Gå til innhold

Kompleks ptsd og DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp fått diagnosen k-ptsd og blitt henvist til dps. Har ikke all verdens tro på dps, for da jeg kom til dem for 5 år siden, ga de meg diagnosen generalisert angst. Det var feil og det måtte et lengre sykdomsforløp til for å få riktig diagnose. Noen her som har vært på dps og fått god hjelp for k-ptsd? Det ble bedt om avtalespesialist i henvisningen men det er sikkert vanskelig å få. Har muligheten til å gå privat men det vil koste 10 000 i måneden og jeg vil ikke ha råd til noe annet enn det aller nødvendigste som mat. Hvordan ville dere ha tenkt i denne situasjonen? 

Anonymkode: 51829...a92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har nettopp fått diagnosen k-ptsd og blitt henvist til dps. Har ikke all verdens tro på dps, for da jeg kom til dem for 5 år siden, ga de meg diagnosen generalisert angst. Det var feil og det måtte et lengre sykdomsforløp til for å få riktig diagnose. Noen her som har vært på dps og fått god hjelp for k-ptsd? Det ble bedt om avtalespesialist i henvisningen men det er sikkert vanskelig å få. Har muligheten til å gå privat men det vil koste 10 000 i måneden og jeg vil ikke ha råd til noe annet enn det aller nødvendigste som mat. Hvordan ville dere ha tenkt i denne situasjonen? 

Huff virker som de elsker å gi folk diagnosen generalisert angst der…

Anonymkode: d9298...42f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Huff virker som de elsker å gi folk diagnosen generalisert angst der…

Anonymkode: d9298...42f

Ja, for da kan de gi et pakkeforløp på 8 timer og bli kvitt oss så fort som mulig. Blir ganske forbanna nå i ettertid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, for da kan de gi et pakkeforløp på 8 timer og bli kvitt oss så fort som mulig. Blir ganske forbanna nå i ettertid. 

Nei. De stiller feil diagnose fordi de offentlige, psykiatriske poliklinikker lider under en ekstrem mangel på spesialister (psykologspesialister og psykiatere). De aller fleste diagnoser settes av personer uten diagnostisk utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (30 minutter siden):

Nei. De stiller feil diagnose fordi de offentlige, psykiatriske poliklinikker lider under en ekstrem mangel på spesialister (psykologspesialister og psykiatere). De aller fleste diagnoser settes av personer uten diagnostisk utdannelse.

Det var en psykologspesialist som ga meg diagnosen generalisert angst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var en psykologspesialist som ga meg diagnosen generalisert angst. 

Jeg fikk min diagnose av psykologspesialist også.

Anonymkode: e53e9...383

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Er det sant? Uten diagnostisk utdannelse. Så jeg var heldig som fikk en psykiater som behandler da jeg gikk til DPS?

Anonymkode: adeca...7da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det sant? Uten diagnostisk utdannelse. Så jeg var heldig som fikk en psykiater som behandler da jeg gikk til DPS?

Anonymkode: adeca...7da

Har aldri hørt om det på dps. Er jo ikke lov til det.

Anonymkode: e53e9...383

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...