Gå til innhold

Dårlig samvittighet overfor psykologen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ett par år siden gikk jeg til en psykolog som utredet meg. Siden resultatet var sånn midt på treet og jeg både kunne fått diagnosen og ikke fått diagnosen så spurte hun hva jeg synes og spurte flere ganger om diagnosen føltes riktig for meg og om jeg kjente meg igjen og sa også at hvis det ikke føltes riktig for meg, jeg ikke kjente meg igjen o.l så skulle hun ikke sette diagnosen. Jeg sa at jeg kjente meg igjen osv så jeg fikk jo da diagnosen. Men nå noen år senere så har jeg innsett at jeg egentlig bare svarte det fordi jeg så opp til henne og at jeg egentlig ikke kjenner meg så veldig igjen i diagnosen likevel og føler det blir feil. Er nå i prosessen der jeg vurderer å be om revurdering og har dårlig samvittighet for det. Og hadde jeg bare turt å si meningen min den første gangen så hadde jeg ikke havnet her.

Anonymkode: 876ab...10d

Fortsetter under...

psykedeliker
Skrevet

Ønsker du en annen diagnose, siden du vil revurderes? Man må ikke anerkjenne en diagnose som er satt.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Ønsker du en annen diagnose, siden du vil revurderes? Man må ikke anerkjenne en diagnose som er satt.

Jeg ønsker ikke nødvendigvis en ny diagnose. Men det kan jo hende jeg har en annen diagnose. Det jeg egentlig ønsker er å få ett klart svar på om jeg har diagnosen eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Er det deg med Asperger vs Unnvikende? I så tilfelle ville jeg vurdert å få en ny utredning, da det dreier seg om en ganske tung diagnose som får følger på måten du blir møtt på i helsevesenet. 

Men er det en mer generell diagnose man lett blir frisk fra så ville jeg ikke søkt mer etter svar.

Anonymkode: 90531...dd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det deg med Asperger vs Unnvikende? I så tilfelle ville jeg vurdert å få en ny utredning, da det dreier seg om en ganske tung diagnose som får følger på måten du blir møtt på i helsevesenet. 

Men er det en mer generell diagnose man lett blir frisk fra så ville jeg ikke søkt mer etter svar.

Anonymkode: 90531...dd6

Ja, det er meg. Jeg vurderer sterkt å få en ny utredning, eller i alle fall søke om det. Men er vanskelig for meg å ta ett valg rundt det, så har ikke klart å bestemme meg 100% enda. Jeg har fått laget meg en liste med det jeg kjenner meg igjen i og ikke i asperger diagnosen også en liste over fordeler og ulemper med å be om ny utredning. Så håper jeg å klare å bestemme meg snart for dette tar opp mye av tankene mine.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er meg. Jeg vurderer sterkt å få en ny utredning, eller i alle fall søke om det.

Har sagt det før, og sier det igjen: man søker ikke om ny vurdering, man krever det.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (19 timer siden):

Har sagt det før, og sier det igjen: man søker ikke om ny vurdering, man krever det.

Jeg har litt dårlig hukommelse av og til så husker ikke helt hva jeg svarte deg sist. Men jeg har i alle fall fått beskjed om at jeg kan risikere å få avslag, så ser derfor på det som en søknad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...