Gå til innhold

Har dere overdrevet symptomer før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt på litt ekstra for å få mer hjelp, innleggelse eller få f eks sykemelding/ufør? Leser i kommentarfelt at folk blir oppfordret til å legge på ekstra og lyve om at de vil ta selvmord fordi det liksom er eneste måten å få hjelp på. 

Anonymkode: 19380...66f

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. For egen del har jeg heller underdrevet for å unngå innleggelse.

Anonymkode: 2b480...14a

Skrevet

Nei det har jeg ikke gjort. Å være helt ærlig slik jeg var, kostet mine barn. Så i dag med den kunnskapen så hadde jeg heller holdt tilbake enn å overdrive. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skal en være uærlig om hva som feiler en? Er du så dårlig at du ikke greier å jobbe, må du si det. 

Anonymkode: ecce6...f51

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å være nøktern. Men første gangen jeg var innlagt var jeg et takras som grein og bar meg og snakket om selvmord hele tiden. Etter det prøver jeg å være mer edruelig, for det endte på ett psykehjem med kronikere og jeg skydde psykiatrien i mange år og gikk med ubehandlet psykose.

Anonymkode: 362af...0f4

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: a54f8...1b3

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har du?

Anonymkode: 26406...60e

psykedeliker
Skrevet

Nei, jeg svarte bare på spørsmålene jeg ble stilt, så fikk jeg diagnoser kastet etter meg.

Men de spørsmålene hadde ingenting å gjøre med problemstillingene jeg søkte hjelp for i utgangspunktet, og resultatet ble deretter.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg svarte bare på spørsmålene jeg ble stilt, så fikk jeg diagnoser kastet etter meg.

Men de spørsmålene hadde ingenting å gjøre med problemstillingene jeg søkte hjelp for i utgangspunktet, og resultatet ble deretter.

Hvilke diagnoser fikk du kastet etter deg da?

Anonymkode: 26406...60e

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke diagnoser fikk du kastet etter deg da?

Bl.a. schizofreni.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Bl.a. schizofreni.

Du virker ikke som om du har schizofreni.

Anonymkode: 362af...0f4

AnonymBruker
Skrevet

Tvert i mot. Ble ufør selv om. 

Anonymkode: f0261...317

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si, men jeg har noen ganger bevisst vært mer tydelig i å beskrive hvordan jeg har det. Ved å være konkret, gi noen eksempler og være beskrivende i forklaringene, kommer jeg langt.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort.

Derimot hørte jeg en eldre herremann si: I dag må man overdrive for å få hjelp! (Her var det snakk om fysisk sykdom). 

En ung dame ble henvist gang på gang til psykiatrien, men fikk avslag. Hun sa rett ut at hun var så desperat etter hjelp at hun måtte slenge inn suicidal-kortet for å få fortgang.

Kan bare tenke meg til hvor dette ender for mange når det utarter seg på dette viset..

Anonymkode: 68792...f40

stjernestøv
Skrevet

jeg overdriver eller har ikke overdrevet, har fått tilbud om innleggelser jeg har takket nei til for jeg vil være hjemme. 

Skrevet

Har ikke overdrevet, men har lagt ekstra vekt på enkelte symptomer mtp hva som føles verst for meg å deale med. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan bare tenke meg til hvor dette ender for mange når det utarter seg på dette viset..

Vi har vært der i mange år allerede.

Skrevet

Jeg har overdrevet en del, inne i mitt eget hode. Jeg har opplevd ting som mer skummelt og alvorlig enn det egentlig var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...