Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ville klare seg uten medisiner/autoseponere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å gå av medisin en håndfull ganger. Blir alltid mye dårligere.

Skrevet (endret)

Jeg har også det, og har også opplevd å bli dårligere hver gang. Så har endelig innsett at medisiner nok vil være livslangt for meg.

Endret av Siena
Skrevet (endret)

Har gjort det en del ganger, og blir jo dårligere av det. Men fremdeles blir jeg likevel ambivalent innimellom. 

Endret av Vendi
Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 19. Men det var så dårlige medisiner da. Nå gjør det meg ikke noe å stå på ap. Og jeg merket også det hjalp.

AnonymBruker
Skrevet

Maaange ganger!!!

Anonymkode: 7bc03...d78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Maaange ganger!!!

Anonymkode: 7bc03...d78

Med eller uten behandler?

Anonymkode: 54a23...f51

stjernestøv
Skrevet

Har sluttet mange ganger jeg, blitt dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet på AP, har gått greit. BP1. 

Anonymkode: b2b99...d25

Skrevet

Her tenkt mye på det i perioder, men den medisinen jeg går på nå kan det være farlig å sepobere brått. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har sluttet på AP, har gått greit. BP1. 

Anonymkode: b2b99...d25

Hva sier legen din?

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Hvorfor vil dere slutte? Jeg er livredd for sykdomsepisoder. Men de av dere som vil slutte har kanskje mye verre bivirkninger enn meg. 

Skrevet

Trist å lese om de som slutter på nødvendige medisiner og kanskje blir dårligere for hver gang.

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (33 minutter siden):

Hvorfor vil dere slutte? Jeg er livredd for sykdomsepisoder. Men de av dere som vil slutte har kanskje mye verre bivirkninger enn meg. 

Pga vektoppgang.

Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Flere grunner jeg har vært innom opp gjennom årene. Blant annet bivirkninger som vektoppgang, og fordi jeg har følt meg frisk og tenkt at jeg derfor ikke trenger medisiner lenger. Og motsatt fordi jeg har tenkt at de uansett ikke virker siden jeg føler meg dårlig. Og at jeg rett og slett ikke gidder å ta dem lenger/er lei av å ta medisiner. Skepsis til diagnosen (det er ingen vits i å ta medisiner mot en lidelse jeg ikke har). Og sikkert et par til. Men den hyppigst forekommende tror jeg er at jeg føler meg frisk og derfor ikke trenger dem. Er litt der nå faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (4 minutter siden):

Flere grunner jeg har vært innom opp gjennom årene. Blant annet bivirkninger som vektoppgang, og fordi jeg har følt meg frisk og tenkt at jeg derfor ikke trenger medisiner lenger. Og motsatt fordi jeg har tenkt at de uansett ikke virker siden jeg føler meg dårlig. Og at jeg rett og slett ikke gidder å ta dem lenger/er lei av å ta medisiner. Skepsis til diagnosen (det er ingen vits i å ta medisiner mot en lidelse jeg ikke har). Og sikkert et par til. Men den hyppigst forekommende tror jeg er at jeg føler meg frisk og derfor ikke trenger dem. Er litt der nå faktisk.

Har du diskutert tankene dine med legen din?

Skrevet (endret)

.

Endret av Vendi
Den forsvunne diamanten
Skrevet
Vendi skrev (29 minutter siden):

Ok ja det med å tenke at man ikke trenger eller ikke er syk er jo en del av diagnosen hos mange. Har hatt de tankene selv. Men det har heldigvis bare vært når jeg var veldig syk.

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga vektoppgang.

Men det kan man jo endre på via å bytte medisin. Også er jo vektoppgang fordi man inntar for mange kalorier. Det er bare at medisiner kan gi enorm sultfølelse. Men ingenting magisk i pilla som øker vekten. Har selv stått på zyprexa og gått opp 10-20 kg. 

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Men det kan man jo endre på via å bytte medisin. Også er jo vektoppgang fordi man inntar for mange kalorier. Det er bare at medisiner kan gi enorm sultfølelse. Men ingenting magisk i pilla som øker vekten. Har selv stått på zyprexa og gått opp 10-20 kg. 

Jeg vet.

Skrevet

Jeg har sluttet på alt av psykofarmaka. Har bp2. AP tok jeg bare for søvn, men fikk så ulvehunger av det at det ikke gikk. Stemningsstabiliserende ville jeg ikke ha pga skepsis til diagnosen. Har gått mest på AD da hovedproblemet mitt er depresjoner. Nå er det vel 2-3 måneder siden jeg sluttet på dem også. Jeg har humørsvingninger som vanlig, men hovedsaklig er jeg mer stresset, engstelig og lettere provosert enn på en stund. Men det har kanskje mer med at jeg har et stressende liv enn med medisiner å gjøre. 

Ved å ta medisiner demper man kanskje noen symptomer, og er disse symptomene ille nok så er det vel rettferdiggjort, men jeg synes at jeg bare byttet ut symptomer med andre former symptomer/bivirkninger med medisinbruk. Vil føle meg "ren" og vite hva jeg har å hanskes med enn å bare slåss mot bivirkninger som minsker livskvaliteten like mye som symptomene gjorde... 

Dessuten: Nå har jeg fått slengt etter meg både borderline og bipolar 2. Tror dere ikke behandler nylig lurte på om jeg ønsket utredning for adhd? Altså unnskyld meg, men er det bare å følge trender som gjelder for denne diagnostiseringen? Da kan man jo bare tenke seg at medisineringen blir deretter og også helt tilfeldig. Hva med å bare si: Jeg er visst ikke så god på å leve jeg. Trenger det å være en diagnose bak?? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...