Gå til innhold

Etterlyse blodprøvesvar eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var på legekontoret og tok serumspeil av litium for over 2 uker siden. Fastlegen bruker vanligvis alltid å sende resultatet til meg, men denne gangen har jeg ikke hørt noe. Burde jeg sende en melding og høre eller ikke? Jeg tenker at jeg vil jo ikke mase, samtidig er det jo greit å få bekreftet at resultatet er innenfor referanseområdet og ikke for høyt, spesielt mtp at det er litium? Samtidig vil jeg tro han ville sagt fra med en gang om det var for høyt, kanskje?

Endret av Siena
Skrevet
Siena skrev (42 minutter siden):

Jeg var på legekontoret og tok serumspeil av litium for over 2 uker siden. Fastlegen bruker vanligvis alltid å sende resultatet til meg, men denne gangen har jeg ikke hørt noe. Burde jeg sende en melding og høre eller ikke? Jeg tenker at jeg vil jo ikke mase, samtidig er det jo greit å få bekreftet at resultatet er innenfor referanseområdet og ikke for høyt, spesielt mtp at det er litium? Samtidig vil jeg tro han ville sagt fra med en gang om det var for høyt, kanskje?

Mange fastleger sender blodprøver til furst.no Hvis det gjelder din fastlege, så kan du logge deg på pasientweb hos furst og lese resultatene.

Skrevet
frosken skrev (3 minutter siden):

Mange fastleger sender blodprøver til furst.no Hvis det gjelder din fastlege, så kan du logge deg på pasientweb hos furst og lese resultatene.

Logget inn der nå og der var ingenting. 

Skrevet
Siena skrev (16 timer siden):

Jeg var på legekontoret og tok serumspeil av litium for over 2 uker siden. Fastlegen bruker vanligvis alltid å sende resultatet til meg, men denne gangen har jeg ikke hørt noe. Burde jeg sende en melding og høre eller ikke?

Når det har gått mer enn to uker, er det ikke masing å spørre etter resultatet. Mest trolig har han glemt det blant en del annet. Jeg var i samme situasjon for en god stund siden, og jeg fikk blodprøvesvaret umiddelbart.

Skrevet

Det bør du.

Anonymkode: fa154...92a

Skrevet (endret)
Eva Sofie skrev (9 timer siden):

Når det har gått mer enn to uker, er det ikke masing å spørre etter resultatet. Mest trolig har han glemt det blant en del annet. Jeg var i samme situasjon for en god stund siden, og jeg fikk blodprøvesvaret umiddelbart.

Jeg sendte melding til fastlegen i går kveld og han ringte meg faktisk i dag tidlig. Jeg trodde kanskje det var noe galt siden han ringte, men heldigvis var det ikke det, serumspeil var innenfor og alt var fint. Greit å få det oppklart.

Endret av Siena
Skrevet

Fürst pasient er genialt. ALLE steder som analyserer blodprøver for fastleger burde tilby en slik løsning

(sorry, off topic)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...