Gå til innhold

Dere som har gått på dps i lang tid særlig de med schizofreni/bipolar spekter lidelser, hvordan gikk det å avslutte dps?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg skal avslutte til sent på høsten i år. Eller vi er ikke helt sikre på om vi gjør det eller om vi bare forlenger. Det er litt usikkert. Jeg står fortsatt på antipsykotiske sprøyter for schizoaffektiv. Jeg lurer da på hvordan det har gått med dere andre når dere har avsluttet. Jeg lurer litt på om dere fortsatt tar sprøytet, evt hvor. Og Hva slags hjelp dere får nå. Jeg venter på å bli vurdert for bemannet bolig/bolig med base. Og har hjelp av vernepleier i kommunen. Ellers har jeg fastlegen. Men ja er usikker på hvordan det kommer til å gå. Jeg tror det kan bli bra en skjønner ikke helt hvordan.

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (32 minutter siden):

Jeg skal avslutte til sent på høsten i år. Eller vi er ikke helt sikre på om vi gjør det eller om vi bare forlenger. Det er litt usikkert. Jeg står fortsatt på antipsykotiske sprøyter for schizoaffektiv. Jeg lurer da på hvordan det har gått med dere andre når dere har avsluttet. Jeg lurer litt på om dere fortsatt tar sprøytet, evt hvor. Og Hva slags hjelp dere får nå. Jeg venter på å bli vurdert for bemannet bolig/bolig med base. Og har hjelp av vernepleier i kommunen. Ellers har jeg fastlegen. Men ja er usikker på hvordan det kommer til å gå. Jeg tror det kan bli bra en skjønner ikke helt hvordan.

Det er hjemmesykepleien som setter mine injeksjoner. Regner med de skal fortsette med det. 

Jeg tror du vil bli godt ivaretatt, så prøv å ikke bekymre deg. Disse tingene er jo noe dere garantert vil snakke om og avklare også. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Vendi skrev (1 minutt siden):

Det er hjemmesykepleien som setter mine injeksjoner. Regner med de skal fortsette med det. 

Jeg tror du vil bli godt ivaretatt, så prøv å ikke bekymre deg. Disse tingene er jo noe dere garantert vil snakke om og avklare også. 

Å takk for svar, ja det er godt jeg sikkert blir godt ivaretatt. Ble bekymret i forhold til om jeg trengte å øke eller gå ned på noe. Men har jo hørt fastlegen har mye kunnskap og også kan konferere med dps og slikt.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

For meg gikk det fint i flere år. Så ble det noen kortere perioder jeg fikk timer på dps igjen. Skulle egentlig gått i kommunen, men hun jeg gikk hos døde dessverre. Lurer på om det er mulig å gå i kommunen igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...