Gå til innhold

Hvor mye har du snakket med barna om din sykdom? Har de blitt ivaretatt med pårørendesamtaler på DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 12 år fikk en barnesamtale på DPS , men ville ikke ha flere samtaler. Det er noen år siden nå. Mulig jeg burde oppfodret/oppmuntret henne mer om jeg hadde visst hvor langvarig dette ville bli.

Anonymkode: a5345...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Dytter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jenta mi på 12 år fikk en barnesamtale på DPS , men ville ikke ha flere samtaler. Det er noen år siden nå. Mulig jeg burde oppfodret/oppmuntret henne mer om jeg hadde visst hvor langvarig dette ville bli.

Tipper det ikke kan sies bedre enn av deg som elsker dine barn. Strengt tatt trenger man ingen utenforstående til å si det åpenbare. Du som mor kan si det med kjærlighet og fintfølelse, du som kjenner barna dine. Ingen utenforstående kan si det på den måten. 

Anonymkode: 03b35...5ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tipper det ikke kan sies bedre enn av deg som elsker dine barn. Strengt tatt trenger man ingen utenforstående til å si det åpenbare. Du som mor kan si det med kjærlighet og fintfølelse, du som kjenner barna dine. Ingen utenforstående kan si det på den måten. 

Anonymkode: 03b35...5ca

Takk for fint svar. Saken er bare den at jeg satt ikke ord på det. Jeg lukket meg inne med smerten min.

stjernestøv
Skrevet

Jeg fikk streng beskjed å fortelle om min sykdom av et familiehus og da var de blitt ganske store, minste sa mamma har lavt jern. Jeg snakket ikke om min sykdom men de så jo selv at jeg var mye dårlig, ville ikke skremme dem jeg. men de tok det fint da, som voksen sa datteren min at jeg alltid hadde vært rar noe sønnen ikke var helt enig i. Jeg gjorde mitt beste er alt jeg vet og vi hat et godt forhold i dag og det hadde vi da de vokste opp også. 

Skrevet

Nei, men snakker med de selv innimellom. Har ikke fått tilbud om noen samtaler med de og psykiatrien. 

Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Nei, men snakker med de selv innimellom. Har ikke fått tilbud om noen samtaler med de og psykiatrien. 

Det er ganske sprøtt at de ikke har fått noe tilbud? All den tid du har vært innlagt.

Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Det er ganske sprøtt at de ikke har fått noe tilbud? All den tid du har vært innlagt.

Ja kanskje?

Skrevet
Glitter skrev (29 minutter siden):

Ja kanskje?

Har du tenkt noe på det eller vært for dårlig?

Skrevet
munchin skrev (14 minutter siden):

Har du tenkt noe på det eller vært for dårlig?

Jeg har tenkt på det, men faren deres har vært uenig og det er han som bestemmer..

Skrevet
Glitter skrev (32 minutter siden):

Jeg har tenkt på det, men faren deres har vært uenig og det er han som bestemmer..

Hva har han tenkt har vært det beste for barna?

Skrevet
Glitter skrev (5 timer siden):

Kan jeg spørre om de har stilt spørsmål ved selvmordsforsøket?

Skrevet
munchin skrev (19 timer siden):

Hva har han tenkt har vært det beste for barna?

Vet ikke. 

munchin skrev (16 timer siden):

Kan jeg spørre om de har stilt spørsmål ved selvmordsforsøket?

De vet ingenting om det..

Skrevet
Glitter skrev (5 timer siden):

Vet ikke. 

De vet ingenting om det..

Kommer du til å fortelle om det/være ærlig når de blir eldre? Jeg er ikke noe flink til å dele mine tanker og følelser med ungdommene mine.

Skrevet
munchin skrev (8 minutter siden):

Kommer du til å fortelle om det/være ærlig når de blir eldre? Jeg er ikke noe flink til å dele mine tanker og følelser med ungdommene mine.

Mulig det. Er ikke sikker egentlig. De vet jeg er syk og har en sykdom som heter bipolar. Men det er hva de vet. Ikke sagt noe om psykose. 

Skrevet
Glitter skrev (28 minutter siden):

Mulig det. Er ikke sikker egentlig. De vet jeg er syk og har en sykdom som heter bipolar. Men det er hva de vet. Ikke sagt noe om psykose. 

Tror de at du var i en ulykke mtp foten? Spør,  men du trenger ikke å svare om du ikke ønsker. Jeg er usikker selv på hvor mye som er riktig å fortelle.

Skrevet
munchin skrev (13 timer siden):

Tror de at du var i en ulykke mtp foten? Spør,  men du trenger ikke å svare om du ikke ønsker. Jeg er usikker selv på hvor mye som er riktig å fortelle.

Ja det er det de tror. Ønsker å delvis skjerme de. De vet jeg er syk og de vet jeg er på sykehuset innimellom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...