Janvl Skrevet i går, 16:21 Skrevet i går, 16:21 Jeg har engstelige og unnvikende pf og bruker antidepressiva som holder angsten på et fungerende nivå. Jeg sliter imidlertid mye med konsentrasjon, spesielt merker at jeg ikke klarer å høre på andre mennesker i særlig lang tid av gangen. På jobb må jeg ofte sitte i fagmøte i flere timer, jeg blir helt kokt i hjernen og klarer ikke å fokusere og få med meg hva som foregår. Etterpå må jeg prøve å redde meg inn og lese foiler fra møtet. I det hele tatt er det vanskelig å fokusere, med mindre jeg aktivt jobbe med noe, skjer det ikke noe vandrer tankene, eller jeg tar mobilen og sjekker nyhetene. Jeg blir raskt mentalt sliten og må hvile mye når jeg kommer hjem. Dette gjør at jeg ikke henger med faglig, noe som er bensin på bålet for negative tanker og depresjon. Privat blir jeg også fort sliten når andre snakker mye, som om det sliter meg ut bare å måtte konsentrere meg om å høre etter.... Hva er dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 16:25 Skrevet i går, 16:25 Har du alltid hatt det slik? Anonymkode: 33475...f3d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 16:40 Skrevet i går, 16:40 Jeg tipper på at du er ukonsentrert og ufokusert fordi du er opptatt av hvordan andre oppfatter deg og vurderer deg Anonymkode: c6e2b...e4e 0 Siter
Janvl Skrevet i går, 17:03 Forfatter Skrevet i går, 17:03 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har du alltid hatt det slik? Anonymkode: 33475...f3d Ikke som barn og ungdom. Det begynte i midten av 20 årene og har blitt gradvis værre med årene. Heldigvis bare 10 år til pensjon..... 0 Siter
Everybody Skrevet i går, 17:08 Skrevet i går, 17:08 Det kan være fordi det er så mye som foregår inne i hodet ditt. Bekymringer osv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 18:46 Skrevet i går, 18:46 Everybody skrev (1 time siden): Det kan være fordi det er så mye som foregår inne i hodet ditt. Bekymringer osv. Enig. Men hen vil ikke høre på det øre. Anonymkode: c6e2b...e4e 0 Siter
krøll9 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hm. Jeg vet at dårlig hukommelse og konsentrasjonsevne kan opptre som symptomer på depresjon, men vil tro at den også er dårlig under generelt stress. Å ha angst og engstelse vil vel innebære en viss indre stress i varierende grad. Statistisk sett er folk mest drevne på å fokusere og konsentrere seg over lenger tid når de er sånn rundt 40. Når man blir eldre avtar denne kapasiteten, men også unge folk har kortere oppmerksomhetsspenne enn sånn 35-40 åringer. At du opplever dårligere og dårligere konsentrasjon, nedadgående siden midten av 20åra kan kanskje ha med progresjon av psykisk uhelse? Jeg vet at jeg aaaaldri hadde klart å fullføre studiene jeg tok tidlig i tjueårene på det tidspunktet her, om jeg skulle forsøkt nå, så er takknemlig for at jeg rakk det innen "det rakna helt for meg"... Medisiner kan jo også være skyld i glemskhet og dårlig fokus og hukommelse, men da må du se tilbake og tenke over hvordan konsentrasjonen var på de ulike tidspunkt der du har brukt ulike medisiner kanskje (?). Det står i noen pakningsvedlegg at medisiner kan påvirke, men det kan være vanskelig å nøste opp i hva som har spilt den største rollen: alder, angst, medisiner, søvn eller det faktum at noen bare er noen surrehuer, mer enn andre... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.