AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:50 Skrevet mandag kl 08:50 Jeg fikk høre at min tsh var lett forhøyet, på 3,4. Formelt sett vet jeg ikke det. Jeg ringte legekontor. Sekretæren sa alt var normalt og innen normalområdet. Jeg har noen symptomer på lavt stoffskifte, men de kan også forklares med inaktivitet, depresjon mulig starten på overgangsalder. Først i dag fryser jeg, men det kan være tilfeldig. Jeg vet ikke om jeg har vært frostig tidligere i vår snnavenn at jeg la merke til at jeg brukte vinterjakke lenger enn andre. Det jeg lurer på, siden jeg jo bruker lithium og har tidligere hatt hyperthyreose, trolig autoimmun. Bør fritt t4 sjekkes nå eller er det greit å vente 3 mndr til neste lithium-verdi skal tas? Anonymkode: eb60f...6b8 0 Siter
adhoc Skrevet mandag kl 10:06 Skrevet mandag kl 10:06 TSH er innenfor referanseverdien, men siden du tidligere har hatt hypertyreose, ville jeg kanskje ha bedt om å få sjekket anti-TPO, og da kan de jo like godt hive på T4 også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:21 Skrevet mandag kl 10:21 Den var forresten under 1 sist den ble sjekket Anonymkode: eb60f...6b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:46 Skrevet mandag kl 11:46 @nachnoo Anonymkode: eb60f...6b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:03 Skrevet mandag kl 12:03 Nå er det ikke farlig å ha litt lavt stoffskifte. Tar du prøver hver 3dje mnd holder det. Hadde lavt stoffskifte pga litium, men hadde ikke symptomer, så det ble ikke medisinert Anonymkode: c7f6d...f0b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:29 Skrevet mandag kl 12:29 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå er det ikke farlig å ha litt lavt stoffskifte. Tar du prøver hver 3dje mnd holder det. Hadde lavt stoffskifte pga litium, men hadde ikke symptomer, så det ble ikke medisinert Anonymkode: c7f6d...f0b Nei men hvis man har symptomer hadde det vært fint å vite. Hvis det er lavt hjelper det kanskje ikke med bare depresjonsbehandling Anonymkode: eb60f...6b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:07 Skrevet mandag kl 13:07 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei men hvis man har symptomer hadde det vært fint å vite. Hvis det er lavt hjelper det kanskje ikke med bare depresjonsbehandling Anonymkode: eb60f...6b8 Det tar tid, det synker ikke drastisk fort. Anonymkode: c7f6d...f0b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.