Gå til innhold

Har dere overdrevet symptomer før?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (På 31.5.2025 den 9.47):

Ja. Enkelte ting skal man jo nesten være død for å hjelp mot. Så jeg har ikke dårlig samvittighet.

Syns heller ikke du burde ha dårlig samvittighet fakstisk. Man gjør det man må for å overleve systemet egt🤷🏻‍♀️

Skrevet
krøll9 skrev (1 time siden):

Hvem kan med hånden på hjertet hevde det om seg selv at de ikke har det, bevisst eller ubevisst?

Jeg kan, hvorfor skulle jeg overdrive?

Skrevet

Jeg har verken underdrevet eller overdrevet. Var faktisk ikke klar over at enkelte symptomer jeg hadde i flere år  var "sykdom". Tenke de fleste hadde det på samme måte siden det var det jeg var vant med. Det var blitt ganske alvorlig da jeg søkte hjelp. Min erfaring er at man ikke trenger å overdrive for å få hjelp. 

Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Jeg kan, hvorfor skulle jeg overdrive?

Hva som er overdrivelse og ikke kan jo være vanskelig å si. Trenger ikke skje bevisst. Stoler du så mye på egne vurderingsevner og uttrykksmåte at du kan si at du alltid formidler helt perfekt informasjon? 

Jeg stoler ikke på egne følelser og reaksjoner lenger. Aner ikke om de er passe eller ikke. Glemmer også fort om et visst symptom har vart i 2, 3 eller 4 uker. Tida flyter bare i hverandre. Er vant med å hangle gjennom og klare meg gjennom uke etter uke på helt forskjellige måter. 

Endret av krøll9
psykedeliker
Skrevet
krøll9 skrev (8 timer siden):

Stoler du så mye på egne vurderingsevner og uttrykksmåte at du kan si at du alltid formidler helt perfekt informasjon?

Jeg formidler den informasjonen jeg har, noe mer enn det kan ingen kreve. Jeg er fullstendig klar over at det kan være f.eks. eksterne faktorer jeg ikke er kjent med, men det skal den profesjonelle part ta høyde for. På et tidspunkt laget jeg et system for å loggføre mine reaksjoner og årsaken til dem, det fungerte meget bra. Har ikke bruk for det nå, men henter det frem igjen hvis det trengs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...