Gå til innhold

Jeg har rotet bort posen med vival - Ny resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leitet i hele huset. Posen med vival og noen andre tabletter er søkk borte. Skjønner ingenting. Det var torsdag forrige uke jeg ifølge resepthistorikken hentet de ut. Jeg tror jeg er dement.

Tror dere legen vil tro meg og skrive ut ny resept? Jeg har aldri misbrukt bruken av vival nettopp fordi jeg ønsker å få bruke vival ved behov. Har uansett aldri syntes at rusen man får av benzo er noe digg. Man blir jo bare dum som en amøbe. Bortsett fra misbruk av Rivotril det er en diggere rus, men man får black out av det og får veldig dumme idéer av det. Det står til og med i Felleskatalogen at det ikke er uvanlig å få trang til å stjele når man tar mye Rivo. Det kan jeg skrive under på av egen erfaring. 

Uansett det er en helt ærlig greie at jeg på et vis har mistet posen. Er det sannsynlig at jeg får ny resept hvis jeg forklarer det eller tror dere jeg må vente til jeg ut ifra utlevering tidligst kunne ha fått ny resept? Har fått resepter på Vival i fem-seks år og aldri bedt om ny resept før tiden. 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg har leitet i hele huset. Posen med vival og noen andre tabletter er søkk borte. Skjønner ingenting. Det var torsdag forrige uke jeg ifølge resepthistorikken hentet de ut. Jeg tror jeg er dement.

Tror dere legen vil tro meg og skrive ut ny resept? Jeg har aldri misbrukt bruken av vival nettopp fordi jeg ønsker å få bruke vival ved behov. Har uansett aldri syntes at rusen man får av benzo er noe digg. Man blir jo bare dum som en amøbe. Bortsett fra misbruk av Rivotril det er en diggere rus, men man får black out av det og får veldig dumme idéer av det. Det står til og med i Felleskatalogen at det ikke er uvanlig å få trang til å stjele når man tar mye Rivo. Det kan jeg skrive under på av egen erfaring. 

Uansett det er en helt ærlig greie at jeg på et vis har mistet posen. Er det sannsynlig at jeg får ny resept hvis jeg forklarer det eller tror dere jeg må vente til jeg ut ifra utlevering tidligst kunne ha fått ny resept? Har fått resepter på Vival i fem-seks år og aldri bedt om ny resept før tiden. 

Helt avhengig av legen din. Noen sier konsekvent nei, mens andre er mer liberale. 

Skrevet
frosken skrev (3 minutter siden):

Helt avhengig av legen din. Noen sier konsekvent nei, mens andre er mer liberale. 

Ok. Jeg aner ikke hva legen min tenker. Jeg får bare spørre han og se hva han sier. Som engangstilfelle synes jeg selv det bør gå greit. Særlig siden det er minste forpakning på tjue tabletter. Det er liksom ikke hundre stk.

AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt, verste du kan få er ett nei. Husk å legg de på en plass du finner de igjen da hvis du henter ut på nytt da, hehe.

Anonymkode: 9b642...e15

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ville spurt, verste du kan få er ett nei. Husk å legg de på en plass du finner de igjen da hvis du henter ut på nytt da, hehe.

Anonymkode: 9b642...e15

Ja absolutt. Har et fast sted for medisiner. Så skjønner ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på din historie, tror jeg kanskje nei bør være rett svar noen år til. 

Anonymkode: 27f91...b34

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Med tanke på din historie, tror jeg kanskje nei bør være rett svar noen år til. 

Min historikk? Jeg har aldri misbrukt og vært avhengig av benzo selv om jeg har tatt tilgang til det siden 2018. Det har legen heller aldri mistenkt. Så jeg er ikke enig med deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (20 minutter siden):

Min historikk? Jeg har aldri misbrukt og vært avhengig av benzo selv om jeg har tatt tilgang til det siden 2018. Det har legen heller aldri mistenkt. Så jeg er ikke enig med deg. 

Leger får ofte høre om folk som har mistet b-preparater. Mye oftere enn at folk har mistet levaxin o.l. Dette pga at ganske mange er avhengige av det. Så det kommer nok an på hvor godt legen kjenner deg.

