Gå til innhold

Hvordan vet man om man burde være innlagt eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (13 minutter siden):

Jeg mener det er en grov overforenkling å si at det er prioriteringsveilederen som avgjør om du får hjelp. Prioriteringsveilederen forutsetter skjønnsmessige vurderinger fra fagpersoner med varierende faglig kompetanse. I tillegg til mange andre faktorer, kan det stedvis også være det som i andre sammenhenger ville blitt sett på som "trynetillegg". 

Hva mener du med "trynetillegg"?

Anonymkode: 893fc...210

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med "trynetillegg"?

Anonymkode: 893fc...210

Ar man får innleggelse fordi man er likt. 

Anonymkode: 4a8b1...835

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 16.12):

Åja. Jeg trodde flashbacks var når man gjenopplever noe traumatisk som skjedde?

Anonymkode: d0488...e46

frosken skrev (11 timer siden):

Jeg mener det er en grov overforenkling å si at det er prioriteringsveilederen som avgjør om du får hjelp. Prioriteringsveilederen forutsetter skjønnsmessige vurderinger fra fagpersoner med varierende faglig kompetanse. I tillegg til mange andre faktorer, kan det stedvis også være det som i andre sammenhenger ville blitt sett på som "trynetillegg". 

nachnoo skrev (10 timer siden):

Dessuten er kapasitet vs behov svært ulikt slik at noen steder er det langt lettere å bli innlagt enn andre steder der kapasiteten er langt mer presset. 

Det er helt sant at skjønn og kapasitet vil spille inn. Men jeg har likevel opplevd å bli korridorpasient fordi jeg klart hadde rett på hjelp, men det var ikke plass.

Der jeg bor er det veldig press på plassene etter at det ble lagt ned 12 plasser i forfjor og enda 12 plasser ble gjort om til sikkerhetspost. Det er en tragedie at man legger ned sengeplasser i så stor skala. Den ene avdelingen ble lagt ned fordi de ikke fikk tak i psykiater. Behovet for sikkerhetsposter øker veldig fordi flere og flere blir dømt til behandling. Ved mitt tidligere dps gikk enormt mye av kapasiteten til behandlerene til å følge opp dem som var dømt til psykisk helsevern, men som ikke var innlagt. Dette igjen førte til at mange vegret seg for å ta på seg behandlerjobb og at de som er innlagt får mindre tid med behandler.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ar man får innleggelse fordi man er likt. 

Anonymkode: 4a8b1...835

Ja det er så sant. De liker de pasientene som er lette å ha med å gjøre og de som er flinke til å snakke for seg. 

Anonymkode: 7487d...38d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja det er så sant. De liker de pasientene som er lette å ha med å gjøre og de som er flinke til å snakke for seg. 

Anonymkode: 7487d...38d

Personlighet har nok mye å si. 

Anonymkode: f0bc6...148

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...