Gå til innhold

Ansatte som sitter og skravler på psykiatrisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en del innlagt før og noe jeg la spesielt merke til da var hvor mye de ansatte sitter i stuen og skravler. Og da det fortsatt var lov så strikket alle også. Men det er kanskje en form for "miljøterapi" for pasientene, eller? 

Anonymkode: e5a66...485

AnonymBruker
Skrevet

Når jobben er å være tilstede, så er det da greit nok å sitte ned, snakke med kolleger og strikke. 

Jeg har fått det jeg skal ha av samtaler før "min" kontakt går ut å setter seg i stua. 

Anonymkode: 0a938...a54

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg opplever at noen bare sitter i stua og skravler og ikke tar seg tid til pasientene. Men det er et fåtall og de også snakker med deg om du tar kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (5 timer siden):

Jeg opplever at noen bare sitter i stua og skravler og ikke tar seg tid til pasientene. Men det er et fåtall og de også snakker med deg om du tar kontakt. 

Hvordan vet du at de ikke tar seg tid til pasientene?

Anonymkode: 68a27...750

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det er vanlig på sykehus og sykehjem. 

Anonymkode: cfe76...fe1

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan vet du at de ikke tar seg tid til pasientene?

Jeg har sett og hørt det mens jeg var innlagt. Hadde en annen medpasient som sa det til meg at han hadde en veldig vanskelig dag der han prøvde å ta kontakt men fikk lite oppfølging da personalet var mer opptatt av skiskyting på TV-en. Opplevde mye av det samme selv av enkelte.

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (12 minutter siden):

Jeg har sett og hørt det mens jeg var innlagt. Hadde en annen medpasient som sa det til meg at han hadde en veldig vanskelig dag der han prøvde å ta kontakt men fikk lite oppfølging da personalet var mer opptatt av skiskyting på TV-en. Opplevde mye av det samme selv av enkelte.

Det er fryktelig uprofesjonelt.

FjellOgDalar
Skrevet

Det har dessverre jeg og opplevd. Enkeltpersoner i personalgruppa når de er på vakt samtidig er notoriske for å skvaldre med hverandre og strikke - selv om det sitter andre pasienter i stua. Det hadde ikke skadet om de hadde blitt inkludert i samtalen, så man hadde sluppet den "oss-og-dem" vibben som kan oppstå. Heldigvis er ikke alle som jobber i psykiatrien sånn, men de finnes utvilsomt. Jeg skjønner og at det kan oppleves som mangel på interesse for å hjelpe. 

Skrevet

Husker den gangen hvor Therese Johaug ble tatt for doping, da var det fullt kjør hos de ansatte på avdelingen. Det var alt de var opptatt av hele den dagen. 😂😂😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...