Gå til innhold

Ang blodtrykket.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

blodtrykket mitt var i går på 86/57 og det var jo veldig lavt, tror rarheten skyldes det. må gå til lege, chatgpt sier at det finnes medisin for å få opp blodtrykket men ingen lege har sagt det til meg. Er dette farlig? Og hva med når jeg sover, da blir det vel enda lavere? Alle medisiner jeg går på senker blodtrykket sier chatgpt :( Nå er det helg, kan det vente til neste uke eller bør jeg kontakte legevakten? har jo hatt det i mange år da men rart jeg ikke har fått hjelp med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten ta dette opp med din lege  fortelle du plages mye og gjerne vil prøve medisin mot det.

Du får søke på hypotron og de medisinene du bruker på interaksjoner.no.

Anonymkode: 51029...39a

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke farlig, så kan vente til du får legetime

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må nesten ta dette opp med din lege  fortelle du plages mye og gjerne vil prøve medisin mot det.

Du får søke på hypotron og de medisinene du bruker på interaksjoner.no.

Ja må jo det men da må det bli neste uke da. 

Stoler på chatgpt. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja må jo det men da må det bli neste uke da. 

Stoler på chatgpt. 

Går helt greit. Tenker du bør toleranse på en lege mer en datamaskin. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke farlig, så kan vente til du får legetime

Ok takk, da venter jeg. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går helt greit. Tenker du bør toleranse på en lege mer en datamaskin. 

Ok takk. Chatgpt har reddet livet til folk. 

frosken
Skrevet
stjernestøv skrev (17 timer siden):

blodtrykket mitt var i går på 86/57 og det var jo veldig lavt, tror rarheten skyldes det. må gå til lege, chatgpt sier at det finnes medisin for å få opp blodtrykket men ingen lege har sagt det til meg. Er dette farlig? Og hva med når jeg sover, da blir det vel enda lavere? Alle medisiner jeg går på senker blodtrykket sier chatgpt :( Nå er det helg, kan det vente til neste uke eller bør jeg kontakte legevakten? har jo hatt det i mange år da men rart jeg ikke har fått hjelp med det. 

I utgangspunktet er det gunstig å ha lavt blodtrykk, og trykket du målte innebærer ikke fare for deg. Men du kan ha rett i at _noe_ av den "rarheten" du opplever i hverdagen, kan ha sammenheng med det lave blodtrykket. Så når du snakker med fastlegen, så er det viktig at du forteller om symptomene dine og ikke bare er opptatt av målte blodtrykksverdier. 

God pinse:-)

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (9 minutter siden):

I utgangspunktet er det gunstig å ha lavt blodtrykk, og trykket du målte innebærer ikke fare for deg. Men du kan ha rett i at _noe_ av den "rarheten" du opplever i hverdagen, kan ha sammenheng med det lave blodtrykket. Så når du snakker med fastlegen, så er det viktig at du forteller om symptomene dine og ikke bare er opptatt av målte blodtrykksverdier. 

Ok, takk. Ja svimmelheten, tåkehjernen og slappheten kommer sikkert av det, skal ta blodprøver på tirsdag så da får vi se om de finner noe der og. 

god pinse der og :) 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (15 minutter siden):

Er du lege, siden du fremstår som så sikker?

Anonymkode: 4dffa...05f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du lege, siden du fremstår som så sikker?

Hvor fremstår personen som sikker? Ordet kan er ikke en påstand.

Leser du symptomer på lavt blodtrykk så er det mye av det TS sliter med når hun føler seg rar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor fremstår personen som sikker? Ordet kan er ikke en påstand.

Leser du symptomer på lavt blodtrykk så er det mye av det TS sliter med når hun føler seg rar.

Er du også lege, som frosken?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er du også lege, som frosken?

Hva med å lese det som faktisk skriver i stedet for å henge deg opp i dette med lege? Det er ingenting personen har skrevet som man trenger være lege for å skrive.

Anonymkode: ecb90...7ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva med å lese det som faktisk skriver i stedet for å henge deg opp i dette med lege? Det er ingenting personen har skrevet som man trenger være lege for å skrive.

🙄🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

🙄🙄

Jeg ser du fortsetter med din uslåelige argumentasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...