Gå til innhold

Jeg har lyst til å prøve meg uten AP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg tar zyprexa har jeg masse katastrofetanker. Jeg har lav livskvalitet grunnet frykt for andre menneskers intensjoner og er helt uten sosial omgang.

Men alt dette kan skyldes angst. Hva er vitsen med å ta AP når jeg allikevel plages av disse symptomene ? jeg har nå tatt zyprexa i over 20 år. Kanskje jeg egentlig ikke har schizofreni?

Jeg leste notat på Helsenorge fra der jeg hadde vært på time og det stod ikke psykotisk fungering. Det sto riktignok psykotiske katastrofetanker, men dette er jo mer en angst ting dette også.

Hva er vitsen med å ta AP da?

Noen som har prøvd å kutte?

AP sløver en jo ned også.

Jeg føler alle mine symptomer kan forklares med angst og OCD.

Anonymkode: d901a...826

Skrevet

Har du diskutert dette med din fastlege/behandler?

Anonymkode: 8ee49...567

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du diskutert dette med din fastlege/behandler?

Jeg spurte psykiater for 2 år siden og han sa jeg ikke burde slutte.

Men jeg skjønner ikke bare vitsen for jeg har det ikke noe bra, ei heller er jeg psykotisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg skjønner ikke bare vitsen for jeg har det ikke noe bra, ei heller er jeg psykotisk.

Spurte du ham om hvorfor han mener du ikke bør slutte og at du selv ikke ser vitsen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spurte du ham om hvorfor han mener du ikke bør slutte og at du selv ikke ser vitsen?

Jeg antar han ville jeg skulle gå på pga min diagnose som er schizofreni. Personlig tror jeg ikke lengre at jeg har schizofreni. Jeg mener alle mine symptomer kan forklares av angst, OCD og schizotyp lidelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du er sjef i ditt eget liv, så dette bestemmer du selv.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Du er sjef i ditt eget liv, så dette bestemmer du selv.

Selv om man er sjef i eget liv, kan det være at en psykiater ser klarere det man trenger av medisiner for psykisk helse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg antar han ville jeg skulle gå på pga min diagnose som er schizofreni. Personlig tror jeg ikke lengre at jeg har schizofreni. Jeg mener alle mine symptomer kan forklares av angst, OCD og schizotyp lidelse.

Du bør ta dette opp med ham og stille disse spørsmålene til ham. 

Skrevet

Du kan jo prøve å trappe ned og se hvordan det går. Når man har stått på det såpass lenge som 20 år så må nedtrapping gjøres langsomt. Ta det opp med fastlege eller psykiater.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bør ta dette opp med ham og stille disse spørsmålene til ham. 

Jeg går ikke hos han lenger. Men fastlege kan jeg spørre. Nå var jeg på akutteam forrige uke og leste derfra og der stod det ikke psykotisk fungering. Det stod psykotiske katastrofetanker. Synes det høres litt selvmotsigende ut. Jeg skulle øke ap. Men snakket ikke med lege.

Hvis de har rett, så har jeg ikke psykoselidelse. For de katastrofetankene jeg hadde er slik jeg pleier å ha det.

Skrevet
Osten skrev (28 minutter siden):

Selv om man er sjef i eget liv, kan det være at en psykiater ser klarere det man trenger av medisiner for psykisk helse.

Riktig, men det kan også være at en psykiater tar fullstendig feil. Uansett er det den profesjonelle part som har bevisbyrden.

Skrevet
Everybody skrev (10 timer siden):

Du kan jo prøve å trappe ned og se hvordan det går. Når man har stått på det såpass lenge som 20 år så må nedtrapping gjøres langsomt. Ta det opp med fastlege eller psykiater.

Hva kan skje om man slutter brått?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva kan skje om man slutter brått?

Du blir syk fysisk og psykisk. Kan potensielt være farlig.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (3 minutter siden):

Du blir syk fysisk og psykisk. Kan potensielt være farlig.

Å fy, det visste jeg ikke. Det var dumt for jeg tror ikke FL vil gå med på seponering. Den forrige psykiateren jeg gikk til sa at jeg ikke måtte gå på mindre enn 10mg zyprexa i epikrisen. Nå vil de jeg skal ta 15-20. Ble 20 for jeg hadde ikke 5 mg liggende og FL må skrive ut. Har time snart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å fy, det visste jeg ikke. Det var dumt for jeg tror ikke FL vil gå med på seponering. Den forrige psykiateren jeg gikk til sa at jeg ikke måtte gå på mindre enn 10mg zyprexa i epikrisen. Nå vil de jeg skal ta 15-20. Ble 20 for jeg hadde ikke 5 mg liggende og FL må skrive ut. Har time snart.

Ta det opp på timen. Spør om det du lurer på og som du har skrevet her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...