Gå til innhold

Er det blitt uvanlig å få støttesamtaler i kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har schizofreni, og er ikke psykotisk fungerende nå. Har hatt en forverring av ‘psykotiske katastrofetanker’ i følge journal og har fått 3 timer ved akuttteam. Jeg spurte om det var mulig å få støttesamtaler i kommunen. Det trodde ikke han jeg snakket med. Med mindre det lå en plan bak, altså et jobbsøk e.l.

Da jeg sluttet på dps for mange år siden fikk jeg gå hos psykepleier i kommunen. Men slik jeg forstod det nå, var dette blitt vanskeligere å få innvilget.

Jeg ser mørkt på det nå. Har så mye angst og negative symptomer og blir lett fanget opp i lammende katastrofetanker. Har økt AP med 50%.

Anonymkode: 3b543...f38

AnonymBruker
Skrevet

Rehenvisning til DPS?

Anonymkode: 88909...251

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har schizofreni, og er ikke psykotisk fungerende nå. Har hatt en forverring av ‘psykotiske katastrofetanker’ i følge journal og har fått 3 timer ved akuttteam. Jeg spurte om det var mulig å få støttesamtaler i kommunen. Det trodde ikke han jeg snakket med. Med mindre det lå en plan bak, altså et jobbsøk e.l.

Da jeg sluttet på dps for mange år siden fikk jeg gå hos psykepleier i kommunen. Men slik jeg forstod det nå, var dette blitt vanskeligere å få innvilget.

Jeg ser mørkt på det nå. Har så mye angst og negative symptomer og blir lett fanget opp i lammende katastrofetanker. Har økt AP med 50%.

Anonymkode: 3b543...f38

Her jeg bor får man plass om man trenger det virker det som. Jeg måtte vente i 3 mnd, men.

Anonymkode: 88909...251

AnonymBruker
Skrevet

Her kan man få terapi i kommunen hvis man har behov. Det søket man på selv. Lege trenger ikke vite om det.

Anonymkode: 2f5ed...c80

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i en veldig liten kommune? Her jeg bor er det også veldig vanlig å få samtalebehandling og behandling i kommunen. Mange flere som går i kommunen enn på dps. 

Anonymkode: 9c414...e43

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...