Zliten Skrevet søndag kl 10:19 Skrevet søndag kl 10:19 Etter 2 uker på fluanxol i tillegg til 300 mg Zoloft konkluderer jeg med at fluanxolen hjelper litt. Jeg tar 1 mg om kvelden og slipper da å våkne med intens angst/uro. Er ikke helt i mål, men jeg får hvertfall noe ro i kroppen. Blir uvel (oppblåst osv) dersom jeg tar fluanxol på dagtid. Problemet er søvnen, jeg sover utrolig dårlig på fluanxol (som jeg allerede gjør av Zoloft). Jeg er også usikker på om angsten jeg kjenner nå er pga zoloft økning (økte til 300 mg for 3 uker siden) eller om det er *min angst*. Har fått foreslått en 5-ht2 antagonist før. Er fluanxol det? Eller seroquel, remeron? Disse kan vel hjelpe på søvnen også. (Har brukt remeron før, sover godt på den, og den komplementerer zoloften fra. Det er bare det at kroppen lagrer ALT av hva jeg putter i munnen). Kan evt seroquel fungere litt likt remeron? Håper på svar! 0 Siter
Zliten Skrevet søndag kl 13:58 Forfatter Skrevet søndag kl 13:58 Zliten skrev (3 timer siden): Etter 2 uker på fluanxol i tillegg til 300 mg Zoloft konkluderer jeg med at fluanxolen hjelper litt. Jeg tar 1 mg om kvelden og slipper da å våkne med intens angst/uro. Er ikke helt i mål, men jeg får hvertfall noe ro i kroppen. Blir uvel (oppblåst osv) dersom jeg tar fluanxol på dagtid. Problemet er søvnen, jeg sover utrolig dårlig på fluanxol (som jeg allerede gjør av Zoloft). Jeg er også usikker på om angsten jeg kjenner nå er pga zoloft økning (økte til 300 mg for 3 uker siden) eller om det er *min angst*. Har fått foreslått en 5-ht2 antagonist før. Er fluanxol det? Eller seroquel, remeron? Disse kan vel hjelpe på søvnen også. (Har brukt remeron før, sover godt på den, og den komplementerer zoloften fra. Det er bare det at kroppen lagrer ALT av hva jeg putter i munnen). Kan evt seroquel fungere litt likt remeron? Håper på svar! @nachnoo? 0 Siter
nachnoo Skrevet søndag kl 16:55 Skrevet søndag kl 16:55 Fluanxol på kvelden hjelper nok på angsten, men ikke på søvnen. Vil du i tillegg ha søvnhjelp, er både Seroquel og Remeron gode alternativ. Når du skal velge, må du huske at Remeron er et antidepressiva, mens Seroquel er et antipsykotikum. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:13 Skrevet søndag kl 17:13 Du kan jo forsøke seroquel for søvnen. Den virker utmerket på min søvn. Anonymkode: d7339...84e 1 Siter
Zliten Skrevet søndag kl 17:39 Forfatter Skrevet søndag kl 17:39 nachnoo skrev (43 minutter siden): Fluanxol på kvelden hjelper nok på angsten, men ikke på søvnen. Vil du i tillegg ha søvnhjelp, er både Seroquel og Remeron gode alternativ. Når du skal velge, må du huske at Remeron er et antidepressiva, mens Seroquel er et antipsykotikum. Takk! Så da evt bytte ut fluanxolen med seroquel eller Remeron?:) 0 Siter
Zliten Skrevet søndag kl 17:40 Forfatter Skrevet søndag kl 17:40 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du kan jo forsøke seroquel for søvnen. Den virker utmerket på min søvn. Anonymkode: d7339...84e Legger du på deg eller merker økt sult av søvndoser? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:36 Skrevet søndag kl 18:36 Zliten skrev (55 minutter siden): Legger du på deg eller merker økt sult av søvndoser? Nei ikke når jeg tar den rett før jeg legger meg. Anonymkode: d7339...84e 1 Siter
nachnoo Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Zliten skrev (13 timer siden): Takk! Så da evt bytte ut fluanxolen med seroquel eller Remeron?:) Ja, bytte. Bruke færrest mulige medisiner hvis mulig. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden nachnoo skrev (14 timer siden): Fluanxol på kvelden hjelper nok på angsten, men ikke på søvnen. Vil du i tillegg ha søvnhjelp, er både Seroquel og Remeron gode alternativ. Når du skal velge, må du huske at Remeron er et antidepressiva, mens Seroquel er et antipsykotikum. Har remeron og seroquel henholdsvis innvirkning på nevrotransmittere og «depresjon»/«psykose» i de lavere dosene som brukes for søvn? Anonymkode: 8d5fa...29a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Du kan bruke både seroquel og fluanxol. Jeg bruker 2 Ap typer samtidig. Mtp at fluanxol hjelper deg med angsten, så kan det hende at du får mer angst hvis du slutter på den. Anonymkode: d7339...84e 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Zliten skrev (19 timer siden): Legger du på deg eller merker økt sult av søvndoser? Jeg fikk økt sult på sovedose. Anonymkode: a28cb...181 1 Siter
