Gå til innhold

Skru av/styre følelsene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei spør jo ikke om det. Jeg spør om hvordan man kan på en måte få de underliggende følelsene til å ikke fyre så mye symltomer stress osv selv når man ikke tenker på de❤️

Anonymkode: 48db0...135

Det har du fått svar på. 

Anonymkode: be227...517

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei spør jo ikke om det. Jeg spør om hvordan man kan på en måte få de underliggende følelsene til å ikke fyre så mye symltomer stress osv selv når man ikke tenker på de❤️

Du kan prøve å gi deg selv gruble- og føletid. Sett av 20 min hver dag til å tenke og gruble og føle. Etter 20 min finn på noe annet. Når du kjenner ting presse på ellers på dagen så stopper du deg selv og sier til deg selv at dette kan du fokusere på kl 18. Som et eksempel. 

Med litt tid og øving så kan det bli reduksjon på all tiden du bruker på å tenke, gruble og føle. 

Men det krever øving. Det blir ikke bedre med en gang. Det er ingen Quick fix på det du spør om. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Du kan prøve å gi deg selv gruble- og føletid. Sett av 20 min hver dag til å tenke og gruble og føle. Etter 20 min finn på noe annet. Når du kjenner ting presse på ellers på dagen så stopper du deg selv og sier til deg selv at dette kan du fokusere på kl 18. Som et eksempel. 

Med litt tid og øving så kan det bli reduksjon på all tiden du bruker på å tenke, gruble og føle. 

Men det krever øving. Det blir ikke bedre med en gang. Det er ingen Quick fix på det du spør om. 

Ja prøver på det:)

men vil der gjøre at det underliggende «avtar»?

For kan jo klare det tidvis på dagen men så er det som at alt bare eksploderer på natta feks 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja prøver på det:)

men vil der gjøre at det underliggende «avtar»?

For kan jo klare det tidvis på dagen men så er det som at alt bare eksploderer på natta feks 

Ikke nødvendigvis, men det kan redusere fokuset på det vonde som igjen gir en opplevelse av mindre smerte. I tillegg kan amerten avta i intensitet etter hvert som tiden går.

Men livet er ikke smertefritt for veldig mange. Det handler da ikke om at smerten skal bli borte, men at den blir lettere å leve med. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, men det kan redusere fokuset på det vonde som igjen gir en opplevelse av mindre smerte. I tillegg kan amerten avta i intensitet etter hvert som tiden går.

Men livet er ikke smertefritt for veldig mange. Det handler da ikke om at smerten skal bli borte, men at den blir lettere å leve med. 

Helt klart.

Det som plager meg Er jo at der ligger noe under og  gjør meg syk og full av symtpomer.  Utfordrende å skifte fokus og slikt da❤️ får håpe det avtar intensitet etterheve som du sier 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...