AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hei. Jeg har nylig sett noen videoer om narsissistisk personlighetsforstyrrelse, og jeg må si jeg ser så mange koblinger til bipolar lidelse. Jeg vet når de er maniske, kan de virke narsisstiske, men når jeg ser på min egen erfaring med et forforld, ser jeg så mye mer. "De ser på deg som denne perfekte tingen, at du kan redde dem fra deres elendige selv. De vil lovebombe deg, for den tiden du er den mystiske tingen de ser på deg, og håper du er den som vil komme og redde dem." Det var absolutt eksen min. Hun fortalte meg alltid hvor perfekt jeg er, hvor snill, og hun sa hun bare trengte meg til å bli reddet. Og så snart jeg sprakk på grunn av alle episodene hennes, og jeg ikke kunne hjelpe henne lenger, begynte hun å demonisere meg, og alt gikk nedover. Ja, jeg vet at mange lidelser har ting til felles. Men har dere noen gang tenkt at en kan ha begge deler? Eller bare narsisstisk personlighetsforstyrrelse? Jeg vet nå, til slutt, nå som hun er borte, burde det ikke spille noe rolle lenger, men å høre de tingene, å kunne identifisere mønstrene hennes, hjelper meg mer å forstå videre. Anonymkode: be68b...21e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Ca 0,6 prosent av befolkningen har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. De som har dette OG bipolar vil være et enda mindre tall. Hvorvidt din eks hadde en eller begge av disse er noe vi aldri kan vite. Anonymkode: ee014...5ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Disse to lidelsene ligner jo ikke på hverandre i det hele tatt? Anonymkode: 61a0f...c68 0 Siter
Glitter Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Nei det er vei ikke høy forekomst av narssisme hos personer med bipolar. Når man er høyt oppe så kan man bli lett sint, men de er jo ikke narsissistiske likevel. Annet enn litt grandiose tanker da. Men det forsvinner når man kommer ned. En med narssisme har symptomene hele tiden. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Jeg veit ikke om bipolare tenderer mot å ha mer personlighetsforstyrrelser som narsissisme eller ikke. Men jeg syns man bør være ærlig om én ting: Når man er hypoman eller manisk så kan man agere både narsissistisk og mindre medfølende noen ganger. Man blir typisk mer selvopptatt, innbilsk, høy på pæra, konfronterende, brautende. Man bryr seg mindre om hva andre syns eller hvilke konsekvenser egen adferd har. Har selv bipolar 2, og husker jeg diskuterte dette med noen med bipolar 1, som mente hun ble så å si psykopatisk i mani. Men er dette den konstante adferden til en person så skyldes det ikke bipolar, da har det med personligheten å gjøre. 2 Siter
nachnoo Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Bipolar kjennetegnes av episoder med sykdom. Ved pf er det en personlighet som er varig slik over tid. Bør være meget enkelt å skille fra hverandre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Tror ikke de jeg kjenner vil kjenne igjen meg på det du skriver. Egoist har jeg aldri vært. Oppe eller nede. Anonymkode: 52207...c2f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Drømmeautomat skrev (2 timer siden): Jeg veit ikke om bipolare tenderer mot å ha mer personlighetsforstyrrelser som narsissisme eller ikke. Men jeg syns man bør være ærlig om én ting: Når man er hypoman eller manisk så kan man agere både narsissistisk og mindre medfølende noen ganger. Man blir typisk mer selvopptatt, innbilsk, høy på pæra, konfronterende, brautende. Man bryr seg mindre om hva andre syns eller hvilke konsekvenser egen adferd har. Har selv bipolar 2, og husker jeg diskuterte dette med noen med bipolar 1, som mente hun ble så å si psykopatisk i mani. Men er dette den konstante adferden til en person så skyldes det ikke bipolar, da har det med personligheten å gjøre. Hei. Jeg ser det bildet du beskriver tydelig her i hun. Det var konstant og ikke bare i den maniske fasen. "Startet med hun og sluttet med hun" Kan det tenkes bipolar og narsissist blandet? Vi vet mange diagnoser har fellestrekk, men det var litt tatt ut i fra en "scene" i en film. Anonymkode: be68b...21e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi vet mange diagnoser har fellestrekk, men det var litt tatt ut i fra en "scene" i en film. Hvis du tenker personlighetsforstyrrelse, holder jeg mest en knapp på emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, etter dine beskrivelser også i hovedinnlegget. Anonymkode: 61a0f...c68 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du tenker personlighetsforstyrrelse, holder jeg mest en knapp på emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, etter dine beskrivelser også i hovedinnlegget. Anonymkode: 61a0f...c68 Hei. Jeg opplever ikke den diagnosen du beskriver. Hun hadde ikke "empati" for andre enn seg. Nå holder jeg knapp på bipolar og narisissme. Det samme konkluderer psykiater. Anonymkode: be68b...21e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.