anonymkode: 8b8ed...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai 14 hours ago, AnonymBruker said: Depresjoner, mye angst, tilbaketrekking, vansker med jobb, vansker i sosialt samspill, få/ingen interesser, ADL utfordringer i perioder er det som står i epikrisen i alle fall. Anonymkode: 22810...b4c Ok på hvilken måte har du vansker i sosialt samspill? Og hvorfor er det vanskelig med jobb? Ikke hva som står i epikrise, men hva du selv har. Anonymkode: 8b8ed...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva med deg selv? Anonymkode: 8b8ed...c8a Jeg har ikke autisme Anonymkode: aac47...e86 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 10.50): Ok på hvilken måte har du vansker i sosialt samspill? Og hvorfor er det vanskelig med jobb? Ikke hva som står i epikrise, men hva du selv har. Anonymkode: 8b8ed...c8a Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk fordi det tar tid før jeg tør å åpne opp og være meg selv osv. Jobb er vanskelig fordi jeg blir veldig sliten. Anonymkode: 22810...b4c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk fordi det tar tid før jeg tør å åpne opp og være meg selv osv. Jobb er vanskelig fordi jeg blir veldig sliten. Anonymkode: 22810...b4c Høres ut som sosial angst Anonymkode: aac47...e86 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Høres ut som sosial angst Anonymkode: aac47...e86 Ja, jeg har en stund lurt på om autisme diagnosen ikke stemmer og at jeg enten har en annen diagnose eller ingen diagnose, men klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal søke om revurdering eller ikke. Anonymkode: 22810...b4c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, jeg har en stund lurt på om autisme diagnosen ikke stemmer og at jeg enten har en annen diagnose eller ingen diagnose, men klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal søke om revurdering eller ikke. Anonymkode: 22810...b4c Gjør det privat. Anonymkode: 8b8ed...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg har en stund lurt på om autisme diagnosen ikke stemmer og at jeg enten har en annen diagnose eller ingen diagnose, men klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal søke om revurdering eller ikke. Anonymkode: 22810...b4c Det er jo umulig å vurdere for oss på forum om hva du har eller ikke,da, sånn egentlig. Diagnoser er jo basert på mange ting. Så hvis du er usikker er der nok best å finne en annen psykolog for utredning ja Anonymkode: aac47...e86 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai 14 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg har en stund lurt på om autisme diagnosen ikke stemmer og at jeg enten har en annen diagnose eller ingen diagnose, men klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal søke om revurdering eller ikke. Anonymkode: 22810...b4c Ta denne testen - kan gi en pekepinn på om diagnosen er riktig. https://www.tengel.no/test-asperger-syndrom/ Anonymkode: 925f2...8fb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.