FjellOgDalar Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Noen som har erfaringer med dette, eller kjenner til ev. muligheter? Ev. lavterskeltilbud der man fysisk kan møte noen å snakke med? Er det noe kommuner går med på, eller kreves det behov utover 2-3 måneder/en svær funksjonssvikt? I den normale hverdagen har jeg ikke dette behovet, men slik det blir i år ser jeg for meg tre ganske tøffe måneder... Dette har jeg ikke lyst ti at skal gå utover venner eller pårørende. Jeg kan selvsagt ta feil, selv om jeg kjenner lusa på gangen. Mye bedre å forebygge enn å reparere ev. konsekvenser av å la være. 0 Siter
munchin Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden FjellOgDalar skrev (12 minutter siden): Noen som har erfaringer med dette, eller kjenner til ev. muligheter? Ev. lavterskeltilbud der man fysisk kan møte noen å snakke med? Er det noe kommuner går med på, eller kreves det behov utover 2-3 måneder/en svær funksjonssvikt? I den normale hverdagen har jeg ikke dette behovet, men slik det blir i år ser jeg for meg tre ganske tøffe måneder... Dette har jeg ikke lyst ti at skal gå utover venner eller pårørende. Jeg kan selvsagt ta feil, selv om jeg kjenner lusa på gangen. Mye bedre å forebygge enn å reparere ev. konsekvenser av å la være. Hva med samtaler hos fastlegen/vikar for denne? 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden munchin skrev (4 minutter siden): Hva med samtaler hos fastlegen/vikar for denne? Det er en mulighet 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Hmm jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et klart svar men det er så utrolig mye forskjell fra kommune til kommune. Jeg vet det foreksempel finnes vikarer på mental helse team i kommunen. Jeg får ringe eller møte opp etter avtale hos en omsorgsbolig i kommunen som har personal døgnet rundt. Så hvis det blir veldig vanskelig i helg eller kveld så har jeg noen å ringe til. Det beste er nok om du kommuniserer direkte om behovene du har til de i kommunen hvis de gjør det. Eller søke opp nettsiden til din kommune og undersøker der. Jeg er lei for at jeg ikke kan komme med noe mer hjelpsomt svar, og jeg sender deg en stor klem❤️ Jeg vet ferier kan bli tøft når man sliter. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Og glemte å si, men hvis du går til dps kan du alltid ringe de. De har jo åpent i sommerferien selv om behandler er på ferie. Da kan du be om noen du kan snakke med. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå): Og glemte å si, men hvis du går til dps kan du alltid ringe de. De har jo åpent i sommerferien selv om behandler er på ferie. Da kan du be om noen du kan snakke med. Jeg har ikke kontakt med DPS lenger. Da blir det ev. fastlegen. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden FjellOgDalar skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke kontakt med DPS lenger. Da blir det ev. fastlegen. Ja ok, er det mulighet for at fastlegen har mer informasjon om kommunale tilbud? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Den forsvunne diamanten skrev (8 timer siden): Ja ok, er det mulighet for at fastlegen har mer informasjon om kommunale tilbud? Jeg mente at du kan bruke fastlegen som en samtalepartner. Anonymkode: 6c8ae...976 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.