AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:28 Skrevet lørdag kl 17:28 Jeg er under utredning for kptsd. Symptomene mine er blant annet: I konstant alarmberedskap, skvetter og blir livredd spesielt av lyder og mennesker som kommer tett på. Hvis jeg blir virkelig redd, kan jeg miste følelsen i beina eller miste kontrollen over avføringen Kan få en slags blackout f.eks når jeg møter grupper av mennesker, da føler jeg at de går mot meg og skal omringe meg, eller hvis jeg møter gamle mobbere. Våkner til på et annet sted, borte i kanskje 10 min, vet ikke helt tidsperspektivet Blir ekstremt trigget av lyden/lukten av alkohol og lyden av musikk, må bort og vekk, vokst opp i alkoholikerhjem Mareritt flere ganger i uka, 5 som stadig går igjen, våkner av at jeg sitter i senga og roper Nei eller Hvor er jeg og er livredd. Sterkt kontrollbehov, alt må skje på samme tid hver dag, ellers blir jeg veldig engstelig. Klarer ikke forandringer og uforutsette ting. Kunne skrevet mye mer, men håper noen orker å lese. Noen som vet noe om dette, ev har diagnosen og kan kjenne seg igjen? Anonymkode: f25d8...ddd 0 Siter
Glitter Skrevet søndag kl 14:18 Skrevet søndag kl 14:18 (endret) Jeg har det ikke slik, selv om jeg har utfordringer med sosiale greier, blir engstelig og er litt utenpå meg selv. Mister ikke bevisstheten osv. Men det er bra du får utredning. Forhåpentligvis kan du få adekvat behandling for det slik at du føler deg tryggere. Jeg blir veldig engstelig av å høre folk diskutere i en kranglende tone. Blir fysisk urolig, kjenner på angst og får behov for å flykte. Det blir en utfordring hvis jeg får en kjæreste som har en uvane med å bli litt sur og høylytt under uenigheter. Dette kommer av et 9 år langt forhold med regelmessig psykisk vold og trusler. Men jeg har ikke så mye flashbacks. Tenker på det innimellom, men det går bra liksom. Det er kroppen min som reagerer når jeg hører noen krangle. Mentalt sett er jeg egentlig over det jeg har opplevd. Men kroppen klarer visst ikke å slippe tak. Jeg har også vært i et to måneder langt forhold hvor jeg ble banket opp og dopet ned. Det har jo satt litt spor, men de 9 årene med psykisk vold og trusler har skadet meg betydelig mer.. Endret søndag kl 14:20 av Glitter 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.