Gå til innhold

Psyken og kroppslig sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av en annen tråd her, om Gabor mate, og tenkte spinne videre på det med at traumer følelser og psykiske ting, kan gi KROPPSLIG sykdom.

Spennende å høre hva slags kroppslig sykdom eller plager folk opplever som viste seg å bunne i noe følelsesmessig? Men som virket rent ekte fysisk?

Anonymkode: f43d1...04a

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har smerter i kroppen pga psykdom. Vil si angsten setter seg som smerter.

Det er helt normalt at det psykiske setter seg i kroppen. 

Er forskjell på det og det å påstå at psykiske lidelser er pga traumer.

Anonymkode: 4e544...da0

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har smerter i kroppen pga psykdom. Vil si angsten setter seg som smerter.

Det er helt normalt at det psykiske setter seg i kroppen. 

Er forskjell på det og det å påstå at psykiske lidelser er pga traumer.

Ja denne tråden handla om kroppslige sykdommer, ikke psyksiKe lidelser 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja denne tråden handla om kroppslige sykdommer, ikke psyksiKe lidelser 

Da bør du forklare bedre og ikke poste i psyk forum. 

Tolker ditt innlegg slik at det er fysisk symptomer man får pga man er psykisk syk du ville ha.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble inspirert av en annen tråd her, om Gabor mate, og tenkte spinne videre på det med at traumer følelser og psykiske ting, kan gi KROPPSLIG sykdom.

Spennende å høre hva slags kroppslig sykdom eller plager folk opplever som viste seg å bunne i noe følelsesmessig? Men som virket rent ekte fysisk?

Jeg skjønner ikke hva du mener med virket rent ekte? Hvis du får vondt i magen av angst, så får du jo fortsatt vondt i magen. Det er ekte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Da bør du forklare bedre og ikke poste i psyk forum. 

Tolker ditt innlegg slik at det er fysisk symptomer man får pga man er psykisk syk du ville ha.

Ja. Jeg skrev jo KROPPSLIG sykdom med store bokstaver. Det var du som skrev «psykiske lidelser».

Jeg var interessert i å høre hva slags rent kroppslige fysiske plager eller sykdommer folk har / har hatt, men som viste seg å være forårsaket av noe psykisk/traumee/følelser :)

Annonse

Skrevet
Sokk skrev (33 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener med virket rent ekte? Hvis du får vondt i magen av angst, så får du jo fortsatt vondt i magen. Det er ekte.

Mener at man «bare» har det fysiske… men så viser det seg at det var traumer eller følelser eller lignende som utløste det.

Blir litt annerledes om man har «angst» og da er jo de fysiske symptomene under feks anfall veldig tydelig at er fordi man har angst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg skrev jo KROPPSLIG sykdom med store bokstaver. Det var du som skrev «psykiske lidelser».

Jeg var interessert i å høre hva slags rent kroppslige fysiske plager eller sykdommer folk har / har hatt, men som viste seg å være forårsaket av noe psykisk/traumee/følelser :)

Fått diagnosen fybromyalgi og brennende hender. Begge er pga psykisk lidelse. Er jo akkurat det du spør om her jeg svarte på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener at man «bare» har det fysiske… men så viser det seg at det var traumer eller følelser eller lignende som utløste det.

Blir litt annerledes om man har «angst» og da er jo de fysiske symptomene under feks anfall veldig tydelig at er fordi man har angst.

Hvor mange tråder og innlegg skal du lage om dette?

Anonymkode: 8255b...18e

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fått diagnosen fybromyalgi og brennende hender. Begge er pga psykisk lidelse. Er jo akkurat det du spør om her jeg svarte på.

Ja jeg vet. Tror du misforstod svaret mitt:)

Men er fibromyalgi pga noe psykisk (for deg)?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja jeg vet. Tror du misforstod svaret mitt:)

Men er fibromyalgi pga noe psykisk (for deg)?

Ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja. 

Skjønner❤️hjelper det på den fysiske sykdommen å behandle traumene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner❤️hjelper det på den fysiske sykdommen å behandle traumene?

når jeg godtok fortiden som den er forsvant fibromyalgien. Jeg kan ikke endre hva som skjedde, så da må jeg la det ligge.

Trengte ikke behandle traumene, trengte å innse de er en del av meg og uten de hadde jeg heller ikke blitt den jeg er

Annonse

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

når jeg godtok fortiden som den er forsvant fibromyalgien. Jeg kan ikke endre hva som skjedde, så da må jeg la det ligge.

Trengte ikke behandle traumene, trengte å innse de er en del av meg og uten de hadde jeg heller ikke blitt den jeg er

Skrev du ikke lenger opp at du HAR smerter,  og nå skriver du at fibroen forsvant?

Anonymkode: d41e5...9c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Skrev du ikke lenger opp at du HAR smerter,  og nå skriver du at fibroen forsvant?

Anonymkode: d41e5...9c3

Jeg har smerter ja. Er vel ikke bare en form for smerter?

Nå sitter smertene i hender og knær. Og styres av mengden angst.

Før jeg fikk BP diagnosen var diagnosen min fibromyalgi. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...