Gå til innhold

Henge seg opp i hendelser for lenge siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lei tendens til å henge meg opp i ting som skjedde for flere år tilbake i perioder. Sånn som en gang for flere år siden så kastet jeg opp på kontoret til ene behandleren min og jeg kan fortsatt bli nervøs for at det skal skje igjen. Ett annet eksempel er at en behandler jeg gikk til sa at behandlingsformen hun drev med ikke fungerte på meg var fordi jeg ikke var klar til å gi opp forsvaret enda, og jeg tenker fortsatt på det - Hvordan man gir opp forsvaret og hva jeg kan gjøre for å bli klar. Og det plager meg egentlig litt. 

Anonymkode: d0488...e46

Skrevet

Har flashbacks jeg også. Kommet som regel på natten, for da er jo alt av forsvar nede.

Nå har jeg det godt ellers, at jeg sliter med slikt og div angstformer er faktisk helt greit.

Er vondt når det står på, men har den fornuftige stemmen inni hode samtidig som sier at dette går over.

Anonymkode: f9946...638

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har flashbacks jeg også. Kommet som regel på natten, for da er jo alt av forsvar nede.

Nå har jeg det godt ellers, at jeg sliter med slikt og div angstformer er faktisk helt greit.

Er vondt når det står på, men har den fornuftige stemmen inni hode samtidig som sier at dette går over.

Jeg har ikke flashbacks, har aldri opplevd noe traumatisk. Det jeg har er bare vanlige tanker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke flashbacks, har aldri opplevd noe traumatisk. Det jeg har er bare vanlige tanker.

Du beskriver jo du får negative tanker om ting du har opplevd og henger deg opp i de. Det kaller jeg flashbacks

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du beskriver jo du får negative tanker om ting du har opplevd og henger deg opp i de. Det kaller jeg flashbacks

Åja. Jeg trodde flashbacks var når man gjenopplever noe traumatisk som skjedde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja. Jeg trodde flashbacks var når man gjenopplever noe traumatisk som skjedde?

Det er ikke såfall ikke det jeg tenker om det ordet. Min verste av de er faktisk ikke seksuelt misbruk som barn, men at jeg gjorde slutt med en fyr på en mindre hyggelig måte og aldri har fått dsagt unnskyld. 

Mine traumer er jobbet med å lager lite styr.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke såfall ikke det jeg tenker om det ordet. Min verste av de er faktisk ikke seksuelt misbruk som barn, men at jeg gjorde slutt med en fyr på en mindre hyggelig måte og aldri har fått dsagt unnskyld. 

Mine traumer er jobbet med å lager lite styr.

Ok. Jeg er alltid litt redd for å bruke ord feil. Veldig leit å høre det du har opplevd, men også bra at du har fått jobbet med traumene dine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg trodde flashbacks var når man gjenopplever noe traumatisk som skjedde?

Ja, det er slik begrepet vanligvis brukes.

Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er slik begrepet vanligvis brukes.

Må du gi deg. Tilbakeblikk når man oversetter, kan da umulig bety det kun gjelder traumer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må du gi deg. Tilbakeblikk når man oversetter, kan da umulig bety det kun gjelder traumer.

Ta den diskusjonen med Språkrådet, ikke med meg.

Skrevet

Ta den diskusjonen med Språkrådet, ikke med meg.

Akkurat vært inne å lest. Så jeg har rett.

Det står som tillegg at det ofte, i psykiatrien blir brukt om traumer. Ofte betyr ikke hele tiden og ordet brukes ikke kun i psykiatrien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det står som tillegg at det ofte, i psykiatrien blir brukt om traumer.

Nå er vi på psykiatriforumet, så da legger jeg det til grunn.

Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Nå er vi på psykiatriforumet, så da legger jeg det til grunn.

Når det kommer til tanker om noe som har skjedd, er det flashbacks. Uansett forum.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når det kommer til tanker om noe som har skjedd, er det flashbacks. Uansett forum.

Er du villig til å diskutere dette med brukernavn?

Skrevet

Er du villig til å diskutere dette med brukernavn?

For det har meget stor betydning at man er anonym når det kommer til ett ord.....

Derfor jeg ikke skriver med brukernavn er fordi jeg ikke gidder "mas".  Altså føle jeg må svare på siteringer.

Men forstår det er noe å bruke mot andre når man ikke har annet. Anonyme er grusomme folk uten vettuge meninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså føle jeg må svare på siteringer.

Da har du et følelsesproblem.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (20 timer siden):

Da har du et følelsesproblem.

Kan du dokumentere påstandene dine? Ekkokammeret du kaller hodet ditt er ikke hjemmet til ett orakel. Du burde ha noe bedre å komme med🫵

Anonymkode: c44b3...f5f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...