psykedeliker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Osten skrev (28 minutter siden): Hva ville du gjort i samme situasjon? Jeg gjør det som er nødvendig i slike situasjoner, hvorfor gjør ikke dere det? 0 Siter
Osten Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden psykedeliker skrev (5 minutter siden): Jeg gjør det som er nødvendig i slike situasjoner, hvorfor gjør ikke dere det? Det var da svært så svevende svar. Fordi det som ofte er nødvendig for å gjøre situasjonen god, er umulig. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men går ut fra at du ikke er i 80-årene og vet veldig lite om hvordan folk i den generasjonen tenker og lever. Dessuten har alle mennesker som ikke er umyndiggjort en egen fri vilje som skal respekteres. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Osten skrev (23 minutter siden): Det var da svært så svevende svar. Hva er svevende med dette svaret? Mitt utgangspunkt er at den/de det gjelder er i stand til å anvende fakta og kritisk tenkning - og dermed selv kunne avgjøre hvilke virkemidler som trengs i hvert enkelt tilfelle. Det spiller ingen rolle hvordan folk i noen som helst generasjon tenker og lever - våre rettigheter og plikter som voksne mennesker er uavhengig av alder. Velger noen å misbruke sin frie vilje til å trakassere andre, må de også tåle å møte konsekvensene, enten de er 18 eller 80 år. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden psykedeliker skrev (19 minutter siden): Velger noen å misbruke sin frie vilje til å trakassere andre, må de også tåle å møte konsekvensene, enten de er 18 eller 80 år. Og når de alltid har vært sånn og ikke kan forandre seg? 0 Siter
Osten Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Man kan -i en gitt situasjon- godt se hva slags virkemidler det ideelt sett kunne vært behov for. Men dessverre spiller det en stor rolle i det virkelige liv hvordan det enkelte menneske tenker og lever. Og i en ideell verden burde alle som behandler andre dårlig måtte ta konsekvensene av handlingene sine. Men det er ikke sånn det fungerer i virkeligheten, dessverre. Jeg tar utgangspunkt i det virkelige livet, ikke i en ideell fantasiverden. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.