AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Målet er s-konsentrasjon på 0,7. Jeg lå på 0, 5. Da økte vi opp dosen og jeg havnet på 0,7. Vi reduserte dosen og jeg sank til 0,5 igjen. Fastlegen prøver så godt han kan tenker jeg, men har nok ikke mye erfaring på området. Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Målet er s-konsentrasjon på 0,7. Jeg lå på 0, 5. Da økte vi opp dosen og jeg havnet på 0,7. Vi reduserte dosen og jeg sank til 0,5 igjen. Fastlegen prøver så godt han kan tenker jeg, men har nok ikke mye erfaring på området. Anonymkode: ef9b8...b52 Siden du har fått litium, antar jeg du har vært i kontakt med en psykiater. Hva med å konferere denne? Anonymkode: 6fe7b...338 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden du har fått litium, antar jeg du har vært i kontakt med en psykiater. Hva med å konferere denne? Anonymkode: 6fe7b...338 Avsluttet på DPS nå, men ja; har vært i kontakt med psykiater tidligere. At fastlegen tar kontakt mener du? Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Avsluttet på DPS nå, men ja; har vært i kontakt med psykiater tidligere. At fastlegen tar kontakt mener du? Anonymkode: ef9b8...b52 Be fastlegen henvise deg på nytt, du. Anonymkode: 6fe7b...338 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be fastlegen henvise deg på nytt, du. Anonymkode: 6fe7b...338 Sier du det? Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sier du det? Anonymkode: ef9b8...b52 ? Anonymkode: 6fe7b...338 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Målet er s-konsentrasjon på 0,7. Jeg lå på 0, 5. Da økte vi opp dosen og jeg havnet på 0,7. Vi reduserte dosen og jeg sank til 0,5 igjen. Fastlegen prøver så godt han kan tenker jeg, men har nok ikke mye erfaring på området. Anonymkode: ef9b8...b52 Ser at jeg har skrevet feil i innlegget. Jeg havnet på 0, 9, ikke 0, 7. Da hadde saken vært løst😃 Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ? Anonymkode: 6fe7b...338 Er det god nok grunn til re-henvisning? Er ikke DPS'ene overbelastet? Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fastlegen din kan kontakte DPS/psykiater og rådføre seg, det er nok ikke nødvendig å bli henvist på nytt. Anonymkode: dfb4e...648 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fastlegen din kan kontakte DPS/psykiater og rådføre seg, det er nok ikke nødvendig å bli henvist på nytt. Anonymkode: dfb4e...648 Da skal jeg spørre fastlegen om det:) Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
Sokk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Har du vært nøye på å ta siste dose 12 timer før prøven? Har du endret når/hvordan du tar medisinen? Vært veldig dehydrert? Har du gjort andre endringer som kan påvirke prøvesvaret? For meg var det veldig enkelt å treffe på riktig dose - matematikken stemte ift den første målingen jeg tok. Jeg har deretter ligget stabilt på 0,8 frem til siste måling som var 0,7 (tar hele døgndosen på kvelden). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sokk skrev (7 minutter siden): Har du vært nøye på å ta siste dose 12 timer før prøven? Har du endret når/hvordan du tar medisinen? Vært veldig dehydrert? Har du gjort andre endringer som kan påvirke prøvesvaret? For meg var det veldig enkelt å treffe på riktig dose - matematikken stemte ift den første målingen jeg tok. Jeg har deretter ligget stabilt på 0,8 frem til siste måling som var 0,7 (tar hele døgndosen på kvelden). Jeg har levd under et veldig stress/krise i det siste. Teller det? Vært nøye med 12 timer, ja. Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
Sokk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har levd under et veldig stress/krise i det siste. Teller det? Vært nøye med 12 timer, ja. Anonymkode: ef9b8...b52 Jeg fant denne her med oversikt over en del ting som kan påvirke serumkonsentrasjonen av litium. Det står at mani kan påvirke målingene, men jeg vet ikke om stress også kan det. Det er uansett verdt å diskutere med legen din dersom du kommer på noe som kan ha påvirket prøvesvarene. https://www.psychiatrictimes.com/view/lithium-levels-what-increases-and-decreases-them- Ellers synes jeg det er et godt tips å foreslå for legen din at vedkommende diskuterer med en spesialist dersom han/hun er usikker. På bipolarkurs ble vi også tipset om muligheten for legen vår til å stille spørsmål til Relis. Der ligger det også mange spørsmål og svar som man kan lese selv, jeg har lært en del om litium ved å lese der. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sokk skrev (7 minutter siden): Jeg fant denne her med oversikt over en del ting som kan påvirke serumkonsentrasjonen av litium. Det står at mani kan påvirke målingene, men jeg vet ikke om stress også kan det. Det er uansett verdt å diskutere med legen din dersom du kommer på noe som kan ha påvirket prøvesvarene. https://www.psychiatrictimes.com/view/lithium-levels-what-increases-and-decreases-them- Ellers synes jeg det er et godt tips å foreslå for legen din at vedkommende diskuterer med en spesialist dersom han/hun er usikker. På bipolarkurs ble vi også tipset om muligheten for legen vår til å stille spørsmål til Relis. Der ligger det også mange spørsmål og svar som man kan lese selv, jeg har lært en del om litium ved å lese der. Tusen takk! Anonymkode: ef9b8...b52 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.