Gå til innhold

Ikke noe å bekymre seg over?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg hadde litt høy crp, en infeksjon sa psykiateren og forhøyet prolaktin, ingenting å bekymre seg over sa han. jeg har jo alltid betennelse i kroppen men ingen lege sier noe på det, bare at jeg har det. Så det er virkelig ingenting å bekymre seg over @nachnoo? Var bare noe noen skrev i dagboken min at det ikke var bra. 

Og fettlever har jeg ikke lenger :) Ble lettet over det så det har hjulpet å gå ned i vekt og å gå. 

bør vel høre på legene og psykiateren, de vet om det og har hatt det sånn i veldig mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy crp har du da? Jeg har opplevd at jeg har hatt alt fra mellom 5 til 10 flere ganger og psykiater ville da undersøke det videre, hun spurte en indremedisiner som mente at noen bare hadde forhøyet crp i blant uten at det var noe galt. 

Anonymkode: 906d5...8d6

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor høy crp har du da? Jeg har opplevd at jeg har hatt alt fra mellom 5 til 10 flere ganger og psykiater ville da undersøke det videre, hun spurte en indremedisiner som mente at noen bare hadde forhøyet crp i blant uten at det var noe galt. 

det sa han ikke bare at det ikke var sååå høyt, da hadde det vel vært verre. ja de har ikke sagt at det var noe galt før heller. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

det sa han ikke bare at det ikke var sååå høyt, da hadde det vel vært verre. ja de har ikke sagt at det var noe galt før heller. 

Jeg er jo ikke lege, men hvis det bare er litt forhøyet og du ikke har noen andre symptomer så hadde jeg nok bare slått meg til ro med at det ikke er noe galt.

Skrevet

Det var jeg som reagerte i dagboken din. Grunnen til at jeg reagerte var fordi du skrev at dette var noe du "alltid" hadde hatt. Jeg tenker det er ikke normalt å gå rundt med infeksjon i kroppen over lengre tid.

Men du skrev jo også hva du tenkte var årsaken, og at du selv har tatt et valg om å ikke gjøre noe med det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

CRP opp til 8 er normalt da. Så rart legen ville sjekke opp 5. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg er jo ikke lege, men hvis det bare er litt forhøyet og du ikke har noen andre symptomer så hadde jeg nok bare slått meg til ro med at det ikke er noe galt.

ok. Skal prøve på det :) Har jo ikke feber men det hadde jeg heller ikke da galleblæren var betent. 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det var jeg som reagerte i dagboken din. Grunnen til at jeg reagerte var fordi du skrev at dette var noe du "alltid" hadde hatt. Jeg tenker det er ikke normalt å gå rundt med infeksjon i kroppen over lengre tid.

Men du skrev jo også hva du tenkte var årsaken, og at du selv har tatt et valg om å ikke gjøre noe med det. 

ja jeg har hatt det ved innleggelser og og det er lenge siden, det er vel bare sånn kroppen min er da. 

legen min mente det kunne være fra tarmene men han visste ikke da. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

CRP opp til 8 er normalt da. Så rart legen ville sjekke opp 5. 

Åja, det visste jeg ikke. Kanskje hun så det i sammenheng med at jeg også har hatt høyere resultat?

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

ok. Skal prøve på det :) Har jo ikke feber men det hadde jeg heller ikke da galleblæren var betent. 

Hvis du er bekymret tenker jeg det ikke er noe i veien for å høre med legen om du kan få videre utredning av det da? Eller i alle fall om de kan forsikre deg om at det er normalt og ikke noe å bekymre seg for i ditt tilfelle. 

stjernestøv
Skrevet

Hvis du er bekymret tenker jeg det ikke er noe i veien for å høre med legen om du kan få videre utredning av det da? Eller i alle fall om de kan forsikre deg om at det er normalt og ikke noe å bekymre seg for i ditt tilfelle. 

Var ikke bekymret før Vanjha skrev noe om det, psykiateren sa jo det var ingenting å bekymre seg over. 

Skrevet

CRP er en uspesifikk prøve og må alltid vurderes sammen med andre prøver og personens symptomer. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

CRP er en uspesifikk prøve og må alltid vurderes sammen med andre prøver og personens symptomer. 

Ok,burde jeg ta flere prøver da? de andre blodprøvene så fine ut. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Var ikke bekymret før Vanjha skrev noe om det, psykiateren sa jo det var ingenting å bekymre seg over. 

Hvis han sa at det ikke var noe å bekymre seg over så ville jeg stolt på det.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis han sa at det ikke var noe å bekymre seg over så ville jeg stolt på det.

ok. Da gjør jeg det. Var mer bekymret da jeg var innlagt og de sa jeg hadde betennelse men ikke visste hvor, da tenkte jeg på det men så ble det jo vanlig etter hvert. Da tenkte jeg at det er vel kroppen min som er sånn da. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

ok. Da gjør jeg det. Var mer bekymret da jeg var innlagt og de sa jeg hadde betennelse men ikke visste hvor, da tenkte jeg på det men så ble det jo vanlig etter hvert. Da tenkte jeg at det er vel kroppen min som er sånn da. 

Gjorde de flere undersøkelser og fant ikke ut noe mer da eller?

Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok,burde jeg ta flere prøver da? de andre blodprøvene så fine ut. 

Nei. Når de andre var fine, legger du saken død. 

Skrevet

Overlat vurdering av labprøver til leger. 
Legfolk på nett er meget dårlige rådgivere på dette området. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjorde de flere undersøkelser og fant ikke ut noe mer da eller?

Jeg har alltid tatt masse andre blodprøver og. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Nei. Når de andre var fine, legger du saken død. 

Ok, da gjør jeg det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...