Gå til innhold

skeptisk til medisiner nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
laban skrev (6 minutter siden):

Jeg studerte databehandling og andre realfag rundt 1980, før det fantes PCer og mens innleveringer måtte føres for hånd. Da tøyset vi med at vi skulle programmere en "svadagenerator" for å produsere innledning, drøfting og avslutning på rapporter vi måtte skrive etter f.eks. laboratorieforsøk i fysikk. Vi tenkte å gi denne generatoren noen stikkord, og så kunne den skrive ut de avsnittene som uansett skulle følge en fast struktur. Dermed kunne vi slippe unna med å skrive bare selve resultatet av forsøket. I dag antar jeg at Chatgpt kunne krevet hele labrapporten hvis vi hadde fortalt den noen fakta. 

Minnet meg om et "spill" jeg hadde på vår første PC tilbake i 1994, en 386. Det var et program som skulle gjette hva slags dyr du tenkte på. 

Den ville stille deg masse spørsmål som du skulle svare ja/nei på til den fant det riktige svaret. Hvis du tenkte på et dyr som ikke var i databasen så kunne du legge det til. Vi var fullstendige målløse, det virket som om programmet kunne lese tankene våre. 😆

Endret av Vhanja
Skrevet
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Den ville stille deg masse spørsmål som du skulle svare ja/nei på til den fant det riktige svaret. Hvis du tenkte på et dyr som ikke var i databasen så kunne du legge det til.

Så lurt 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oppmerksomhetsbehov igjen? 🙄

Anonymkode: 3b388...004

Denne tråden handler om noe helt annet. 

Kanskje du har grunn til å huske på at på deg selv kjenner du ingen andre?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (59 minutter siden):

Denne tråden handler om noe helt annet. 

Kanskje du har grunn til å huske på at på deg selv kjenner du ingen andre?

Og på deg selv kjenner du ikke meg 

Anonymkode: 3b388...004

Skrevet

Kanskje du bør søke hjelp til å få fokuset bort fra sykdom og medisiner. Du blir ikke akkurat friskere av å bruke så mye tid på internett. Søke og lese om alskens ting som ikke gjør deg noe godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker jo ikke helt som at medisinene har gjort deg noe bedre da så jeg tenker hvorfor ikke prøve livet uten medisiner? Hvor mange år er det siden du var helt uten medisiner? 

Anonymkode: 8fe75...d71

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Virker jo ikke helt som at medisinene har gjort deg noe bedre da

Hva baserer du det på?

Skepsis til bivirkninger betyr ikke nødvendigvis at det ikke er noen virkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...