AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:39 Skrevet lørdag kl 16:39 Hei... Jeg har undret meg en del over om det er normalt å oppleve hukommelsestap pga dårlig psyke? Noen som har noen peiling på dette? For både når jeg har hatt psykose og når jeg har vært deprimert så har jeg store hull i hukommelsen. Husker ingenting. Anonymkode: 1ef9a...17a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:14 Skrevet lørdag kl 17:14 Hjernen fokuserer på å overleve, ikke huske. Så det er helt normalt. Husker lite fra mine dårlige episoder. Og tar flere år før hjernen er grei igjen Anonymkode: dcc41...37d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:22 Skrevet lørdag kl 18:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei... Jeg har undret meg en del over om det er normalt å oppleve hukommelsestap pga dårlig psyke? Noen som har noen peiling på dette? For både når jeg har hatt psykose og når jeg har vært deprimert så har jeg store hull i hukommelsen. Husker ingenting. Anonymkode: 1ef9a...17a Husker du ikke noe mens det pågår heller? Eller er det det at du som frisk sliter med Å huske tilbake Anonymkode: d6e83...5e9 0 Siter
Glitter Skrevet i går, 03:07 Skrevet i går, 03:07 Ja jeg har i hvertfall dårlig hukommelse. Ikke bare pga ECT. Hukommelse var dårlig før det. Jeg reagerer på at min mot husker ting fra mine barns oppvekst som jeg ikke husker. Samme med min stefar. Han husker også mer enn meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 03:42 Skrevet i går, 03:42 Både depresjon og psykose gir økt risiko for demens så er mulig det ødelegger hjernevev på noen måte Anonymkode: ed3b8...9dc 0 Siter
Glitter Skrevet i går, 04:30 Skrevet i går, 04:30 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Både depresjon og psykose gir økt risiko for demens så er mulig det ødelegger hjernevev på noen måte Anonymkode: ed3b8...9dc Lurer noen ganger på om medisinene vil gjøre meg tidlig dement. Men hvis det skjer så er det mest sannsynlig diagnosen som er årsak til tidlig demens? Hvordan kan man være sikker på at det er pga diagnosen og ikke pga medisiner? Er dette forsket på? @nachnoo 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 12:10 Skrevet i går, 12:10 7 hours ago, Glitter said: Lurer noen ganger på om medisinene vil gjøre meg tidlig dement. Men hvis det skjer så er det mest sannsynlig diagnosen som er årsak til tidlig demens? Hvordan kan man være sikker på at det er pga diagnosen og ikke pga medisiner? Er dette forsket på? @nachnoo Lurer på dette selv. Men er det diagnosen så kommer det nok mest ann på alvorlighetsgraden. Hvis man har depresjon eller psykoselidelse og det er i den alvorlighetsgraden der man isolerer seg selv i årevis nede i en kjeller og kun spiller dataspill over alle år så tror jeg hjernen visner fortest. Med alle gardiner trekt for og ingen menneskelig kontakt så får ikke hjernen noe input. Anonymkode: ed3b8...9dc 0 Siter
Glitter Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på dette selv. Men er det diagnosen så kommer det nok mest ann på alvorlighetsgraden. Hvis man har depresjon eller psykoselidelse og det er i den alvorlighetsgraden der man isolerer seg selv i årevis nede i en kjeller og kun spiller dataspill over alle år så tror jeg hjernen visner fortest. Med alle gardiner trekt for og ingen menneskelig kontakt så får ikke hjernen noe input. Anonymkode: ed3b8...9dc Sant. En sånn livsstil er nok skadelig både fysisk og psykisk. 0 Siter
krøll9 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Ja. Dette har jeg lest om som symptom på stress og depresjon i flere kilder, og også fått bekreftet av fagfolk. Dårlig hukommelse og nedsatt arbeidsminne og konsentrasjonsevne er det som henger lengst i for meg i, mellom og etter depresjoner. Jeg har valgt å bytte yrke av sammensatte grunner, men blant annet evnen til å fokusere og holde konsentrasjonen oppe over tid, evnen til å stadig ta inn ny informasjon og huske disse, møter, avtaler, you name it, er en av grunnene til at jeg ikke tenker å være egnet til yrket jeg har hatt hittil. Løsning: finne annet yrke der de samme ferdighetene ikke kreves på samme måte... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.