AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg har fått en tilleggs diagnose av retts sakkyndige men den diagnosen har ikke min behandler(overlege i FACT) nevnt. Jeg vet ikke engang om det er noe FACT mener jeg har, hva skal jeg gjøre med den diagnosen jeg har fått av retts sakkyndig? Skal jeg bare ignorere diagnosen eller burde jeg kreve behandling for den? Anonymkode: 980c5...e96 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Plager symptomene på diagnosen deg i hverdagen, da? Kreve behandling kan du vel ikke, men du kan be om det hvis du føler du trenger det. Anonymkode: afbc2...035 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hvilken diagnose er det da? Fikk du den i forbindelse med å ha gjort noe kriminelt? Anonymkode: 93890...b61 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg har også gjennomgått rettssykiatrisk utredning i forbindelse med straffesak. Det ble da konstatert at selv om det ikke var tydelig så kan jeg ha hatt en mindre sterk bevissthetsforstyrrelse. Nå er jo ikke det en direkte diagnose da, vet ikke om du har fått en faktisk diagnose og ikke bare en teori, så vil jeg jo tro at du kan få lov til å utredes på nytt på DPS. I 2020 da jeg var tiltalt så gjorde ikke rettssykiatrisk konklusjon og dermed litt redusert straff at jeg ble videre utredet. Men fikk en psykoselidelse fire år senere. Vil derfor anta at jeg hadde psykotiske symptomer/opplevelser da det skjedde. Du kan be rettspykiater oversende all dokumentasjon inkludert konklusjon om diagnose samt tiltale og dom til DPS så kan de vurdere det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Plager symptomene på diagnosen deg i hverdagen, da? Kreve behandling kan du vel ikke, men du kan be om det hvis du føler du trenger det. Anonymkode: afbc2...035 Hvis det er symptomer på diagnosen, så plager det meg i hverdagen ja Anonymkode: 980c5...e96 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Glitter skrev (22 minutter siden): Jeg har også gjennomgått rettssykiatrisk utredning i forbindelse med straffesak. Det ble da konstatert at selv om det ikke var tydelig så kan jeg ha hatt en mindre sterk bevissthetsforstyrrelse. Nå er jo ikke det en direkte diagnose da, vet ikke om du har fått en faktisk diagnose og ikke bare en teori, så vil jeg jo tro at du kan få lov til å utredes på nytt på DPS. I 2020 da jeg var tiltalt så gjorde ikke rettssykiatrisk konklusjon og dermed litt redusert straff at jeg ble videre utredet. Men fikk en psykoselidelse fire år senere. Vil derfor anta at jeg hadde psykotiske symptomer/opplevelser da det skjedde. Du kan be rettspykiater oversende all dokumentasjon inkludert konklusjon om diagnose samt tiltale og dom til DPS så kan de vurdere det. Det gjelder ønske om oppheving av dom på tvungen psykisk helsevern, så hvis dommen blir forlenget vil jeg nok anta at papirene går automatisk til DPS. Anonymkode: 980c5...e96 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det gjelder ønske om oppheving av dom på tvungen psykisk helsevern, så hvis dommen blir forlenget vil jeg nok anta at papirene går automatisk til DPS. Anonymkode: 980c5...e96 Men du kan også spesifikt be om utredning basert på det de fant under rettspsykiatrisk vurdering. For å få riktig behandling slik som medisiner. Hvis det var en diagnose som ikke kan medisineres er det kanskje ikke like viktig. Men å vite hva en feiler er viktig uansett om det ikke er noen konkret behandling, men mer fokus på symptomlindring og ikke minst symptomhåndtering. Endret 2 timer siden av Glitter 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.