Gå til innhold

angst hele dagen?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (12 timer siden):

Hei, håper du har det bedre nå. Har du det alltid sånn eller har du punkter i livet der du også har det bedre? Hvis du har lyspunkter så håper jeg du klarer å se på de også i de mørke periodene. Minne seg selv på at dette går over❤️ Jeg vet det er veldig vanskelig da. Har du en mestrings plan dere  kan se på sammen? Altså du og helsepersonell. Jeg foreslår at hvis du har en god mestringsplan så bruker du den. Hvis ikke burde du laga en! Tenke også det er viktig med en mestringsplan ved siden av kriseplan eller kombinert. Fordi man trenger også å meste og ha et godt liv utenom kriser med legevakt og innleggelse og slikt.

Da er det lurt å ha en mestringsplan så du også kan få det bedre når du ikke har det bra men ikke trenger akutt hjelp. Det er viktig å få opp livskvaliteten også. Det tror jeg mange glemmer. Jeg har i alle fall noen ting på min mestringsplan som kan også hjelpe deg: Spise eller drikke noe godt, Ta en god varm dusj. Prøve å se på noe lett på streaming tjenester. Ringe en god venn. Fargelegge. Gå en god og lang tur. Snakke med familien. Kontakte noen i kommunen for å prate. Jeg tenker det er sånne små ting som kan hjelpe litt og litt da. Og hvis du har behovsmedisiner og du føler du trenger de burde du også ta de. Og jeg tenker også det ikke kommer noe godt ut av å klandre seg selv for det som har blitt gjort i forhold til medisiner og slikt. Jeg sender deg en god klem❤️

hei. jo takk, har kriseplan da men ikke mestringsplan. I dag prikker det ikke så langt. Takk for klemmen og klem tilbake ❤️ 

Skrevet
stjernestøv skrev (25 minutter siden):

jeg har gått over ti tusen skritt i det siste, går for det meste inne da. 

Har du vurdert å gå mer ute? Frisk luft og nye inntrykk ute er ofte bra. Ikke minst hvis du kan gå tur i skogen eller nær et vann. Natur virker ofte stressreduserende.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Har du vurdert å gå mer ute? Frisk luft og nye inntrykk ute er ofte bra. Ikke minst hvis du kan gå tur i skogen eller nær et vann. Natur virker ofte stressreduserende.

jo kunne nok gått mer ute, må kjøre for å komme i skogen her og det er så bratt alle veier. liker meg godt i skogen da. nå er det været som stopper meg, kunne nå vært opphold i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

jeg har gått over ti tusen skritt i det siste, går for det meste inne da. 

Hvordan klarer du det?

Anonymkode: 0407f...227

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan klarer du det?

det er bare og gå og gå det men tror jeg går litt mindre i dag siden formen var så dårlig i går, kanskje jeg trenger restitusjon. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

det er bare og gå og gå det men tror jeg går litt mindre i dag siden formen var så dårlig i går, kanskje jeg trenger restitusjon. 

Går du over 10 k skritt inne i huset hver dag? Det er virkelig imponerende!

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går du over 10 k skritt inne i huset hver dag? Det er virkelig imponerende!

ja det gjør jeg. Takk :) det har vært oppe i litt over tolv tusen. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

ja det gjør jeg. Takk :) det har vært oppe i litt over tolv tusen. 

Det er bra :). Håper du har fått det bedre :)

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bra :). Håper du har fått det bedre :)

Ja det går mye bedre i dag enn i går heldigvis :) har vært og handlet med mannen i dag. 

stjernestøv
Skrevet

Og nå var blodtrykket 83/59 og jeg er ikke svimmel, i går var jeg svimmel og det prikket hele dagen selv om det var høyere. utrolig hva angst kan gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo være litt forsiktig med å legge alt på angst også. 🌸

Anonymkode: d7854...095

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man må jo være litt forsiktig med å legge alt på angst også. 🌸

Anonymkode: d7854...095

Ja men i går var det angst, det er jeg nesten helt sikker på. hva annet kan det ha vært? 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
stjernestøv skrev (8 timer siden):

hei. jo takk, har kriseplan da men ikke mestringsplan. I dag prikker det ikke så langt. Takk for klemmen og klem tilbake ❤️ 

