Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hørte egentlig mine egne tanker eller at noen diskuterte med hverandre. Så plutselig våknet jeg av frykt og trodde noen sto bak meg. Jeg hadde hjertebank og skjelvet. Jeg har hatt mye angst og stress over tid. For 3-4 uker siden jeg en stemme som sa navnet mitt og kalte meg feit selvom jeg ikke er det. Utover ingen stemme høring 

Jeg ble veldig redd at det kan være starten av psykose. Så jeg ringte til helse og spurte hva det kan være. Den jeg snakket med mente det ikke er psykose fordi jeg var oppegående.

Spørsmålet mitt er hvis det er psykose hvorfor hører jeg de stemme kun på natta og ikke på dagen? Eller går det å høre stemmer som del av psykose på bestemte tider ?

Kan man være psykotisk hvis man bare hører stemmer ? Men ikke ser ting og og ikke har vrangforestillinger?

På dagen har jeg vært på tur og følt meg grei, det tyder jo ikke på at det er psykose ? Det skjer på natta men ikke alltid, lest man kan få det av angst også og søvnmangel.

Jeg har også ofte uvirkelighetsfølelse som jeg har lest kan komme både av psykose og angst

Endret av eple123
AnonymBruker
Skrevet

Du ble jo fortalt at det ikke var psykose så da burde du vel forholde deg til det.

Om det kun skjer på natt/kveld tyder det jo mer på at det handler om overstimulering og at du er sliten og trøtt heller enn noe sykdom. 

Anonymkode: 63a06...624

Eva Sofie
Skrevet
eple123 skrev (18 timer siden):

Jeg hørte egentlig mine egne tanker eller at noen diskuterte med hverandre. Så plutselig våknet jeg av frykt og trodde noen sto bak meg.

Siden dette ser ut til å oppstå i overgangen mellom søvn/våken, kan det være forklaringen - at du var i oppvåkningsfasen. Om du har hatt mye bekymringer/stress i det siste, er det kanskje rimelig å tro at har påvirket søvnen?

Håper du klarer å stole på det helsepersonell sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...