Gå til innhold

Øke dosen ved dårlige perioder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på 50 mg Zoloft ett års tid. Stort sett fungerer det OK. Men så har jeg noen perioder hvor jeg er veldig dårlig, som regel pleier jeg bare å vente og håpe at det går over. I de periodene sliter jeg veldig med å konsentrere meg på jobb og utføre daglige oppgaver. Er det noen som øker dosen midlertidig i dårlige perioder, eller vil det ikke fungere?

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Du må nok øke permanent. 50 mg er en liten dose. Ved å øke permanent har du bedre beskyttelse mot symptomer.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (21 minutter siden):

Du må nok øke permanent. 50 mg er en liten dose. Ved å øke permanent har du bedre beskyttelse mot symptomer.

Er det greit å bare øke dosen uten å ta det opp med fastlegen?

Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

For AD og depresjonsbehandling gjelder regelen at behandlingsdose = vedlikeholdsdose. Dvs at @Worriesome Plenty 2 har helt rett.

Takk for innspill, da tenker jeg at jeg går over på 100 mg🙂👍

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Janvl skrev (1 minutt siden):

Janvl skrev (2 minutter siden):

Strengt tatt skal jo økning tas med lege, men jeg tviler sterkt på du får nei.

Skrevet

Du må ta det opp med legen. Du får medisiner som sjal være så og så lenge, blir det tomt før, så lurer jo legen på hva som skjer.

Anonymkode: 062b3...d9a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...