Gå til innhold

Fikk du barn før eller etter at du ble syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine var 12 og 16 da jeg ble syk.

Anonymkode: d3a77...428

Skrevet

For meg ble fødselen av barn nr 2 punktet da det liksom bikket over. 

Skrevet

Etter. Jeg har bipolar og ble syk med første depresjon i tenårene. Tross sykdomsepisoder fungerte jeg likevel helt greit med utdannelse og jobb, giftemål og små barn. Vil si at alt gikk bra fram til ungene var i midten av tenårene. Det var fra da jeg begynte å regne meg som syk. Fikk et betydelig funksjonstap fra da av. 

AnonymBruker
Skrevet

Både før og etter.

Anonymkode: 70e91...bf4

stjernestøv
Skrevet

Før og etter her og, har alltid vært syk og det er hva ungene husker i dag som voksne når jeg snakker om rarheten. At jeg alltid har vært sånn men vi klarte å lage gode minner og. 

Gjest Adeie
Skrevet

Før jeg fikk diagnosen. Men den har jo alltid vært der. Var ikke før ungene flyttet ut at sykdommen ble overveldende og jeg ble ufør.

Tror nok jeg ubevisst slapp litt tak i kontrollen når de flyttet ut, for da mistet jeg ansvaret for de og ble veldig syk.

Skrevet

Før jeg ble alvorlig syk og ikke klarte å fungere i hverdagen. Gutten min var 7 da jeg ble for syk til å ha ansvar for han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer virkelig IKKE å forstå meg på de som velger åfå barn etter sykdom. Hvor syk er man da egentlig? Og hvis man er så syk så går det virkelig utover barnets beste og omsog og barnet kommer garantert til å selv måtte komme inn i systemet som voksen.

Anonymkode: d5d52...f1f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg klarer virkelig IKKE å forstå meg på de som velger åfå barn etter sykdom. Hvor syk er man da egentlig? Og hvis man er så syk så går det virkelig utover barnets beste og omsog og barnet kommer garantert til å selv måtte komme inn i systemet som voksen.

Det kommer helt an på sykdommen og symptomene denne gir. Jeg har nå to voksne barn som klarer seg veldig godt i livet 😊

Endret av Vendi
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal ikke undervurdere hvor dårlig forelder man kan være helt uten noen offisielle diagnoser.

Jeg er enig i at man absolutt ikke bør sette barn til verden hvis man forventer å ikke kunne ha omsorg for dem. Men det er ikke nødvendigvis tilfelle bare fordi man har en eller annen sykdom. Det varierer veldig mellom ulike sykdommer og individer, i hvilken grad sykdom påvirker omsorgsevnen. 

stjernestøv
Skrevet
Sokk skrev (6 minutter siden):

Du skal ikke undervurdere hvor dårlig forelder man kan være helt uten noen offisielle diagnoser.

Jeg er enig i at man absolutt ikke bør sette barn til verden hvis man forventer å ikke kunne ha omsorg for dem. Men det er ikke nødvendigvis tilfelle bare fordi man har en eller annen sykdom. Det varierer veldig mellom ulike sykdommer og individer, i hvilken grad sykdom påvirker omsorgsevnen. 

Jeg har alltid hatt omsorg for mine barn og det var til tider frustrerende at jeg ikke klarte å ta meg av dem, da var det godt de hadde en far også. de ble mer traumatisert av å være hos besteforeldre enn hos meg. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid hatt omsorg for mine barn og det var til tider frustrerende at jeg ikke klarte å ta meg av dem, da var det godt de hadde en far også. de ble mer traumatisert av å være hos besteforeldre enn hos meg. 

Hva skjedde hos besteforeldrene?

stjernestøv
Skrevet
munchin skrev (5 minutter siden):

Hva skjedde hos besteforeldrene?

Min far kjeftet på dem og var sint for ingenting og han kjeftet på bestemoren mens de hørte på, traumatisk ble vel feil ord. men han var ikke helt god, de løp jo hjem igjen. Og der var jeg dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Min far kjeftet på dem og var sint for ingenting og han kjeftet på bestemoren mens de hørte på, traumatisk ble vel feil ord. men han var ikke helt god, de løp jo hjem igjen. Og der var jeg dårlig. 

Hvilket forhold har de til besteforeldrene i dag?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilket forhold har de til besteforeldrene i dag?

de har nå et godt forhold til dem i dag men min far er like sint på min mor dessverre, vi er jo ute av det nå. 

Skrevet

Fikk barn før jeg ble syk. Hadde nok valgt bort barn hadde jeg visst hvordan det skulle bli. 

Skrevet

Jeg fikk barn før jeg fikk den verste angsten, men kanskje den alltid var der uten å bryte ut? Jeg vet ikke. Men jeg var veldig redd for barna i oppveksten, altså redd for at det skulle skje noe med dem. Og det var slitsomt å alltid kjenne på det når jeg ikke hadde kontroll på dem(dvs ikke så dem)

psykedeliker
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (1 time siden):

de har nå et godt forhold til dem i dag men min far er like sint på min mor dessverre, vi er jo ute av det nå. 

Synes du det er riktig at han behandler henne slik? Hvis ikke, hva har du selv gjort for å stoppe det?

Endret av psykedeliker
Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Synes du det er riktig at han behandler henne slik? Hvis ikke, hva har du selv gjort for å stoppe det?

Er du i gang igjen nå? Hva ville du gjort i samme situasjon? 

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Nei hun er dement og kan ikke noe for at hun glemmer, det nytter ikke å si noe hvis det er det du mener for han har alltid vært sånn. Hun har alltid funnet seg i det, jeg prøvde å få henne til å skille seg under oppveksten. ikke en bra mann for henne men hun er underkuet og har alltid vært det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...