Gå til innhold

Ser etter lindring av psykisk smerte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har båret mer enn jeg har tålt i det siste, og er veldig frustrert og sint. Har lyst til å skade meg selv. 

Anonymkode: f6840...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skade deg selv?

Det beste du kan gjøre nå er å distrahere deg selv med for eksempel en bok eller serier. Hvis det ikke går så ring legevakten

Anonymkode: 77d05...a84

AnonymBruker
Skrevet

Forresten hvis det er kutte deg du mener når du sier å skade deg selv så kan det hjelpe å ta isbiter i hånden og lukke hånden det gjør ganske vondt. en annen metode er å ta en strikk rundt armen og dra i strikken og slippe den

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bli lagt inn kl 14. Jeg sa ifra på dps hvor jeg går om hvordan ting er nå. De sa at de tok det på alvor fordi når jeg først sier ifra så er ting ganske ille. Jeg er ganske forsiktig av meg og ikke en som lager noen ståhei. Men nå sa de at jeg skulle ta imot innleggelse med god samvittighet for å få hvile og hjelp. De sa at nå var det jeg som trengte omsorg. Det skal bli godt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skal bli lagt inn kl 14. Jeg sa ifra på dps hvor jeg går om hvordan ting er nå. De sa at de tok det på alvor fordi når jeg først sier ifra så er ting ganske ille. Jeg er ganske forsiktig av meg og ikke en som lager noen ståhei. Men nå sa de at jeg skulle ta imot innleggelse med god samvittighet for å få hvile og hjelp. De sa at nå var det jeg som trengte omsorg. Det skal bli godt. 

Veldig bra at du sa fra og får hjelp! Håper du får det bedre ❤️ 

Anonymkode: 2aca2...a78

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så bra. Det var nok godt. :)

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Forresten hvis det er kutte deg du mener når du sier å skade deg selv så kan det hjelpe å ta isbiter i hånden og lukke hånden det gjør ganske vondt. en annen metode er å ta en strikk rundt armen og dra i strikken og slippe den

Det gjorde jeg en gang jeg var innlagt og det hjalp. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 timer siden):

Så bra. Det var nok godt. :)

Ja, det var det. De anerkjente ikke bare at jeg hadde det vondt, men også at jeg rett og slett var syk. Jeg trengte på en måte å høre det. Å få høre at nå er jeg syk og kan ta imot hjelp med god samvittighet. At jeg skal få hvile og hjelp nå. Fordi jeg er syk. Jeg er syk på flere måter nå, som tilsammen gjorde det veldig vanskelig for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det var det. De anerkjente ikke bare at jeg hadde det vondt, men også at jeg rett og slett var syk. Jeg trengte på en måte å høre det. Å få høre at nå er jeg syk og kan ta imot hjelp med god samvittighet. At jeg skal få hvile og hjelp nå. Fordi jeg er syk. Jeg er syk på flere måter nå, som tilsammen gjorde det veldig vanskelig for meg. 

Bruk tiden på sykehuset godt. :)

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skal bli lagt inn kl 14. Jeg sa ifra på dps hvor jeg går om hvordan ting er nå. De sa at de tok det på alvor fordi når jeg først sier ifra så er ting ganske ille. Jeg er ganske forsiktig av meg og ikke en som lager noen ståhei. Men nå sa de at jeg skulle ta imot innleggelse med god samvittighet for å få hvile og hjelp. De sa at nå var det jeg som trengte omsorg.

Så fint at du klarte å kommunisere at du trengte mer hjelp med ord. Det er mye mer hjelpsomt enn f.eks. selvskading, der fokuset blir på skaden fremfor hva det underliggende problemet er. Ta imot innleggelsen og gjør det beste du kan ut av den. Personalet er der for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...