Gå til innhold

Søvnmidler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om de andre sederende antihistaminer er bedre enn alimemazin mtp å føle seg omtåket og dopa?

For eksempel zonat?

Og hva er forskjell på stilnoct og imovane? Leste en gang her inne noen var veldig i mot stilnoct men finner ikke igjen og lurer på hvorfor?

Imovane fungerte ikke for meg.

Anonymkode: b91fb...b22

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og hva er forskjell på stilnoct og imovane?

Jeg vurderer Stilnoct som mer korttidsvirkende og dermed mer en klar "innsovningstablett", mens Imovane er bedre om en også trenger hjelp til "gjennomsoving".

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderer Stilnoct som mer korttidsvirkende og dermed mer en klar "innsovningstablett", mens Imovane er bedre om en også trenger hjelp til "gjennomsoving".

Ah okei! Trodde imovane var innsovning kun også. Det var oppklarende.

Kan man evt kombinere stilnoct og feks melatonin da?

Er stilnoct ansett som «verre» medikament enn imovane?

AnonymBruker
Skrevet

Stilnoct og Imovane gir ikke ekte søvn og du blir ikke uthvilt av dem. Dessuten er risikoen for å bli avhengig veldig stor. Synes ingen av disse burde være på markedet. 

Anonymkode: 3bab5...8ef

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stilnoct og Imovane gir ikke ekte søvn og du blir ikke uthvilt av dem. Dessuten er risikoen for å bli avhengig veldig stor. Synes ingen av disse burde være på markedet. 

imovane gir meg ekte søvn og jeg er uthvilt etter en god natts søvn. 

Skrevet

Og jeg sover veldig godt på stilnoct og sovner ikke av imovane.  Det ser ut at midler for søvn er individuelt og at man må prøve seg fram.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg gikk på Imovane i 1,5 år uten problemer. Det var heller ikke et stort problem å bytte Imovane ut med Alimemazin. Var ikke avhengig av Imovane selv om jeg brukte den hver natt.

Men tenker man først burde prøve Alimemazin i fall det virker uten så mye bivirkninger. Jeg har ingen plager av Alimemazin.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (35 minutter siden):

Jeg gikk på Imovane i 1,5 år uten problemer. Det var heller ikke et stort problem å bytte Imovane ut med Alimemazin. Var ikke avhengig av Imovane selv om jeg brukte den hver natt.

Men tenker man først burde prøve Alimemazin i fall det virker uten så mye bivirkninger. Jeg har ingen plager av Alimemazin.

Bruker alimemazin nå og føler meg helt grusom. Men føler jo i utg punktet antihistamin er bedre enn de andre. Derfor jeg også etterspør om feks zonat er bedre.

Men det er vel individuelt sikkert ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Bruker alimemazin nå og føler meg helt grusom. Men føler jo i utg punktet antihistamin er bedre enn de andre. Derfor jeg også etterspør om feks zonat er bedre.

Men det er vel individuelt sikkert ja

Har aldri hatt slike bivirkninger på Alimemazin. Men jeg går på Truxal også så de vel vant til medisiner for sånt. Tror Truxal har en antihistamin effekt på lave doser. Så det funker for meg. Men jeg er generelt ikke så følsom når det gjelder å få bivirkninger. 

Kan ingenting om Zonat så det får andre svare på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...