Gå til innhold

Er det sykelig å opprette tråder på forum om alle tanker og følelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sykelig å opprette tråder på forum om alle tanker og følelser? "Alle tanker og følelser" er kanskje å ta litt hardt i, men jeg kan i enkelte av periodene av livet mitt opprette tråder her inne om nesten alt jeg tenker og føler på. Både for å få råd men også for å høre om det er normalt f.eks. Er dette noe som sees på som negativt? Personlig har jeg lite folk jeg kan snakke med så forumet blir på en måte som en slags erstatning for venner.

Anonymkode: 564f3...9e3

Fortsetter under...

Skrevet

Skjønte straks det var du som hadde kommet tilbake.. 

Jeg synes det er irriterende. 

Anonymkode: 711cf...0d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem er det du tror jeg er? Litt nysgjerrig på om du har gjettet riktig eller om du tror jeg er noen andre enn den jeg er. Kan ha forståelse for det at det er irriterende, prøver å begrense meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvem er det du tror jeg er? Litt nysgjerrig på om du har gjettet riktig eller om du tror jeg er noen andre enn den jeg er. Kan ha forståelse for det at det er irriterende, prøver å begrense meg.

Har ikke noe nick på deg, bare adferden din med å tidvis poste hundrevis av tråder omtrent samtidig. Temaene røper deg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke noe nick på deg, bare adferden din med å tidvis poste hundrevis av tråder omtrent samtidig. Temaene røper deg også. 

Da så.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da så.

Og ikke minst måten å stille spørsmål på, ordlyden, måten å uttrykke deg på. 

Annonse

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og ikke minst måten å stille spørsmål på, ordlyden, måten å uttrykke deg på. 

Litt skummelt å bli gjenkjent men du har vel rett.

Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Dette må du spørre fastlegen din om.

Haha. Det hadde jeg aldri turt. Hva tror du fastlegen hadde tenkt hadde jeg seriøst kommet med denne problemstillingen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tror du fastlegen hadde tenkt hadde jeg seriøst kommet med denne problemstillingen?

Det har jeg ingen forutsetninger til å vite. Jeg legger til grunn at h*n forholder seg til pasientenes problemstillinger på en profesjonell måte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt skummelt å bli gjenkjent men du har vel rett.

Ja, regner med det er deg som lurer på om du virkelig har en autismespekter diagnose, eller om du har unnvikende personlighetsforstyrrelse. 

Skrevet

Jeg tror ikke det er sunt å få slikt oppheng og gruble i egen helse på den måten. 

Hva er det du trenger råd om? Følger du disse rådene og gjør det livet ditt bedre?

Hvorfor vil du vite om det du føler eller tenker er normalt eller ikke? Hvordan påvirker svaret ditt deg, enten du får høre det er normalt eller ikke normalt? Gjør det noe å føle eller tenke noe som er unormalt? Det er vel sånn sett normalt å tenke og føle noe unormalt.

Anonymkode: 0f7ee...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Både for å få råd men også for å høre om det er normalt f.eks. Er dette noe som sees på som negativt?

Jeg ønsker for din del at du en dag kan få mer selvtillit. At du ikke trenger å få bekreftet fra andre om at noe er normalt/unormalt. Stole på at du er like normal som alle andre. Det å ikke ha venner i dag kan virke svært unormalt, men det er skremmende normalt å være uønsket alene.

Personlig har jeg lite folk jeg kan snakke med så forumet blir på en måte som en slags erstatning for venner.

Jeg tenker at det understreker mer et behov for å ha noen å snakke med/være med, mer enn å være unormal. Og du tilhøører kanskje internettgenerasjonen, der det er normalt å dele mye på nett. Det er sjelden noe helt korrekt kan defineres som normalt eller unormalt.

Annonse

Skrevet

Jeg tror du tror ts er meg. Altså en annen. Jeg har i perioder stilt mange spm her inne. Og folk kommenterer det samme til meg: «deg igjen» 😂😂

Anonymkode: 0649b...6bf

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det ikke bare å trykke inn på de? Skjønner ikke hva du irriterer deg over. Det er litt ditt ansvar og å ikke bli irritert av ting og passe på å unngår ting som irriterer deg. Dine følelser er ikke andre sitt ansvar👏👏

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Er det ikke bare å trykke inn på de? Skjønner ikke hva du irriterer deg over. Det er litt ditt ansvar og å ikke bli irritert av ting og passe på å unngår ting som irriterer deg. Dine følelser er ikke andre sitt ansvar👏👏

Det ble spurt hva vi syntes, og jeg svarte. Lev med det. 

Skrevet

Må være kjedelig å ikke klarer å ta en fornuftig avgjørelse selv.

Anonymkode: 7504b...df0

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan kan du være så sikker?

Anonymkode: c82a0...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 21.34):

Er det sykelig å opprette tråder på forum om alle tanker og følelser? "Alle tanker og følelser" er kanskje å ta litt hardt i, men jeg kan i enkelte av periodene av livet mitt opprette tråder her inne om nesten alt jeg tenker og føler på. Både for å få råd men også for å høre om det er normalt f.eks. Er dette noe som sees på som negativt? Personlig har jeg lite folk jeg kan snakke med så forumet blir på en måte som en slags erstatning for venner.

Velger med vilje å ignorere spekulasjoner om hvorvidt du er abx eller aby. Spiller ingen trille. Synes problemstillingen ikke er tullete i det hele tatt. 

Merker det samme som deg, at jeg bruker forumet mye til tider, at alt jeg tenker på må ut en plass, og da blir det gjerne her. Tenker at det er et enkelt svar for vår begges del: alle trenger å få uttrykket det de føler/nor av det de føler. Mange "får det ut" nesten uten at de merker det selv, gjennom sosialt nettverk eller behandler, imens andre bare har et nettforum tilgjengelig. Klart det fort kan bli litt mye om man skal skrive om hver enkelt følelse hver eneste dag, men ikke så lett å styre hvis man er alene med seg selv og har dette trykket.

Hvis det er noe du bryr deg om, så kanskje skriv mer under nick enn alltid ab, så slipper du så mye distraherende "hate" og mas om din identitet fra andre her.

Om det er usunt å skrive mye her eller ikke, vet jeg ikke, men jeg skriver helt klart mest når jeg kjennes heller ustabil, labil eller engstelig. Så et sunnhetstegn er det kanskje ikke, ikke for meg i alle fall;) 

Skrevet (endret)
krøll9 skrev (14 minutter siden):

Velger med vilje å ignorere spekulasjoner om hvorvidt du er abx eller aby.

Hva er abx og aby? Enda flere tof-er jeg ikke forstår?

krøll9 skrev (14 minutter siden):

Merker det samme som deg, at jeg bruker forumet mye til tider, at alt jeg tenker på må ut en plass, og da blir det gjerne her.

Hvorfor må "alt du tenker" ut en plass? Har du ingen tanker du velger å holde for deg selv?

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...