En lege jeg spurte om benzo ble nesten sur. 

Anonymkode: 6a64c...d59

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Leger får ofte høre om folk som har mistet b-preparater. Mye oftere enn at folk har mistet levaxin o.l. Dette pga at ganske mange er avhengige av det. Så det kommer nok an på hvor godt legen kjenner deg.

En lege jeg spurte om benzo ble nesten sur. 

Jeg mistet også vaginale tabletter og spurte etter de også. Så det er ikke en løgn fra min side. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Jeg mistet også vaginale tabletter og spurte etter de også. Så det er ikke en løgn fra min side. 

Håper det ordner seg for deg og ikke bry deg om slike stikkende innlegg som kun er ment for å såre ❤️ neste gang spør du legen din, og ikke DOL, så slipper du denne type slag! 

Anonymkode: f4e76...8bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Håper det ordner seg for deg og ikke bry deg om slike stikkende innlegg som kun er ment for å såre ❤️ neste gang spør du legen din, og ikke DOL, så slipper du denne type slag! 

Anonymkode: f4e76...8bf

Takk. :)

Skrevet
Glitter skrev (3 timer siden):

Ok. Jeg aner ikke hva legen min tenker. Jeg får bare spørre han og se hva han sier. Som engangstilfelle synes jeg selv det bør gå greit. Særlig siden det er minste forpakning på tjue tabletter. Det er liksom ikke hundre stk.

Du får jo svaret på dette når du spør legen. Det er mulig at de som er mest strenge er leger som ofte skriver ut vanedannende medikamenter, så som smerteleger. En jeg kjenner fortalt at han sa til alle sine pasienter at om de mistet medisiner, så ville han ikke erstatte dem med ny resept. Han sa at han på den måten slapp å skulle vurdere fra person til person om historier av typen "hunden har spist opp leksa mi" var sanne eller ikke. 

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg har vondt for å tro at en fastlege som har kjent deg over tid ikke ville blitt mistenksom om dette skjer som et engangstilfelle etter forstandig benzobruk igjennom sju år. Hadde du derimot kommet flere ganger med samme problem, kunne kanskje legen fattet mistanke. Men er selvsagt som Frosken sier, det er forskjell på leger. Man må kort og godt forhøre seg :)

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (8 timer siden):

Jeg tror deg jeg. Det var ikke ment som en anklage. Men leger hører slikt ofte.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (10 timer siden):

For en lege så er nok faktumet at du har vært rusmisbruker nok info. Bytte ruskilde er ikke uvanlig.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Glitter said:

Husker du ikke at du hentet de ut?

Anonymkode: fff1c...ecf

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Husker du ikke at du hentet de ut?

Anonymkode: fff1c...ecf

Jo, bare husket ikke når. Dagene går i surr. 

Endret av Glitter
Skrevet

Fikk faktisk ny resept av legen min. Han sa at I utgangspunktet ville han sagt nei, men siden dette er første gang jeg spør om noe sånt så lot han det gå. Jeg og legen har hatt mye kontakt siden 2016 så han vet jo at jeg ærlig med han. 

Bra med leger som ikke er totalt riding og firkantet, men som heller ser det store bildet som i mitt tilfelle var at jeg har snakket sant ved hvert møte og hver kommunikasjon på melding mellom oss i syv år. Og at jeg aldri har hatt høye verdier i blodet når det kommer til mengde inntatt benzo. 

Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Fikk faktisk ny resept av legen min. Han sa at I utgangspunktet ville han sagt nei, men siden dette er første gang jeg spør om noe sånt så lot han det gå. Jeg og legen har hatt mye kontakt siden 2016 så han vet jo at jeg ærlig med han. 

Bra med leger som ikke er totalt riding og firkantet, men som heller ser det store bildet som i mitt tilfelle var at jeg har snakket sant ved hvert møte og hver kommunikasjon på melding mellom oss i syv år. Og at jeg aldri har hatt høye verdier i blodet når det kommer til mengde inntatt benzo. 

Så fint. Det har hendt meg også en gang. Enig at det er flott å ha en lege som stoler på deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...