Siena Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Mulig jeg spør dumt her nå, men kan man klare seg uten medisiner når man har bipolar type 2? Eller er det slik at bipolar type 2 i utgangspunktet alltid skal medisineres? Hva mener psykiatrien/psykiatere generelt om dette? (Jeg har ingen planer om å slutte på medisiner nå, har forsøkt tidligere og da gikk det ikke så jeg har innsett at for meg vil det nok være rett å bruke medisiner livet ut. Men jeg bare lurer sånn generelt.) 0 Siter
munchin Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Siena skrev (1 minutt siden): Mulig jeg spør dumt her nå, men kan man klare seg uten medisiner når man har bipolar type 2? Eller er det slik at bipolar type 2 i utgangspunktet alltid skal medisineres? Hva mener psykiatrien/psykiatere generelt om dette? (Jeg har ingen planer om å slutte på medisiner nå, har forsøkt tidligere og da gikk det ikke så jeg har innsett at for meg vil det nok være rett å bruke medisiner livet ut. Men jeg bare lurer sånn generelt.) Slik jeg har forstått det er det klokt å forebygge nye sykdomsutbrudd med medisiner. 0 Siter
Siena Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden munchin skrev (1 minutt siden): Slik jeg har forstått det er det klokt å forebygge nye sykdomsutbrudd med medisiner. Ja, det er det jo definitivt. For ved bipolar vil man vel kanskje alltids få nye depresjoner og/eller hypomanier hvis man ikke er medisinert? Eller er det som ved schizofreni der man kan bli erklært frisk etter en viss tid uten sykdomsutbrudd? (Jeg mener i alle fall jeg har hørt det er mulig å bli frisk fra schizofreni sånn som hun psykologen som skrev bok om sin opplevelse med schizofreni). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden dette lurer jeg også på. Gått på medisiner fast i flere år nå, og litt lyst å slutte. men ikke enda Anonymkode: 5db69...384 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.