Gå til innhold

Blodprøver pga Lithionit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk høre at min tsh var lett forhøyet, på 3,4. Formelt sett vet jeg ikke det. Jeg ringte legekontor.  Sekretæren sa alt var normalt og innen normalområdet. Jeg har noen symptomer på lavt stoffskifte, men de kan også forklares med inaktivitet, depresjon   mulig starten på overgangsalder. Først i dag fryser jeg, men det kan være tilfeldig. Jeg vet ikke om jeg har vært frostig tidligere i vår  snnavenn at jeg la merke til at jeg brukte vinterjakke lenger enn andre.

Det jeg lurer på, siden jeg jo bruker lithium og har tidligere hatt hyperthyreose, trolig autoimmun.  Bør fritt t4 sjekkes nå eller er det greit å vente 3 mndr til neste lithium-verdi skal tas?

Anonymkode: eb60f...6b8

Skrevet

TSH er innenfor referanseverdien, men siden du tidligere har hatt hypertyreose, ville jeg kanskje ha bedt om å få sjekket anti-TPO, og da kan de jo like godt hive på T4 også.

Skrevet

Den var forresten under 1 sist den ble sjekket 

Skrevet

Nå er det ikke farlig å ha litt lavt stoffskifte. Tar du prøver hver 3dje mnd holder det.

Hadde lavt stoffskifte pga litium, men hadde ikke symptomer, så det ble ikke medisinert

Anonymkode: c7f6d...f0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nå er det ikke farlig å ha litt lavt stoffskifte. Tar du prøver hver 3dje mnd holder det.

Hadde lavt stoffskifte pga litium, men hadde ikke symptomer, så det ble ikke medisinert

Nei men hvis man har symptomer hadde det vært fint å vite. Hvis det er lavt hjelper det kanskje ikke med bare depresjonsbehandling

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei men hvis man har symptomer hadde det vært fint å vite. Hvis det er lavt hjelper det kanskje ikke med bare depresjonsbehandling

Det tar tid, det synker ikke drastisk fort. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...