AnonymBruker Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Er det noen som vet om de andre sederende antihistaminer er bedre enn alimemazin mtp å føle seg omtåket og dopa? For eksempel zonat? Og hva er forskjell på stilnoct og imovane? Leste en gang her inne noen var veldig i mot stilnoct men finner ikke igjen og lurer på hvorfor? Imovane fungerte ikke for meg. Anonymkode: b91fb...b22 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og hva er forskjell på stilnoct og imovane? Jeg vurderer Stilnoct som mer korttidsvirkende og dermed mer en klar "innsovningstablett", mens Imovane er bedre om en også trenger hjelp til "gjennomsoving". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni nachnoo skrev (2 minutter siden): Jeg vurderer Stilnoct som mer korttidsvirkende og dermed mer en klar "innsovningstablett", mens Imovane er bedre om en også trenger hjelp til "gjennomsoving". Ah okei! Trodde imovane var innsovning kun også. Det var oppklarende. Kan man evt kombinere stilnoct og feks melatonin da? Er stilnoct ansett som «verre» medikament enn imovane? Anonymkode: b91fb...b22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Stilnoct og Imovane gir ikke ekte søvn og du blir ikke uthvilt av dem. Dessuten er risikoen for å bli avhengig veldig stor. Synes ingen av disse burde være på markedet. Anonymkode: 3bab5...8ef 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stilnoct og Imovane gir ikke ekte søvn og du blir ikke uthvilt av dem. Dessuten er risikoen for å bli avhengig veldig stor. Synes ingen av disse burde være på markedet. Anonymkode: 3bab5...8ef imovane gir meg ekte søvn og jeg er uthvilt etter en god natts søvn. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Og jeg sover veldig godt på stilnoct og sovner ikke av imovane. Det ser ut at midler for søvn er individuelt og at man må prøve seg fram. 1 Siter
Glitter Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Stilnoct og Imovane gir ikke ekte søvn og du blir ikke uthvilt av dem. Dessuten er risikoen for å bli avhengig veldig stor. Synes ingen av disse burde være på markedet. Anonymkode: 3bab5...8ef Jeg gikk på Imovane i 1,5 år uten problemer. Det var heller ikke et stort problem å bytte Imovane ut med Alimemazin. Var ikke avhengig av Imovane selv om jeg brukte den hver natt. Men tenker man først burde prøve Alimemazin i fall det virker uten så mye bivirkninger. Jeg har ingen plager av Alimemazin. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Glitter skrev (35 minutter siden): Jeg gikk på Imovane i 1,5 år uten problemer. Det var heller ikke et stort problem å bytte Imovane ut med Alimemazin. Var ikke avhengig av Imovane selv om jeg brukte den hver natt. Men tenker man først burde prøve Alimemazin i fall det virker uten så mye bivirkninger. Jeg har ingen plager av Alimemazin. Bruker alimemazin nå og føler meg helt grusom. Men føler jo i utg punktet antihistamin er bedre enn de andre. Derfor jeg også etterspør om feks zonat er bedre. Men det er vel individuelt sikkert ja Anonymkode: b91fb...b22 0 Siter
Glitter Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Bruker alimemazin nå og føler meg helt grusom. Men føler jo i utg punktet antihistamin er bedre enn de andre. Derfor jeg også etterspør om feks zonat er bedre. Men det er vel individuelt sikkert ja Anonymkode: b91fb...b22 Har aldri hatt slike bivirkninger på Alimemazin. Men jeg går på Truxal også så de vel vant til medisiner for sånt. Tror Truxal har en antihistamin effekt på lave doser. Så det funker for meg. Men jeg er generelt ikke så følsom når det gjelder å få bivirkninger. Kan ingenting om Zonat så det får andre svare på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bruker alimemazin nå og føler meg helt grusom. Men føler jo i utg punktet antihistamin er bedre enn de andre. Derfor jeg også etterspør om feks zonat er bedre. Men det er vel individuelt sikkert ja Anonymkode: b91fb...b22 Zonat fungerte ikke på meg i heletatt. Imovane fungerer i nøyaktig 2 timer. Stilnoct virker ikke i heletatt. Alimemazin får meg til å søve dypere når jeg sovner. Anonymkode: a6854...865 0 Siter
Sokk Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Jeg syntes Imovane var ekkel, men jeg sover godt med quetiapin. Jeg mistenker at det er veldig individuelt hva man foretrekker. 0 Siter
emilie321 Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stilnoct og Imovane gir ikke ekte søvn og du blir ikke uthvilt av dem. Dessuten er risikoen for å bli avhengig veldig stor. Synes ingen av disse burde være på markedet. Anonymkode: 3bab5...8ef Jeg må/bør ha imovane innimellom for å bikke meg over til søvnens rike. Brukes den riktig så er det en bra medisin, iallefall for meg 0 Siter
emilie321 Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Sokk skrev (46 minutter siden): Jeg syntes Imovane var ekkel, men jeg sover godt med quetiapin. Jeg mistenker at det er veldig individuelt hva man foretrekker. Jeg må ha quetiapin hver dag (100mg) for å få sove noe og så bruker jeg imovane innimellom når det har blitt altfor lite søvn over tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Min lege har sagt at Imovane er til kortidsbruk. Anonymkode: 123fc...2cc 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bruker alimemazin nå og føler meg helt grusom. Men føler jo i utg punktet antihistamin er bedre enn de andre. Derfor jeg også etterspør om feks zonat er bedre. Men det er vel individuelt sikkert ja Anonymkode: b91fb...b22 Jeg sover ikke på zonat, men sover på alimemazin. Og blir kjempesulten av quetiapin, men sovnet på den i starten helt til den sluttet å virke. 0 Siter
emilie321 Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Dorthe skrev (10 minutter siden): Jeg sover ikke på zonat, men sover på alimemazin. Og blir kjempesulten av quetiapin, men sovnet på den i starten helt til den sluttet å virke. Jeg blir også sulten av quetiapin, spesielt ille i doser over 100mg. Men uten så sover jeg svært lite og da klikker jeg nesten. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni emilie321 skrev (4 minutter siden): Jeg blir også sulten av quetiapin, spesielt ille i doser over 100mg. Men uten så sover jeg svært lite og da klikker jeg nesten. Det å ikke sove er undervurdert. Jeg har slitt med å sovne hele livet og mora mi var også sånn. Hun sov max fire timer om natta. To av ungene mine er sånn og det ene barnebarnet mitt. Men når jeg sovnet så sover jeg gjennom hele natta uten å våkne. Heldigvis 😅. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Jeg fikk litt psykotiske symptomer fra stilnoct. Så får meg at det gikk en elv gjennom dyna og senga mi. Rare greier. Sov jo heller ikke så jeg drømte det ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.