Gå til innhold

Fikk avslag for behandling for sterk ocd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være at henvisningen ikke beskriver problemet ditt godt nok. Du har mulighet til å klage, evnt. få legen til å sende ny henvisning som er mer beskrivende

Anonymkode: 55b08...eb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Legen skrev søknaden . Det står at søknaden viser ikke at jeg sliter psykisk.  Jeg føler jo at min sykemelding da ikke er gyldig ? Ble skuffet for jeg blir skremt hele tiden og utmattet. Håper på rask behandling for jeg ønsker å bli frisk å jobbe 100 prosent igjen

Anonymkode: 4e01b...4a8

Legen kan ha skrevet en dårlig henvisning.

Anonymkode: bcda7...4c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det samme. Jeg ble sjokkert over avslaget. At jeg er for frisk til behandling. Ja, jeg kan virke frisk,  men det er vanskelig å fungere på jobb når man får opp bilder at noen av de man er mest glad i som barna dør eller bli skadet. Og man begynner å tro på bildene. Og får panikk selv om man ser at alt er greit rundt seg. Det å ha det slik er ikke bare en liten ting. Det er utmattende.  

Skrevet

Jeg får anfallene mest når jeg er i stressede situasjoner. Jeg har vært sykemeldt lenge nok nå,  og håper på å komme tilbake raskt å fungere bra på jobb.  Derfor skuffet over avslaget

Skrevet
On 6/4/2025 at 8:32 PM, AnonymBruker said:

Legen skrev søknaden . Det står at søknaden viser ikke at jeg sliter psykisk.  Jeg føler jo at min sykemelding da ikke er gyldig ? Ble skuffet for jeg blir skremt hele tiden og utmattet. Håper på rask behandling for jeg ønsker å bli frisk å jobbe 100 prosent igjen

Det fins neppe noen quick fix for tvangslidelse. Hvis du skal bli bedre må du rett og slett eksponere deg selv. Si til deg selv inni deg at nei det har ikke skjedd at noen er død og nei du trenger ikke å sjekke ut om det ligger noen død der osv. Gjør dette mange ganger. Unngå å handle på tankene og de blir mindre og mindre. Det er det du ville fått beskjed om på dps også. Det er du som må gjøre jobben uansett. 

Men det du kan gjøre er å spørre fastlegen om ssri. For noen kan det hjelpe på tvangslidelse på den måten at eksponeringen blir litt lettere. 

Anonymkode: ea06c...2da

Skrevet

Det fins neppe noen quick fix for tvangslidelse. Hvis du skal bli bedre må du rett og slett eksponere deg selv. Si til deg selv inni deg at nei det har ikke skjedd at noen er død og nei du trenger ikke å sjekke ut om det ligger noen død der osv. Gjør dette mange ganger. Unngå å handle på tankene og de blir mindre og mindre. Det er det du ville fått beskjed om på dps også. Det er du som må gjøre jobben uansett. 

Men det du kan gjøre er å spørre fastlegen om ssri. For noen kan det hjelpe på tvangslidelse på den måten at eksponeringen blir litt lettere. 

Takk for råd. Ja jeg må våkne å tenke fornuftig istedet

Skrevet

Jeg går på cipralex men hva med 4 dagers ocd behandling ? 

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Herregud for noe dustete greier. For alt vi vet kan jo dette være varselstegn på mulig psykoseutvikling. Siden du skriver du noen ganger ikke klarer skille hva som er ekte og ikke. Og ocd ødelegger jo livskvaliteten sikkelig. Håper du får klaget med fastlegen og at du får plass fort!

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Herregud for noe dustete greier. For alt vi vet kan jo dette være varselstegn på mulig psykoseutvikling. Siden du skriver du noen ganger ikke klarer skille hva som er ekte og ikke. Og ocd ødelegger jo livskvaliteten sikkelig. Håper du får klaget med fastlegen og at du får plass fort!

Å for å si det, så er dette absolutt ikke for å skremme deg! Ts jeg vet ingenting om din situasjon bare satt det litt på spissen for å forklare hvorfor det var helt dustete av dps. Diagnostiserer ingen her altså❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...