Gå til innhold

Venlafaxin ( Efexor ) sammen med annet antidepressiv ? Holder snart ikke ut lenger med angst og depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Venlafaxin 75mg , Lamictal 200mg , Zyprexa 5mg og Vival ved behov. 

Har diagnosene Kompleks PTSD og tilbakevendende depressiv lidelse. På grunn av en vanskelig livssituasjon har min angst og depresjon forverret seg betraktelig siste året. Hver eneste morgen våkner jeg med angst, press i brystet. Hver eneste dag handler om å holde ut. Holde ut angsten og tunge tanker. For et år siden var jeg hos en psykiater som sa at jeg bør øke Lamictal til serumverdi over 15. (jeg har på det meste vært 14) . Hen sa også at jeg kan bruke Zyprexa sporadisk ved ekstra tankekjør og angst.  Jeg har god effekt av zyprexa , men blir trøtt...og så er det så dumt at den er foreskrevet kun for korte perioder ( ikke mer enn 2-3 uker om gangen) .   

I vår startet jeg behandling med EMDR og jeg har møtt en ny psykiater (møtt hen en gang) , som sa at han ønsker å ta vekk zyprexa og Vival . De to medisinene er de som gjør at jeg holder ut de mest grusomme dagene, som gjør at jeg får litt fri innimellom.                                                                  Tiden på timen stakk ikke til for å komme til noe konklusjon, men har fått ny time neste uke for å komme til en konklusjon. 

Jeg har før brukt 150mg Venlafaxin uten at det hjalp nok på angst og depresjon. Derfor ble Lamictal lagt til. 

Så nå lurer jeg på: er det noen som har noe forslag til en medisin som kan legges til som kan hjelpe meg å holde ut dette livet med så mye angst og depresjon??                                                                                                                        

Anonymkode: 45c2b...c22

Fortsetter under...

Skrevet

Bruker 225mg efexor. Hjalp ikke på angst før den dosen.

Nå tør jeg til og med gå til tannlegen. 

Nå må man vel opp til over 300mg før den skal virke på depresjon. Så legge til annet før man har økt max på den ene er jo merkelig.

Anonymkode: 963a2...2a2

Skrevet

Jeg bruker 300 mg efexor og den fungerer godt. Jeg har ikke plager som ts har. Men da jeg gikk på lavere dose hadde jeg mer angst og uro. 

Anonymkode: 52878...ac7

Skrevet

Skulle jeg brukt en medisin med et anbefalt doseringsområde, vill jeg sørget for å være i det området.

For deg og Lamictal betyr det en økning til 300mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...