Den forsvunne diamanten Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Jeg har et problem der jeg tenker på så mye kleint/dumt jeg har gjort gjennom livet. Og jeg får minner opp om at jeg gjør det. Så føler jeg at jeg må slutte å tenke på det fordi det var flaut også må jeg liksom rope ut et helt random ord for å avlede tanker. Så det blir sånn: minne dukker opp, jeg tenker nå må jeg slutte å få minnet. Også dukker det opp flere ganger ekterhverandre som en serie og jeg må rope ut noe random for å få det til å stoppe. Så hjelper det litt også starter hele syklusen igjen. Og når jeg tenker på de flaue minnene så får jeg fysisk frysinger i kroppen, som å bite hardt på tøy eller skrape negler på en tavle. Så føler jeg må riste det av meg med et random utrop. Det andre jeg sliter med som jeg også lurer på er tvang er at når jeg er ute i offentligheten så driver jeg konstant og skjekker i vesker og lommer at alt er der av tingene mine. For eks når jeg skal på svømming, så har jeg sikkelig angst for at jeg kan ha glemt svømmetøy selv om jeg vet at det er i sekken. Så må jeg skjekke bare for sikkerhetsskyld. Også i løpet av dagen jeg er ute så skjekker jeg ok, er mobilen, nøklene mine og headphonsne i veska? Så må jeg skjekke. Selv om når jeg vet jeg har lagt det trygt i veska. Så må jeg skjekke bare for sikkerhetsskyld. Særlig når jeg skal ut av bussen. Jeg prøver å huske når jeg putter mobilen i veska og minner meg selv på at nå er den inne i vekska. Men så fort jeg kommer ut av bussen så må jeg bare skjekke. Ellers så blir jeg helt gal. Jeg skjekker kanskje om ting er det det skal være 5-10 ganger hver gang jeg er ute en dag. Jeg har også problemer med at jeg henger meg opp i ord, så ordet kommer liksom i hodet mitt. Og jeg hører ordet i hodet mitt gang på gang på gang. Også føler jeg på samme frysningfølelsen som når jeg skraper neglene på en tavle. Så tenker jeg nå må jeg slutte å tenke på det ordet fordi jeg blir gal av at det er det eneste som repeteres oppe i hodet. Så blir det bare verre. Jeg har aldri hatt sånne plager før nå, i en stabil periode, jeg kan før det med at jeg henger meg opp i ord når jeg har psykose men uten om det så har jeg aldri opplevd dette før. Jeg har trappet veldig ned på brintellix hvis det har noe å si. Og jeg har schizoaffektiv lidelse. Har også generelt mer angst når jeg er ute. Og må konstant skjekke at jeg er på riktig buss og alt det der, selv med ruter jeg er kjent med. Dette er veldig ulikt meg da jeg er flink til å ta buss og være trygg på meg selv alene ute i offentligheten. Er ikke sånn at jeg ikke klarer å gå ut men er jo redd det blir sånn hvis dette blir verre. Så hva kan jeg evt gjøre med dette, skal selvfølgelig ta det opp med behandler men, hva burde jeg gjøre i mellomtiden? 0 Siter
Glitter Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Har det lignende som deg bare i en mildere versjon virker det som. Istedenfor å rope ut noe så må jeg fysisk riste tanken ut av hodet. Må ofte sjekke at jeg har husket på telefonen etter å ha betalt. Men virker som sagt at din tvang er mer omfattende enn min. Jeg kaller det bare for tvang. Vet ikke om det er mild ocd du har? Jeg tror ikke jeg selv har det ille nok til at det er ocd. Men ocd og shizoaffektiv er ikke uvanlig å ha begge av. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Glitter skrev (5 minutter siden): Har det lignende som deg bare i en mildere versjon virker det som. Istedenfor å rope ut noe så må jeg fysisk riste tanken ut av hodet. Må ofte sjekke at jeg har husket på telefonen etter å ha betalt. Men virker som sagt at din tvang er mer omfattende enn min. Jeg kaller det bare for tvang. Vet ikke om det er mild ocd du har? Jeg tror ikke jeg selv har det ille nok til at det er ocd. Men ocd og shizoaffektiv er ikke uvanlig å ha begge av. Ja det føles som det bare blir verre og verre nå. Den siste greia der jeg har et ord som repeterer over og over igjen har jeg når jeg er psykotisk også. Men de andre tingene er nye ting som har dukket opp den siste mnd og føles som det bare blir verre. Men har jo ikke hatt det så lenge så vet ikke om det i det hele tatt kan kalles for tvangstanker. Det er i allefall svært plagsomt og gjør jo at jeg har angst hele dagen om jeg er ute lenge eller drar langt hjemmefra. Håper det ikke blir verre. En av de stedene jeg har fungert best er jo det at jeg kan dra ut alene uten noe spesiell angst i stabile perioder. 0 Siter
Glitter Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Den forsvunne diamanten skrev (18 minutter siden): Ja det føles som det bare blir verre og verre nå. Den siste greia der jeg har et ord som repeterer over og over igjen har jeg når jeg er psykotisk også. Men de andre tingene er nye ting som har dukket opp den siste mnd og føles som det bare blir verre. Men har jo ikke hatt det så lenge så vet ikke om det i det hele tatt kan kalles for tvangstanker. Det er i allefall svært plagsomt og gjør jo at jeg har angst hele dagen om jeg er ute lenge eller drar langt hjemmefra. Håper det ikke blir verre. En av de stedene jeg har fungert best er jo det at jeg kan dra ut alene uten noe spesiell angst i stabile perioder. Tror i hvertfall at det blir verre hvis du sjekker hele tiden. Det beste er vel å ignorere det. Ikke gi det plass. Ta én sjekk når du står i gangen for å gå. Telefon, lommebok osv. Etter det unngå å fysisk sjekke. Minn deg selv på at du sjekket før du dro. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.