Gå til innhold

Hvordan vite om man er en av de som blir bedre av å ikke gå i "behandling"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver det sånn fordi jeg går ikke i direkte behandling, men bare oppbevaring og brannslukking på en måte. Jeg vet at mange har faktisk blitt bedre etter at psykiatrien ga de opp og avsluttet de eller ikke la de inn på psyk når det gikk dårlig. Fordi man da følte at nå var det kun opp til en selv å bli bra og ingen som reddet en. Jeg får fortsatt en del hjelp, men noen ganger lurer jeg på om det ville gitt meg et spark videre i livet om de avsluttet meg om noen skjønner? Jeg føler at bare det å ha den ukentlige timen med dps gjør meg kanskje MER psyk og mer opphengt i mine symptomer og problemer. Jeg har ikke noe liv utenom å være psyk. Men ville det hjulpet om de avsluttet meg og sa at "nå er det opp til deg vi har gitt deg en del hjelp" eller at de ikke la meg inn hver gang jeg uttrykte suicidalønske. Jeg klarer ikke å avslutte de selv fordi jeg liker å gå dit å snakke med noen og jeg har heller egentlig ingen andre jeg har kontakt med utenom de. Men jeg føler jeg har blitt verre etter jeg begynte på dps også, men man vet jo aldri hvordan livet ville sett ut uten den hjelpen. Jeg bare føler alle innleggelsene har ført til mer skade enn nytte. Det gjør meg kun vondt å tenke på innleggelsene. 

Anonymkode: 8b898...e2f

Skrevet

Ja jeg skjønner hva du mener. Jeg skal snart avsluttes av DPS og jeg gleder meg til å få det ansvaret å skulle klare meg selv. Jeg kommer til å føle meg mer fri og mindre syk av å ha kontakt med dem. Jeg fortsetter selvsagt å ta medisinene men det er det eneste.

Skrevet
13 minutes ago, Everybody said:

Ja jeg skjønner hva du mener. Jeg skal snart avsluttes av DPS og jeg gleder meg til å få det ansvaret å skulle klare meg selv. Jeg kommer til å føle meg mer fri og mindre syk av å ha kontakt med dem. Jeg fortsetter selvsagt å ta medisinene men det er det eneste.

Ja men forskjellen er at du vil ikke gå på dps eller ha hjelp. Jeg vil ha hjelp. Det er bare at jeg ikke klarer å ta valget selv. Det kommer aldri til å skje, men tenker litt at jeg ville blitt bedre om jeg ble gitt opp og overlatt til meg selv. Avsluttet med beskjed at nå er det opp til deg og om du vil ta livet ditt så skal vi ikke redde deg. At jeg da ville tatt ansvar for meg selv og faktisk blitt bedre. Sånn som det er nå så er jeg stuck på samme sted som da jeg begynte i dps bare enda verre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men forskjellen er at du vil ikke gå på dps eller ha hjelp. Jeg vil ha hjelp. Det er bare at jeg ikke klarer å ta valget selv. Det kommer aldri til å skje, men tenker litt at jeg ville blitt bedre om jeg ble gitt opp og overlatt til meg selv. Avsluttet med beskjed at nå er det opp til deg og om du vil ta livet ditt så skal vi ikke redde deg. At jeg da ville tatt ansvar for meg selv og faktisk blitt bedre. Sånn som det er nå så er jeg stuck på samme sted som da jeg begynte i dps bare enda verre. 

Men hva er det du vil ha hjelp av DPS til? Har du fått de medisinene du skal ha?

Skrevet
1 minute ago, Everybody said:

Men hva er det du vil ha hjelp av DPS til? Har du fått de medisinene du skal ha?

Fins ingen medisiner mot de lidelsene jeg har, men ja jeg tar medisiner. Jeg vet ikke hva dps kan hjelpe med jeg har bare gått der til oppbevaring i flere år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fins ingen medisiner mot de lidelsene jeg har, men ja jeg tar medisiner. Jeg vet ikke hva dps kan hjelpe med jeg har bare gått der til oppbevaring i flere år. 

Har du tatt dette opp med dem? At du føler det er mest oppbevaring og at du ikke føler du får ordentlig hjelp?

Anonymkode: afa5c...254

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...