Glitter Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden nachnoo skrev (20 timer siden): Fluanxol på kvelden hjelper nok på angsten, men ikke på søvnen. Vil du i tillegg ha søvnhjelp, er både Seroquel og Remeron gode alternativ. Når du skal velge, må du huske at Remeron er et antidepressiva, mens Seroquel er et antipsykotikum. Hvorfor ikke forsøke Alimemazin som gir veldig lite bivirkninger før en prøver slikt som Remeron og Seroquel? Jeg bruker 40 mg (tror jeg, er to kapsler i hvert fall) og har veldig god hjelp av den. Har brukt den i 1,5 år uten behov for å øke dosen. Jeg har ikke prøvd Remeron, men gikk på 900 mg Seroquel som naturligvis gjorde meg sløv, også ble dosen satt ned til 200 mg for søvn og mot uro/angst. Jeg la på meg, jeg ble følelsesmessig flat og etter hvert fikk jeg skikkelige angstanfall 20 min etter inntak hver kveld og hallisunerte i tillegg. Alt gav seg da jeg sluttet på Seroquel. Vet jo at ikke alle får det sånn, men lurte bare på hvorfor du nevner disse som førstevalg framfor å se om feks Alimemazin kan funke? Jeg bruker for ordens skyld også 50 mg Truxal med samme hensikt. En god kombinasjon for meg. Tror Alimemazin gjør det lettere å sovne, mens Truxal får meg til mer sammenhengende søvn. Men det er bare det jeg tror. Spør bare for å lære. Tror ikke jeg vet noe bedre enn deg, åpenbart. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Glitter skrev (21 minutter siden): Hvorfor ikke forsøke Alimemazin som gir veldig lite bivirkninger før en prøver slikt som Remeron og Seroquel? Jeg bruker 40 mg (tror jeg, er to kapsler i hvert fall) og har veldig god hjelp av den. Har brukt den i 1,5 år uten behov for å øke dosen. Jeg har ikke prøvd Remeron, men gikk på 900 mg Seroquel som naturligvis gjorde meg sløv, også ble dosen satt ned til 200 mg for søvn og mot uro/angst. Jeg la på meg, jeg ble følelsesmessig flat og etter hvert fikk jeg skikkelige angstanfall 20 min etter inntak hver kveld og hallisunerte i tillegg. Alt gav seg da jeg sluttet på Seroquel. Vet jo at ikke alle får det sånn, men lurte bare på hvorfor du nevner disse som førstevalg framfor å se om feks Alimemazin kan funke? Jeg bruker for ordens skyld også 50 mg Truxal med samme hensikt. En god kombinasjon for meg. Tror Alimemazin gjør det lettere å sovne, mens Truxal får meg til mer sammenhengende søvn. Men det er bare det jeg tror. Spør bare for å lære. Tror ikke jeg vet noe bedre enn deg, åpenbart. Man skal helst ikke gå på mer enn 30mg alimemazin står det på felleskatalogen. Da må du over på dråper, siden kapsel bare er på 20mh. Man kan bruke 40mg innimellom, men ikke fast. Anonymkode: a28cb...181 0 Siter
Glitter Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Man skal helst ikke gå på mer enn 30mg alimemazin står det på felleskatalogen. Da må du over på dråper, siden kapsel bare er på 20mh. Man kan bruke 40mg innimellom, men ikke fast. Anonymkode: a28cb...181 Åja. Rart de satte meg på det da. Stod det hvorfor i Felleskatalogen? Så i FK nå, men det stod ikke noen begrunnelse for hvorfor man må over på dråper. Endret 9 timer siden av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Glitter skrev (10 minutter siden): Åja. Rart de satte meg på det da. Stod det hvorfor i Felleskatalogen? Så i FK nå, men det stod ikke noen begrunnelse for hvorfor man må over på dråper. Fordi kapsler kun kommer på 20mg. Skal du gå på max anbefalt dose da er det 30mg, og det må du da måle ut fra dråper. Nei, det står bare at anbefalt dose ikke skal overskrides. Fra felleskatalogen: Korttidsbehandling av søvnforstyrrelser Voksne: 10-30 mg 1-2 timer før sengetid. Ved andre doser enn 20 mg bør et annet alimemazinpreparat brukes. Anonymkode: a28cb...181 1 Siter
nachnoo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden @Glitter Her var TS også ute etter angstdemping, og da er ikke alimemazin like egnet. 0 Siter
Glitter Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden nachnoo skrev (24 minutter siden): @Glitter Her var TS også ute etter angstdemping, og da er ikke alimemazin like egnet. Åja sånn sett. Takk for oppklaring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.