AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:50 Skrevet onsdag kl 20:50 Eller høy dose eller lav. Mener for de som kun bruker den en sjelden gang ved helt nødvendige tilfeller. Anonymkode: 48209...54c 0 Siter
krøll9 Skrevet onsdag kl 20:56 Skrevet onsdag kl 20:56 Jeg tenker 10mg er vanlig styrke for en som kun bruker den av og til. Hadde du brukt den ofte, så kan de hende du måtte ha gått opp til 15mg eller økt dosering til f.eks. 2x. Pass på å bruke kun av og til så bør jo 10mg være passe. Eldre og andre grupper må være forsiktige og bruker kanskje lavere styrke. Mulig det finnes i 5mg også (?). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:14 Skrevet onsdag kl 21:14 Det er en liten dose. Fra felleskatalogen Normaldosering 15 mg 3-4 ganger daglig, som ved behov kan økes til 25 mg 3-4 ganger daglig. Ved lettere urotilstander 10 mg 3-4 ganger daglig. Ved angst og uro i forbindelse med depresjoner 25 mg 3-4 ganger daglig. Anonymkode: 0ba55...1e1 0 Siter
cathlin Skrevet onsdag kl 21:31 Skrevet onsdag kl 21:31 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Eller høy dose eller lav. Mener for de som kun bruker den en sjelden gang ved helt nødvendige tilfeller. Anonymkode: 48209...54c Det er normal dose 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:33 Skrevet onsdag kl 23:33 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er en liten dose. Fra felleskatalogen Normaldosering 15 mg 3-4 ganger daglig, som ved behov kan økes til 25 mg 3-4 ganger daglig. Ved lettere urotilstander 10 mg 3-4 ganger daglig. Ved angst og uro i forbindelse med depresjoner 25 mg 3-4 ganger daglig. Anonymkode: 0ba55...1e1 60mg er normaldosering verste jeg har hørt 🤣 Anonymkode: 48209...54c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:58 Skrevet onsdag kl 23:58 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller høy dose eller lav. Mener for de som kun bruker den en sjelden gang ved helt nødvendige tilfeller. Anonymkode: 48209...54c Den laveste dose du kan få er 10 mg x 3 i døgnet. Det er greit å ta Sobril i en krevende periode, eller i kriser. Men det er verdt å merke seg at jo oftere du tar jo mer venner kroppen din seg dosen. Tar du noen dager, er kroppen nullstilt etter 3 døgn. Hvis du tar den kun ved behov og sjelden. For å få best mulig effekt på lave doser er det lurt å ikke ta det for ofte. Tror du fint kan ta 10mgx 3 i noen uker. Men snakk alltid med legen din om det. Det er han som kjenner din situasjon. Anonymkode: 662bf...9bc 0 Siter
krøll9 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Den laveste dose du kan få er 10 mg x 3 i døgnet. Det er greit å ta Sobril i en krevende periode, eller i kriser. Men det er verdt å merke seg at jo oftere du tar jo mer venner kroppen din seg dosen. Tar du noen dager, er kroppen nullstilt etter 3 døgn. Hvis du tar den kun ved behov og sjelden. For å få best mulig effekt på lave doser er det lurt å ikke ta det for ofte. Tror du fint kan ta 10mgx 3 i noen uker. Men snakk alltid med legen din om det. Det er han som kjenner din situasjon. Anonymkode: 662bf...9bc Det er en lavere dose å ta 1x 10mg sobril en gang i blant fremfor 3x daglig;) God reise inn i avhengigheten og snarlig behov for økning av styrke og dose, sier jeg da... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Flere som opplever å få økt depresjon og hjernetåke dagen etter å ha tatt sobril? Anonymkode: e9d2b...0d8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden krøll9 skrev (14 minutter siden): Det er en lavere dose å ta 1x 10mg sobril en gang i blant fremfor 3x daglig;) God reise inn i avhengigheten og snarlig behov for økning av styrke og dose, sier jeg da... 10mg har aldri virket på meg. Får en ørliten effekt av 15mg. Har nå hatt 15mg x4 som behovsmedisin i 3 år. Null behov for å øke styrke. Tar sobril ca 2x 2 dager pr uke. Anonymkode: c9a67...9d7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.