Gå til innhold

Fikk du barn før eller etter at du ble syk?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
Osten skrev (28 minutter siden):

Hva ville du gjort i samme situasjon?

Jeg gjør det som er nødvendig i slike situasjoner, hvorfor gjør ikke dere det?

Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør det som er nødvendig i slike situasjoner, hvorfor gjør ikke dere det?

Det var da svært så svevende svar.

Fordi det som ofte er nødvendig for å gjøre situasjonen god, er umulig. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men går ut fra at du ikke er i 80-årene og vet veldig lite om hvordan folk i den generasjonen tenker og lever. 
Dessuten har alle mennesker som ikke er umyndiggjort en egen fri vilje som skal respekteres. 

psykedeliker
Skrevet
Osten skrev (23 minutter siden):

Det var da svært så svevende svar.

Hva er svevende med dette svaret? Mitt utgangspunkt er at den/de det gjelder er i stand til å anvende fakta og kritisk tenkning - og dermed selv kunne avgjøre hvilke virkemidler som trengs i hvert enkelt tilfelle. Det spiller ingen rolle hvordan folk i noen som helst generasjon tenker og lever - våre rettigheter og plikter som voksne mennesker er uavhengig av alder. Velger noen å misbruke sin frie vilje til å trakassere andre, må de også tåle å møte konsekvensene, enten de er 18 eller 80 år.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (19 minutter siden):

Velger noen å misbruke sin frie vilje til å trakassere andre, må de også tåle å møte konsekvensene, enten de er 18 eller 80 år.

Og når de alltid har vært sånn og ikke kan forandre seg? 

Skrevet

Man kan -i en gitt situasjon- godt se hva slags virkemidler  det ideelt sett kunne vært behov for. 
Men dessverre spiller det en stor rolle i det virkelige liv hvordan det enkelte menneske tenker og lever. Og i en ideell verden burde alle som behandler andre dårlig måtte ta konsekvensene av handlingene sine. Men det er ikke sånn det fungerer i virkeligheten, dessverre. 
Jeg tar utgangspunkt i det virkelige livet, ikke i en ideell fantasiverden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...