Gå til innhold

Jeg er egentlig sur nå. Får ikke Quetiapin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykiater seponerte Quetiapin 50 mg som jeg pleide å ta på kvelden. Fikk det av forrige lege. Men nå har denne jeg har nå seponert det fordi jeg "ikke skulle gå på flere AP samtidig". Fikk naturlig nok problemer med søvnen pga det, og har nå fått melatonin i stedet. Men jeg synes ikke det fungerer så bra. Våkner ca annenhver time gjennom natten, og blir bare grinete av det. Har i dag tryglet kontakten min på FACT om å si til psykiater at jeg vil ha tilbake Quetiapin. Hun er mellomledd mellom meg og psykiater. Før kunne jeg ha direkte kontakt med lege, men er vel annerledes når det er FACT da. Jeg kjenner jeg er ganske frustrert! Det er viktig å sikre søvn for alle mennesker, men kanskje spesielt viktig hos folk med bipolar? 

Tar denne anonym siden jeg er redd han går inn her og leser. Det gjør ingenting at han kjenner meg igjen, men han trenger ikke å vite hvilket nick jeg bruker. 

Anonymkode: 9bdfe...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Det andre AP jeg bruker er Trevicta, hvis det har noe å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å fjerne noe som har fungert utmerket tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare bestill time og dra til fastlegen å si at du trenger mer siden du er tom. 

Anonymkode: 39ea0...f24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare bestill time og dra til fastlegen å si at du trenger mer siden du er tom. 

God ide, men fastlegen vil ikke overstyre psykiater. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutes ago, AnonymBruker said:

God ide, men fastlegen vil ikke overstyre psykiater. 

Har du hørt? Min fastlege skriver alltid ut det jeg ber om og blander seg ikke med det dps gjør. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du hørt? Min fastlege skriver alltid ut det jeg ber om og blander seg ikke med det dps gjør. 

Da bryr ikke fastlegen seg stort.

Anonymkode: 39169...27d

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da bryr ikke fastlegen seg stort.

Hva mener du med det? Fastleger er leger og har kompetanse på medisiner. De fleste med psykiske lidelser får skrevet ut medisinene sine av fastlegen. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Det er ikke ønskelig å gå på flere ap over tid sa min forrige psykiater til meg, da jeg en kort periode gikk på både solian og zyprexa.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (33 minutter siden):

Det er ikke ønskelig å gå på flere ap over tid sa min forrige psykiater til meg, da jeg en kort periode gikk på både solian og zyprexa.

Men 50 mg Quetiapin er jo egentlig ikke et AP på den lave dosen. Så skjønner ikke hvordan han tenker..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men 50 mg Quetiapin er jo egentlig ikke et AP på den lave dosen. Så skjønner ikke hvordan han tenker..

Det er et AP selv på lave doser. Han tenker på ditt beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...