Gå til innhold

jeg bor i omsorgsbolig og har borderline

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror noen at bare funksjonhemmede bor i omsorgsbolig?

Anonymkode: c0a72...41d

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Sikkert bare uvitenhet. Det er ikke så vite alt mulig. Jeg visste foreksempel ikke at lommert var et ord før i dag🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bor du i omsorgsbolig fordi du skader deg selv så mye at noen må passe på deg?

Anonymkode: f4796...fef

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det er det mest vanlige. Her jeg bor er boligene som har bemanning ihvertfall forbeholdt de med psykisk utviklingshemming eller downs syndrom. 

Hvorfor bor du der? 

Anonymkode: 95cd5...c36

AnonymBruker
Skrevet

Hun bor nok der fordi funksjonsnivået er lavt.

Anonymkode: d31ed...a1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bor du i omsorgsbolig fordi du skader deg selv så mye at noen må passe på deg?

Anonymkode: f4796...fef

siden jeg bor i omsorgsbolig så er det alltid personale rundt meg. hele døgnet. når jeg får skadetrang sier jeg ofte ifra til de ansatte. da pleier vi gjøre ting som distraherer meg som for eksempel å spille kort i fellestua eller se på tv. hvis ting er ekstra ille som så kommer de også innom min leilighet oftere enn vanlig. Det har hendt mange ganger jeg har selvskadet (og da har jeg ikke sagt ifra) . da hjelper de meg med sårene men jeg må dra på legevakten alene. Har hendt de har skjønt at jeg kom til å selvskade og har da stoppet meg fra det

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (17 timer siden):

Sikkert bare uvitenhet. Det er ikke så vite alt mulig. Jeg visste foreksempel ikke at lommert var et ord før i dag🙂

ja du har nok rett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fordi det er det mest vanlige. Her jeg bor er boligene som har bemanning ihvertfall forbeholdt de med psykisk utviklingshemming eller downs syndrom. 

Hvorfor bor du der? 

Anonymkode: 95cd5...c36

jeg bor der for trenger hjelp og trygghet ved at det alltid er er folk rundt meg

AnonymBruker
Skrevet

de ansatte har også passet på meg når jeg har mye selvmordstanker, men har det blitt for ille har jeg blitt innlagt på akuttpsykiatisk avdeling

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hun bor nok der fordi funksjonsnivået er lavt.

Anonymkode: d31ed...a1b

Hva er definisjonen din på lavt funksjonsnivå?

Skrevet (endret)

Jeg ble søkt inn og satt på venteliste, men så ville jeg ikke det likevel fordi jeg følte det gikk litt bedre. Det er noen år siden og det har gått opp og ned. Nå har jeg ikke borderline lenger, men har andre utfordringer. Til tider hadde nok omsorgsbolig vært bra for meg. Til tider ikke. Følte det ville føre til dårligere selvomsorg når det konstant var noen der til å ta meg imot. Regresjon er vel ordet.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg ble søkt inn og satt på venteliste, men så ville jeg ikke det likevel fordi jeg følte det gikk litt bedre. Det er noen år siden og det har gått opp og ned. Nå har jeg ikke borderline lenger, men har andre utfordringer. Til tider hadde nok omsorgsbolig vært bra for meg. Til tider ikke. 

Hva gjør du for å klare deg best mulig hjemme?

Anonymkode: 6309c...01d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør du for å klare deg best mulig hjemme?

Ikke så mye. Ser på serie, prøver å gjøre dagligdagse greier og slik. Har ikke lenger disse store stormende følelsen eller trang til å skade meg..

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ikke så mye. Ser på serie, prøver å gjøre dagligdagse greier og slik. Har ikke lenger disse store stormende følelsen eller trang til å skade meg..

Det er stort sett det jeg også gjør for å få tiden til å gå, har tenkt en stund på at jeg skulle hatt mer innhold i hverdagen men er ikke alltid like lett å få gjort noe med. Så bra at du har blitt bedre på den måten da, er nok lettere å takle livet da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er stort sett det jeg også gjør for å få tiden til å gå, har tenkt en stund på at jeg skulle hatt mer innhold i hverdagen men er ikke alltid like lett å få gjort noe med. Så bra at du har blitt bedre på den måten da, er nok lettere å takle livet da.

Ja det er enkelte ting som nå er lettere. Men er fortsatt utfordringer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...