Gå til innhold

rarheten igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slitenhet, fjernhet, uvirkelighetsfølelse og prikking i kroppen, det lever jeg med hver dag...kaller det rarhet da. Har hatt det i mange år men før var det ikke hver dag, hvorfor har jeg fått det verre? har tatt det opp flere ganger med sykepleier og psykiater men det virker som de er vant til at sånn er jeg bare, er det ingenting å gjøre med det? Spør chatgpt, den sier jeg må se, røre, lukte og smake på ting. Gjør jo det og kjenne gulvet under føttene, syns ikke det hjelper noe særlig. 

og sikker på at det ikke er pga medisiner? 

En venninne ville vi skulle ut å spise i dag men det orket jo ikke jeg pga dette. 

Endret av stjernestøv

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

36

• AnonymBruker

31

• Vhanja

2

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan det bli bedre ved å øke medisiner? Du har lært nå at minske de gjør deg verre.

Nå hjelper det ikke å gjøre noe 1 dag, eller 2 dager, eller 1 mnd. Det må gjøres over år for å få effekt. Man må rett og slett true swg til ting man ikke vil.

Anonymkode: ef7ba...7a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det bli bedre ved å øke medisiner? Du har lært nå at minske de gjør deg verre.

Nå hjelper det ikke å gjøre noe 1 dag, eller 2 dager, eller 1 mnd. Det må gjøres over år for å få effekt. Man må rett og slett true swg til ting man ikke vil.

fikk ikke øke pga det lave blodtrykket. 

er redd det er en skade i hjernen min som gjør dette. prøver å være mer aktiv men det hjelper jo ikke det heller. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

er redd det er en skade i hjernen min som gjør dette. prøver å være mer aktiv men det hjelper jo ikke det heller. 

Det skyldes kanskje alt rotet med medisinene? Ble du ikke advart mot dette mange ganger av NHD?

Anonymkode: 95e15...0bb

Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Psykdommen din skader hjernen, ikke medisinene. Du har ikke vært mer aktiv lenge nok. Er ikke gjort på noen måneder det. Tar år å få til endringer.

Skrevet

Du skriver at du ikke orket å gå ut å spise pga denne rarheten, hva skjer i de tilfellene du presser deg til det likevel?

Anonymkode: 56950...61b

Annonse

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skyldes kanskje alt rotet med medisinene? Ble du ikke advart mot dette mange ganger av NHD?

Anonymkode: 95e15...0bb

Ja det kan være, er redd jeg har ødelagt for meg selv med det der. Og at det ikke går an å rette opp i det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver at du ikke orket å gå ut å spise pga denne rarheten, hva skjer i de tilfellene du presser deg til det likevel?

I går besøkte foreldrene mine og var rar hele tiden, fikk ikke med meg alt min far sa. Og holdt på å ringe min mann for å følge meg hjem, gikk og vaklet på vei hjem og var redd jeg skulle falle. 

Skrevet

Sykepleieren sa jeg måtte gjøre ting på tross av rarheten, gjør jo og det for jeg er med og handler. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

I går besøkte foreldrene mine og var rar hele tiden, fikk ikke med meg alt min far sa. Og holdt på å ringe min mann for å følge meg hjem, gikk og vaklet på vei hjem og var redd jeg skulle falle. 

Ble det verre når du var der eller var det som det pleier å være da? Jeg tenker at sykepleieren har ett poeng i at du burde gjøre ting på tross av rarheten, og det er veldig bra at du gjør og klarer det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble det verre når du var der eller var det som det pleier å være da? Jeg tenker at sykepleieren har ett poeng i at du burde gjøre ting på tross av rarheten, og det er veldig bra at du gjør og klarer det. 

det var som det pleier å være, føler meg ikke akkurat bra. ja skal jeg oppleve ting her i livet må jeg jo gjøre det på tross av rarheten, det er bare så vanskelig. blir jo redd av det og men prøver å tenke at har hatt det lenge. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

det var som det pleier å være, føler meg ikke akkurat bra. ja skal jeg oppleve ting her i livet må jeg jo gjøre det på tross av rarheten, det er bare så vanskelig. blir jo redd av det og men prøver å tenke at har hatt det lenge. 

Tenker du må godta dette er en del av den du er. Det vil si du må gjøre det du skal gjøre selv om den er tilstede. Er jo ikke noe å være redd for.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker du må godta dette er en del av den du er. Det vil si du må gjøre det du skal gjøre selv om den er tilstede. Er jo ikke noe å være redd for.

Ok. får prøve på det, blir bare lei av det. 

Annonse

Skrevet
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Kan skjønne du blir redd av det, men som du sier så har du jo hatt det lenge og du vet også at det ikke er farlig? Så mitt beste råd er nok å forsøke leve livet ditt som normalt og forsøke ignorere rarheten så godt du klarer, selv om det er vanskelig. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Slitenhet, fjernhet, uvirkelighetsfølelse og prikking i kroppen, det lever jeg med hver dag...kaller det rarhet da. Har hatt det i mange år men før var det ikke hver dag, hvorfor har jeg fått det verre? har tatt det opp flere ganger med sykepleier og psykiater men det virker som de er vant til at sånn er jeg bare, er det ingenting å gjøre med det? Spør chatgpt, den sier jeg må se, røre, lukte og smake på ting. Gjør jo det og kjenne gulvet under føttene, syns ikke det hjelper noe særlig. 

og sikker på at det ikke er pga medisiner? 

En venninne ville vi skulle ut å spise i dag men det orket jo ikke jeg pga dette. 

Jeg synes du fikk gode råd av chatgpt:-) Jeg pleier å tenke at det du kaller rarhet, ville kanskje andre kalle angst. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du hatt det slik?:)

kjenner meg litt igjen, men jeg har fått det ifb nevrologiske symptomer etter covid..

du har ikke psykoselidelse du?

Anonymkode: 17aac...47b

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan skjønne du blir redd av det, men som du sier så har du jo hatt det lenge og du vet også at det ikke er farlig? Så mitt beste råd er nok å forsøke leve livet ditt som normalt og forsøke ignorere rarheten så godt du klarer, selv om det er vanskelig. 

ja det er jo så ekkelt men må vel bare leve med det ja, må jo det. 

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (9 timer siden):

Jeg synes du fikk gode råd av chatgpt:-) Jeg pleier å tenke at det du kaller rarhet, ville kanskje andre kalle angst. 

ok. Men har jeg angst hver dag da? 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor lenge har du hatt det slik?:)

kjenner meg litt igjen, men jeg har fått det ifb nevrologiske symptomer etter covid..

du har ikke psykoselidelse du?

Anonymkode: 17aac...47b

har hatt det i mange år og det er så ekkelt. 

covid har jeg ikke hatt men vaksinene tok jeg. 

har psykoselidelse. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

har hatt det i mange år og det er så ekkelt. 

covid har jeg ikke hatt men vaksinene tok jeg. 

har psykoselidelse. 

Hvorfor bruker du ikke stor bokstav etter punktum?

Anonymkode: 2db64...3de

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...