Gå til innhold

Psykosediagnose i remisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det si at en psykosediagnose er i "delvis remisjon"? Er det ikke slik at enten er man psykotisk og syk eller frisk/stabil og symptomfri?

Anonymkode: cf2c4...247

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva vil det si at en psykosediagnose er i "delvis remisjon"? Er det ikke slik at enten er man psykotisk og syk eller frisk/stabil og symptomfri?

Mange vil ha restsymptomer. Det kommer også an på hvilken type psykosediagnose. Schizofreni f.eks. har jo andre symptomer enn bare psykose.

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

Mange vil ha restsymptomer. Det kommer også an på hvilken type psykosediagnose. Schizofreni f.eks. har jo andre symptomer enn bare psykose.

Jeg skjønner. Diagnosen det gjelder er paranoid psykose(vrangforestillingslidelse).

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner. Diagnosen det gjelder er paranoid psykose(vrangforestillingslidelse).

Jeg kjenner lite til den diagnosen, men det kan jo være at vrangforestillinger har bleknet litt, men ikke er helt borte? Man er kanskje mindre opptatt av den. Jeg bare antar. Får håpe du får svar av noen med peiling🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...