Gå til innhold

Hvorfor er det så store forskjeller i psykiatrien ift hjelpen man får og hvor fornøyd man er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer... Er det mest basert på hvor man bor? Hvem man er som person? Eller andre ting? Hva er din erfaring?

Man hører jo om de som aldri får den hjelpen de trenger og man hører om de som får hjelp men ikke er fornøyd med hjelpen også hører man om de som er fornøyd og/eller de som får mye hjelp... Hva er avgjørende her for hvilken kategori man tilhører? 

Anonymkode: 1c9fb...eae

Skrevet (endret)

Vet ikke. Jeg har ofte blitt likt av behandler, men håper da at de som ikke blir iikt så mye likevel får hjelpen de har krav på. Jeg har fått veldig mye hjelp. Ikke alt har vært riktig i forhold til diagnoser, men har tenkt mye på det i det siste og kommet fram til å legge fra meg det bitre og heller fokusere på at de prøvde jo å hjelpe meg etter beste evne.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Vet ikke. Jeg har ofte blitt likt av behandler, men håper da at de som ikke blir iikt så mye likevel får hjelpen de har krav på. Jeg har fått veldig mye hjelp. Ikke alt har vært riktig i forhold til diagnoser, men har tenkt mye på det i det siste og kommet fram til å legge fra meg det bitre og heller fokusere på at de prøvde jo å hjelpe meg etter beste evne.

Ja, man får håpe det, at behandlere klarer holde seg mer nøytrale. Kjipt at ting har vært feil mtp diagnoser, men det med diagnoser er jo ikke alltid like enkelt. Jeg har i alle fall inntrykk av at mange kan ligne på hverandre og også ha overlappende symptomer. Jeg har selv opplevd å få feil diagnose først, men den var jo ikke direkte feil da var bare en annen diagnose som passet bedre ettersom tiden gikk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, man får håpe det, at behandlere klarer holde seg mer nøytrale. Kjipt at ting har vært feil mtp diagnoser, men det med diagnoser er jo ikke alltid like enkelt. Jeg har i alle fall inntrykk av at mange kan ligne på hverandre og også ha overlappende symptomer. Jeg har selv opplevd å få feil diagnose først, men den var jo ikke direkte feil da var bare en annen diagnose som passet bedre ettersom tiden gikk.

Ja, og det er greit. Det bare førte til uheldige konsekvenser for min del. Uten at jeg skal gå inn på det her. Jeg har fått mye hjelp og det er bra. :)

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Ja, og det er greit. Det bare førte til uheldige konsekvenser for min del. Uten at jeg skal gå inn på det her. Jeg har fått mye hjelp og det er bra. :)

Det var leit å høre. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at du har blitt likt av behandler? Spør av nysgjerrighet og for å lære.

Anonymkode: 9a901...213

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan vet du at du har blitt likt av behandler? Spør av nysgjerrighet og for å lære.

Anonymkode: 9a901...213

Tilbakemeldinger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer... Er det mest basert på hvor man bor? Hvem man er som person? Eller andre ting? Hva er din erfaring?

Man hører jo om de som aldri får den hjelpen de trenger og man hører om de som får hjelp men ikke er fornøyd med hjelpen også hører man om de som er fornøyd og/eller de som får mye hjelp... Hva er avgjørende her for hvilken kategori man tilhører? 

I tillegg til en del andre faktorer kan også flaks/uflaks bli avgjørende, enkelte fagpersoner gjør dessverre dårlige vurderinger som kan få svært negative konsekvenser for den det gjelder. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...