AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Jeg har schizofreni, og er ikke psykotisk fungerende nå. Har hatt en forverring av ‘psykotiske katastrofetanker’ i følge journal og har fått 3 timer ved akuttteam. Jeg spurte om det var mulig å få støttesamtaler i kommunen. Det trodde ikke han jeg snakket med. Med mindre det lå en plan bak, altså et jobbsøk e.l. Da jeg sluttet på dps for mange år siden fikk jeg gå hos psykepleier i kommunen. Men slik jeg forstod det nå, var dette blitt vanskeligere å få innvilget. Jeg ser mørkt på det nå. Har så mye angst og negative symptomer og blir lett fanget opp i lammende katastrofetanker. Har økt AP med 50%. Anonymkode: 3b543...f38 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har schizofreni, og er ikke psykotisk fungerende nå. Har hatt en forverring av ‘psykotiske katastrofetanker’ i følge journal og har fått 3 timer ved akuttteam. Jeg spurte om det var mulig å få støttesamtaler i kommunen. Det trodde ikke han jeg snakket med. Med mindre det lå en plan bak, altså et jobbsøk e.l. Da jeg sluttet på dps for mange år siden fikk jeg gå hos psykepleier i kommunen. Men slik jeg forstod det nå, var dette blitt vanskeligere å få innvilget. Jeg ser mørkt på det nå. Har så mye angst og negative symptomer og blir lett fanget opp i lammende katastrofetanker. Har økt AP med 50%. Anonymkode: 3b543...f38 Her jeg bor får man plass om man trenger det virker det som. Jeg måtte vente i 3 mnd, men. Anonymkode: 88909...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Her kan man få terapi i kommunen hvis man har behov. Det søket man på selv. Lege trenger ikke vite om det. Anonymkode: 2f5ed...c80 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Bor du i en veldig liten kommune? Her jeg bor er det også veldig vanlig å få samtalebehandling og behandling i kommunen. Mange flere som går i kommunen enn på dps. Anonymkode: 9c414...e43 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bor du i en veldig liten kommune? Her jeg bor er det også veldig vanlig å få samtalebehandling og behandling i kommunen. Mange flere som går i kommunen enn på dps. Anonymkode: 9c414...e43 Nei jeg bor i Oslo. Anonymkode: 3b543...f38 0 Siter
frosken Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 13.43): Nei jeg bor i Oslo. Anonymkode: 3b543...f38 Jeg ville ha kontaktet dem og ikke uten videre tatt for gitt at det er fullt så vanskelig som du har fått inntrykk av. Voksne - Kontaktpunkt for psykisk helsearbeid - Kontakt bydelen din om psykisk helse - Oslo kommune Jeg håper ikke det har blitt sånn at du må være dårlig nok for FACT for å få et tilbud! 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juni Skrevet 22. juni frosken skrev (12 timer siden): Jeg ville ha kontaktet dem og ikke uten videre tatt for gitt at det er fullt så vanskelig som du har fått inntrykk av. Voksne - Kontaktpunkt for psykisk helsearbeid - Kontakt bydelen din om psykisk helse - Oslo kommune Jeg håper ikke det har blitt sånn at du må være dårlig nok for FACT for å få et tilbud! Takk for det..🙂 Anonymkode: 3b543...f38 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2025 den 6.06): Jeg har schizofreni, og er ikke psykotisk fungerende nå. Har hatt en forverring av ‘psykotiske katastrofetanker’ i følge journal og har fått 3 timer ved akuttteam. Jeg spurte om det var mulig å få støttesamtaler i kommunen. Det trodde ikke han jeg snakket med. Med mindre det lå en plan bak, altså et jobbsøk e.l. Anonymkode: 3b543...f38 Jeg håper du kan bli henvist/få kontakt med FACT, som @frosken nevner. Jeg mener å ha lest/hørt om flere som erfarer det samme - det betyr ikke at det er riktig. Det betyr at de som tilbyr helsetjenester gjør seg selv en bjørnetjeneste på lengre sikt. Du har rett på hjelp med din diagnose når symptomtrykket øker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.