Da anbefaler jeg deg virkelig å spørre om noen fra helse kan sette deg ned å lage en mestringsplan sammen med deg. Eller så kan du også lage en selv.

stjernestøv
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Da anbefaler jeg deg virkelig å spørre om noen fra helse kan sette deg ned å lage en mestringsplan sammen med deg. Eller så kan du også lage en selv.

ja kan jo lage en selv også, det får jeg sikkert til. 

stjernestøv
Skrevet

da ble det ti tusen skritt i dag og, jeg som skulle ta det med ro. føler meg ganske gåen nå og det prikker i bena. er det bra å gå når man har lavt blodtrykk? Sykepleieren sa da gikk jo blodtrykket opp men hva med etterpå, går det ikke ned da? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (17 minutter siden):

da ble det ti tusen skritt i dag og, jeg som skulle ta det med ro. føler meg ganske gåen nå og det prikker i bena. er det bra å gå når man har lavt blodtrykk? Sykepleieren sa da gikk jo blodtrykket opp men hva med etterpå, går det ikke ned da? 

Hvordan klarer du å få til 10.000 skritt inne i et hus? Gjør du noe, eller går du bare rundt i huset? Hvor lang tid bruker du på 10.000 skritt inne? Jeg er så imponert over deg at jeg må spørre, kanskje noe for flere av oss. :) 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan klarer du å få til 10.000 skritt inne i et hus? Gjør du noe, eller går du bare rundt i huset? Hvor lang tid bruker du på 10.000 skritt inne? Jeg er så imponert over deg at jeg må spørre, kanskje noe for flere av oss. :) 

Går mellom stue og kjøkken og rundt spisebordet så det er litt avstand, hviler innimellom da. til sammen blir det en time og førti minutter og 7,1 km. Ja det er bare å sette i gang :) Jeg så tilbake her for over ti år siden at jeg var inaktiv og har vært det helt siden da, ville ha slutt på det så jeg begynte å gå. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Går mellom stue og kjøkken og rundt spisebordet så det er litt avstand, hviler innimellom da. til sammen blir det en time og førti minutter og 7,1 km. Ja det er bare å sette i gang :) Jeg så tilbake her for over ti år siden at jeg var inaktiv og har vært det helt siden da, ville ha slutt på det så jeg begynte å gå. 

Men går du fram og tilbake i huset? Det er ikke for å være frekk men er oppriktig litt bekymret nå. Det kan da umulig være bra å gå fram og tilbake inne? Det kan jo utløse masse stress og angst i seg selv. Da jeg var stressa på psykiatrisk og gikk fram og tilbake inne ble jeg stoppet fordi de mente det bare gjør meg mer stressa. Jeg kan i alle fall ikke se for meg at å gå fram og tilbake på et sted inne er noe bra for den psykiske helse. Alt er bedre enn ingenting jo men det blir jo som å gå som et dyr i bur. Rådet mitt er at du prøver å gå de skrittene ute. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Men ja alt er jo bedre enn ingenting. Så vet ikke men for meg høres det ikke bra ut. Alle er jo forskjellig så kanskje du opplever at det gjør deg mindre stressa? 

stjernestøv
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (2 minutter siden):

Men går du fram og tilbake i huset? Det er ikke for å være frekk men er oppriktig litt bekymret nå. Det kan da umulig være bra å gå fram og tilbake inne? Det kan jo utløse masse stress og angst i seg selv. Da jeg var stressa på psykiatrisk og gikk fram og tilbake inne ble jeg stoppet fordi de mente det bare gjør meg mer stressa. Jeg kan i alle fall ikke se for meg at å gå fram og tilbake på et sted inne er noe bra for den psykiske helse. Alt er bedre enn ingenting jo men det blir jo som å gå som et dyr i bur. Rådet mitt er at du prøver å gå de skrittene ute. 

Ja går frem og tilbake ja som en hamster i bur, jeg er jo i et bur jeg også og syns det er skummelt å gå ut. Det blir jo langt borte fra hjemme å gå ute så langt og det tør jeg ikke alene men kan jo øve med mannen da. Gikk jo en lengre tur med sønnen men det ble ikke ti tusen skritt det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...